خانه / دسته‌بندی نشده / ۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت تان خواهند شد
۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت تان خواهند شد
۱۰-نوع-محتوایی-که-باعث-افزایش-بازدید-سایت-تان-خواهند-شد
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت تان خواهند شد

 

این ۱۰ نوع محتوا به شما کمک می کنند تا تنوع مطالب وب سایت خود را افزایش دهید. تنوع مطالب سبب می شود که دایره کلمات کلیدی وب سایت شما گسترش پیدا کند و در نتیجه، عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد.

در مقاله امروز قصد دارم این ۱۰ نوع محتوا را به شما معرفی کنم و چگونگی تولید این محتواها را برایتان توضیح دهم (البته باید به این نکته توجه کنید زمانی که از محتوا صحبت می کنم، منظورم دقیقاً همان محتوای وبلاگ است، نه صفحه محصولات سایت یا صفحه تماس با ما).

بنابراین اگر در زمینه بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا فعالیت دارید و می خواهید شاهد افزایش بازدید سایت تان باشید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید.

با ۱۰ نوع محتوایی که باعث افزایش بازدید سایت می شوند، آشنا شوید!

برای تهیه کردن این فهرست، من به همراه تعدادی از همکاران، چند روزی را صرف تحلیل و بررسی نتایج جستجوی گوگل کردیم. در این تحقیق، سعی کردیم کلمات کلیدی پر جستجو، وب سایت های پر بازدید و عملکرد وبلاگ خودمان را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم نتایج متنوعی به دست آوریم.

در نتیجه این تحقیق، با ۱۰ شیوه تولید محتوا روبرو شدیم که می توانند باعث افزایش بازدید سایت شوند. البته باید متذکر شوم که در واقع، ۱۱ نوع محتوا در این فهرست وجود دارد که مورد یازدهم، آن چنان مرسوم نیست.

به علاوه، لزومی ندارد که از همۀ این ۱۰ نوع روش تولید محتوا در وب سایت خود استفاده کنید، بلکه پیشنهاد می کنم با بررسی زمینه کاری خود و نیاز کاربرانتان چند مورد از این ۱۰ نوع محتوا را در وب سایت تان به کار بگیرید.

همچنین، سعی کردم برای هر کدام از این نوع محتواهای تولید شده، یک نمونه خوب برایتان مثال بزنم. احتمالاً شما با برخی موارد این فهرست آشنایی داشته باشید:

  • پست های وبلاگ و پست هایی که به طور منظم منتشر یا بروزرسانی می شوند. مانند مطلب افزایش بازدید سایت بدون لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر شذ.
  • مقالات کوتاه دائمی یا محتوای همیشه سبز (Evergreen)، مانند مطلب سئو تضمینی که هفته گذشته با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.
  • مقالات طولانی.
  • گالری های تصاویر و اینفوگرافیک. در طی تحقیقات متوجه شدیم، بسیاری از مقالاتی که مدل های مختلفی از یک مفهوم را معرفی می کنند از این روش برای تولید محتوای خود استفاده می کنند.
  • محتوایی که اطلاعات دقیق و پر جزئیات را در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • محتوا و ابزارهای اینتراکتیو که خواننده را درگیر می کند.
  • صفحات فرود با محتوای دسته بندی شده. این مورد به خودی خود، یک محتوا محسوب نمی شود. برای مثال ممکن است با جستجوی کلمه کلیدی “طراحی داخلی آشپزخانه” در گوگل، با صفحه فرودی روبرو شوید که در آن انواع مختلف طراحی آشپزخانه دسته بندی شده است یا شما را به این صفحه هدایت کند. برای نمونه صفحه فرود سایت HGTV را مشاهده کنید.
  • راهنمای چند فصلی.
  • تصویر سازی اطلاعات یا داده های مفهومی پیچیده، مانند این صفحه از سایت CNN که نتایج انتخابات آمریکا را به خوبی به تصویر کشیده است.
  • ویدئو. ویدئوهای وب سایت آپارات، یوتیوب یا هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ وب سایت

تحقیقات به ما نشان داد که استفاده از این ۱۰ نوع محتوا می تواند افزایش بازدید سایت را به دنبال داشته باشد. البته همانطور که در بالا اشاره کردم، مورد یازدهمی نیز وجود دارد که البته استفاده از آن را به تمام بازاریابان محتوا توصیه نمی کنم.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با کلیک کردن بر روی یکی از لینک های نتایج جستجو، با یک فایل PDF یا Powerpoint روبرو شده اید. در حقیقت مورد یازدهمِ این فهرست، استفاده از فایل های PDF و Powerpoint است.

من به چند دلیل استفاده از این فایل ها را به همۀ تولید کنندگان محتوا توصیه نمی کنم:

  • بررسی و تحلیل محتوای این فایل ها برای موتور جستجو دشوار است.
  • این فایل ها در بسیاری از تلفن های همراه به درستی نمایش داده نمی شوند.
  • این فایل ها، کاربرپسند نیستند.
  • در نتایج جستجو به راحتی پست های وبلاگ رتبه نمی گیرند (در صورتی که چنین فایل هایی را در صدر نتایج جستجو مشاهده کردید، بهتر است بدانید حضورشان به عوامل متعددی بستگی دارد).

زمانی که بر روی یک یا چند مورد از ۱۰ نوع محتوایِ بالا سرمایه گذاری کنید، می توانید امیدوار باشید که قالب محتوای تان برای کاربر آشناست و در نتایج جستجو نیز عملکرد خوبی خواهد داشت.

برای وب سایت خود باید از چه نوع محتوایی استفاده کنیم؟

خب، در اینجا یک سوال اساسی به وجود می آید: شما باید از کدام نوع محتوا برای وب سایت خود استفاده کنید؟ این دقیقاً کاری است که ما در نوین انجام می دهیم. زمانی که می خواهیم درباره سئو، بازاریابی دیجیتال یا هر نوع محتوای مرتبط دیگری محتوا تولید کنیم، این سوال را از خودمان را می پرسیم.

باید به شما بگویم پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهید، باید بتوانید پاسخی برای سه سوال زیر پیدا کنید:

قصد جستجو کننده چیست؟ او در نتایج جستجو به دنبال چه چیزی است؟

به طور کلی باید گفت، اگر قصد کاربر پیدا کردن یک محل یا انجام یک تراکنش مالی است، هیچ کدام از ۱۰ نوع محتوای بالا نمی تواند به او کمک کند. اما اگر کاربر به دنبال اطلاعات است (که حجم عظیمی از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو به همین دلیل انجام می شود) این شیوه از تولید محتوا دقیقاً برای او تعریف شده است.

تولید محتوای اصولی به کاربر کمک می کند تا او علاوه بر به دست آوردن اطلاعات دقیق، با برند شما نیز آشنا شود. در این مرحله است که محتوای شما باید یک جستجو کننده معمولی را به یک مخاطب دائمی تبدیل کند.

بیشتر افراد معمولاً به دلایل زیر در گوگل جستجو می کنند:

  • یافتن یک پاسخ کوتاه و سریع
  • مقایسه دقیق دو یا چند محصول/خدمات
  • نقد و بررسی دقیق یک محصول یا خدمات
  • برخی کاربران تنها از روی کنجکاوی جستجو می کنند. برای مثال، من در هفته گذشته عبارت “تمام فیلم های تام هنکس” را در گوگل جستجو کردم. در فهرست فیلم های تام هنکس، عناوینی وجود داشت که تا به حال اسم شان به گوشم نخورده بود. به همین دلیل تصمیم گرفتم که در فرصت مناسب این فیلم ها را تماشا کنم. همۀ این اتفاقات تنها به این دلیل بود که از روی کنجکاوی در گوگل جستجو کردم.
  • علایق علمی و حرفه ای

البته باید گفت که دلایل جستجوی کاربران اینترنت به همین چند مورد ختم نمی شود. نکته مهم این است که از خودتان بپرسید بیشتر افرادی که به این دلایل جستجو می کنند، به دنبال چه چیزی هستند. در آن زمان است که شما می توانید محتوایی باب میل کاربران تولید کنید.

چه وب سایت هایی در نتایج جستجو ظاهر می شوند؟

شما باید بدانید که در نتایج جستجوی کاربران چه وب سایت هایی در ابتدا ظاهر می شوند و این سایت ها چه نوع محتوایی دارند. دانستن این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در انتخاب نوع محتوای خود دقت بیشتری داشته باشید. حتی شاید بخواهید محتوایی تولیدی کنید که با دیگر مطالب موجود متفاوت باشد.

برای این کار باید بدانید که کاربر در قبال جستجوی خود، چه نوع محتوایی دریافت می کند:

  • آیا محتواهای موجود ساده هستند و تنها چند لینک و یک تبلیغ در متن پست موجود است؟
  • آیا در محتواهای موجود از تصایر گرافیکی، عکس و اینفوگرافیک استفاده شده است؟
  • آیا محتوای پیشنهادی گوگل، یک خبر است؟ در این شرایط شما نیاز دارید که یک مقاله کوتاه یا یک محتوای طولانی تولید کنید.
  • آیا گوگل در پاسخ به جستجو کننده، یک ویدئو پیشنهاد می دهد؟ در چنین شرایطی، بهتر است به ویدئو مارکتینگ فکر کنید.
  • آیا گوگل در پاسخ به جستجوی کاربر، پاسخ کوتاهی را در نتایج جستجو نشان می دهد؟ در این حالت، یک مقاله کوتاه یا یک محتوای همیشه سبز می تواند موثر باشد.
  • اگر محتوای موجود در صدر نتایج جستجو به صورت پیشنهادی (People Also Ask) است، احتمالاً شما در محتوای خود باید چند موضوع را تحت پوشش قرار دهید.
  • اگر محتوای نمایش داده شده در گوگل، کوئری جستجوی کاربر را به صورت دقیق بررسی کرده است، باید به فکر ایجاد یک راهنمای چند فصلی باشید.

همچنین، اگر در نتایج جستجو شاهد نقشه، جدول پرواز، ماشین حساب یا … بودید، احتمال اینکه بتوانید از طریق بازاریابی محتوا به نتیجه برسید بسیار کم است. پیشنهاد می کنم در این شرایط به دنبال کلمات کلیدی جایگزین باشید.

آیا محتوای من نیاز مخاطب را برطرف می کند؟

شما باید این سوال را درباره خود و مخاطبانتان بپرسید. این سوال به این معناست که:

  • نوع دستگاه و محلی که کاربر در آن قرار دارد، مهم هستند. بنابراین اگر کاربر بر روی تلفن همراه خود جستجو می کند (یا کلاً محتوایتان بیشتر در دستگاه های قابل حمل دیده می شود)، بهتر است سعی کنید محتوایی تولید کنید که اطلاعات را سریع به کاربر منتقل می کند.
  • همچنین، اگر امیدوارید که کاربر پس از خواندن محتوای شما، از طریق رایانه دسکتاپی دوباره به وب سایت تان مراجعه می کند، بهتر است محتوایی طولانی یا یک راهنمای چند فصلی برای مخاطبانتان تهیه کنید.

سعی کنید به شکلی تولید محتوا کنید که کاربران پس از مطالعه، بدانند باید با آن اطلاعات چه کار کنند. همچنین، باید بدانید که آیا مخاطبتان فردی است که:

  • به دنبال محتوا در قالبی جدید است و علاقه زیادی به مطالعۀ مطالب جدید دارد.
  • به دنبال محتوایی به شکل قدیمی است تا او را وادار به فکر کردن و گشت و گذار در وبسایت تان نکند. محتوایی که فقط و فقط نیازش را برطرف می کند و اطلاعات جدیدی به او نمی دهد.

پیشنهاد من به شما

برای افزایش بازدید سایت، من به شما پیشنهاد می کنم:

  • از فرمت های جدید تولید محتوا غافل نشوید. برای مثال اگر تا به حال محتوای ویدئویی یا اینفوگرافیک در وب سایت خود منتشر نکرده اید، بهتر است محتوای بعدی تان را به این شکل منتشر کنید.
  • تنها به خاطر اینکه یک نوع فرمت محتوای جدید در اینترنت فراگیر شده است، از آن استفاده نکنید. شما باید از فرمت محتوایی استفاده کنید که نیاز کاربرانتان را برطرف می کند و برای سئو و افزایش بازدید سایت تان مفید است.
  • به فرمتِ محتوایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارد، توجه کنید.
  • از قالب محتوای وب سایت های رقیب کپی نکنید. فراموش نکنید که محتوای شما باید ظاهری آشنا و قابل اطمینان داشته باشد.
  • سعی کنید تا حد ممکن برای افزایش بازدید سایت خود از این ۱۰ نوع محتوا استفاده کنید. اگر رقبایتان پست های ساده در وبلاگشان منتشر می کنند، استفاده از یک گالری تصویر یا یک اینفوگرافیک می تواند به رتبه سایت تان در گوگل کمک کند.
  • همیشه برای پست وبلاگ خود چند کلمه کلیدی در نظر بگیرید. بهتر است در زمان نوشتن یک پست، تمام کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید برایشان رتبه داشته باشید را مد نظر قرار دهید. تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی، در انتخاب نوع محتوا به شما کمک خواهد کرد.

امیدوارم که این مقاله بتوانند در انتخاب فرمت و نوع محتوا به شما عزیزان کمک کند.

منبع: نوین

عالی بود(2)جالب نیست!(0)