خانه / تکنولوژی / چه کسانی از docker استفاده میکنند ؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

چه کسانی از docker استفاده میکنند ؟

اگر در طول سال گذشته هر مقدار از وقت خود را صرف مطالعه ” open source” کرده باشید، احتمالا درباره docker شنیده اید.این روزها بسیاری از مردم در مورد docker و تاثیر آن در مجازی سازی و DevOps صحبت می کنند.

وقتی تکنولوژی جدیدی مانندdocker ظهور میکند معمولا میتواند سخت باشد که تبلیغات افراطی و هیجان برانگیز را نادیده بگیریم و پیامدهای عملی موضوع را درک کنیم.علاوه بر این، وجود اصطلاحات پیچیده در موضوعاتی مانند “کانتینرهای لینوکس” اغلب افراد غیرمتخصص را گیج میکند، و بحث و گفتگوی مربوطه را فقط به کسانی که اطلاعات عمیقی در این زمینه دارند، محدود میکند.با استفاده از این مقاله، من لحظه ای از بحث درباره آنچه docker میتواند انجام دهد، عقب میکشم تا بتوانم بر این که docker چگونه در حال تغییر چشم انداز لینوکس است، تمرکز کنم.

داکر دقیقا چیست ؟

به طور خلاصه، docker توسعه ی روش “کانتینرهای لینوکس” است: یک نوع منحصر به فرد از یک مجازی سازی بسیار سبک و نرم افزار محور است که به شدت سربارها را کاهش میدهد و برنامه نویسی در سرورها را آسان تر میکند.”سالومون هیکس”، بنیانگذار داکر، برای توضیح این قابلیت، آن را با کانتینرهای حمل و نقل استاندارد که برای حمل کالاهای متنوع به سراسر جهان استفاده می شوند، مقایسه می کند. Dockerبه مدیران سیستم ها و سازندگان این اجازه را می دهد تا نرم افزارهایی بسازند که بتواند بر روی همه محصولات لینوکس یا هر سخت افزار مجازی شده بدون آن که نیاز به ایجاد ساختار های سفارشی برای محیط های مختلف داشته باشد، اجرا شود.این ویژگی ها برند های بزرگی را به خود جذب میکند و dockerرا یکی از موفق ترین پروژه های open source سال گذشته تبدیل کرده است. با این شرایط به نظر می رسد که dockerقرار است ماندگار شود. حال این چه معنایی برای لینوکس دارد ؟

کاربرد های بسیار Docker

شرکتRed Hatدر راس توسعه دادن و به کارگیریdockerقرار داشته، و “پاول کورمیر” یکی از بزرگترین طرفداران استفاده از آن بوده است. این شرکت از ماه سپتامبر سال گذشته با docker همکاری نزدیکی داشته، و بر بهبود عملکرد dockerدر پلتفرم openshiftتمرکز کرده است. تمرکز کلی روی استفاده از Docker به عنوان یک ابزار مکانیکی برای بهتر کردن مدیریت منابع، انعطاف فرآیند، و امنیت در مجازی سازی برنامه بوده است. این تلاش ها با راه اندازی پروژه Atomic ( یک میزبان لینوکس سبک که به طور خاص برای اجرای کانتینر های لینوکس طراحی شده است) به سرانجام رسیده اند. هدف این پروژه این است که کانتینر ها، به آسانی گسترش یابند، به روز رسانی شوند، و به محیطی که نیاز به منابع بسیار کمتری نسبت به یک میزبان معمولی لینوکس دارد، بازگردانده شوند.

داکر برای DevOps

یکی دیگر از نکات مهم در کاربرد Dockerنقش آن در جامعهDevOpsاست.Dockerبه گونه ای طراحی شده است که می توان آن را در اکثر برنامه های DevOpsاز جمله Vagrant,Chef,Puppetو Ansible گنجاند، و یا از آن به تنهایی برای مدیریت محیط های سازندگی استفاده کرد. علت اصلی فروش این است که بسیاری از وظایفی که معمولا توسط برنامه های دیگر انجام می شود را ساده می کند. به بیان دقیق تر، Dockerاین امکان را فراهم می سازد که محیط های توسعه محلی ای را ایجاد کنیم که دقیقا همانند یک سرور زنده است، یا امکان اجرای محیط های توسعه چندگانه از یک میزبان را فراهم می کند که هر یک از این محیط ها دارای نرم افزار، سیستم عامل و پیکربندی منحصر به فردی هستند، همچنین میتواند امکان آزمایش پروژه ها در سرور های جدید یا متفاوت را فراهم کند و اجازه می دهد هر کسی در همان پروژه با همان تنظیمات، بدون در نظر گرفتن محیط میزبان محلی فعالیت کند. در آخر، برای یک تیم سازنده، Dockerمی تواند نیاز به این که نسخه های مشابهی از همه چیز را بر روی دستگاه محلی خود نصب کنند، از بین ببرد.

Spotifyدر حال کار بر روی ترکیب Dockerدر توسعه جریان کار خود است. ماهیت تکرارپذیری تصاویر Docker، استاندارد سازی کد تولید و تنظیمات را برای آن ها آسان تر می کند.

فعالیت آن ها منجر به ایجاد Heliosشده است، یک برنامه کاربردی که گسترش Dockerرا در سرورهای مختلف مدیریت می کند و هنگامی که یک سرور نسخه صحیح یک کانتینر را اجرا نمیکند، هشدار می دهد.

داکر برای ادغام پیوسته

eBayمتمرکز شده است تا Dockerرا به فرآیند ادغام پیوسته خود متصل کند تا نصب در یک شبکه توزیع شده از سرورها که به عنوان یک خوشه واحد اجرا می شود، را استاندارد سازی کند. آن ها وابستگی های کاربردی را در کانتینر ها جداسازی می کنند تا به مسئله نسخه های مختلف نرم افزار هر سرور، پاسخ دهند. به این معنا که سیستم عامل میزبان نیازی ندارد دقیقا همانند سیستم عامل کانتینری باشد، و هدف نهایی آن ها این است که سیستم های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری را به عنوان یک خوشهMesos  اجرا کنند.

 Dockerبرای امنیت سند باکس ها

مصاحبه از راه دور (remote interview ) نرم افزاری کاربردی برای استخدام کنندگان فراهم آورده که با آن مهارت های نامزد های شغلی را از راه دور می سنجند. آن ها CompileBoxرا منتشر کردند، یک سندباکس مبتنی بر Dockerکه می تواند کدهای غیر قابل اعتماد را اجرا کند و بدون به خطر انداختن میزبانی که در حال اجرای نرم افزار است، خروجی را بازگرداند. در مراحل توسعه CompileBox، تیم حاضر در پروژه مصاحبه از راه دور در نظر داشتند که ازChroot jails, Ideone,یا ماشین های مجازی سنتی استفاده کنند، ولی سرانجام به این نتیجه رسیدند کهdockerبهترین گزینه است. Chrootسطح امنیتی مورد نیاز را فراهم نمی کند، Ideoneمیتواند سریع هزینه برانگیز شود، و ماشین های مجازی پس از از بین رفتن اطلاعات زمان فوق العاده طولانی برای راه اندازی مجدد نیاز دارند. Dockerانتخابی آشکار برای این برنامه بود؛ زیرا کد مخرب که تلاش می کند سیستم را از بین ببرد، محدود به کانتینر است و کانتینرها در صورت نیاز می توانند به سرعت ایجاد و تخریب شوند.

عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *