خانه / بازاریابی / ۶ روش برای هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی تازه‌ تاسیس
۶ روش برای هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی تازه‌ تاسیس
۶-روش-هدایت-مشتری-به-فروشگاه-اینترنتی-تازه‌-تاسیس
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۶ روش برای هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی تازه‌ تاسیس

فروشگاه شما فقط یک‌بار لانچ می‌شود و شما می‌خواهید از این لانچ اول به عنوان یک شانس برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید. قبل از اینکه به یک فروشنده متبحر تبدیل شوید، باید کارهایی را برای جلب توجه به مارکت خود انجام دهید.

ما در این پست به موضوع جذب مخاطب به فروشگاه جدید از طریق هدف قرار دادن افراد تاثیر گذار و چگونگی جلب توجه آنان خواهم پرداخت. در این مقاله تاکتیک‌های عملی و شش روش اثبات شده برای جذب مخاطب آورده خواهد شد که می‌توانید از آنها برای کمپین های تبلیغاتی جدیدتان استفاده کنید. در پایان هم نکات مهمی را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که می‌توانید جهت استمرار روند رو به رشد خود از آنها بهره ببرید.

۱- چند نمونه رایگان را به افراد تاثیرگذار اینستاگرام ارسال کنید

اینستاگرام به سرعت به یکی از تاثیرگذارترین کانال های بازاریابی در تجارت الکترونیک تبدیل شده است. جدیدترین تحقیقی که انجام شده نشان می‌دهد اینستاگرام ۲۵ درصد بیشتر از هر شبکه اجتماعی دیگری باعث ایجاد تعامل می‌شود و همچنین در آنالیزی که ما انجام دادیم مشخص شد که اینستاگرام نسبت به پینترست، فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس، ارزش سفارش بیشتری ایجاد می‌کند.

اینستاگرام یک روش عالی برای هدایت مخاطب به فروشگاه جدید و ایجاد آگاهی در مورد آن است. به خصوص اگر بدانید که چگونه افراد تاثیرگذار را هدف قرار دهید. برای مثال بیایید تصور کنیم که شما می‌‎خواهید کسب و کاری  آنلاین با محوریت فروش محصولات پوست و مو راه اندازی کنید. چگونه می‌توان توجهات را به فروشگاه و محصولات جلب کرد؟

برای شروع به دنبال اکانت های محبوبی بگردید که ممکن است بخواهند محصولات شما را در معرض دید فالوور های خود قرار دهند. این اکانت های پرطرفدار را چگونه پیدا می‌کنید؟

WEBSTA نام سایتی است که محبوب‌ترین اکانت‌ها و هشتگ های اینستاگرام را فهرست می‌کند. با تایپ کلمه “آرایشگر” در بخش جستجو، می‌توانید هشتگ‌ها و حساب های کاربری را مشاهده کنید که کلمه “آرایشگر” در یوزرنیم یا بیوی آنها وجود دارد.

همچنین می‌توانید از بخش WEBSTA Hot هشتگ های ترند شده در اینستاگرام را مشاهده کنید.

با جستجویی در WEBSTA ما به Steph Brinkerhoff، یک آرایشگر حرفه‌ای عروس، رسیدیم. ادرس اینستاگرام او  @hairandmakeupbysteph است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر فالوور دارد.

اگر به بیوی اینستاگرام او نگاه کنید می‌بینید که یک لینک به وبلاگ او وجود دارد که در آن می‌توان انواع مختلف توصیه ها و نکات در مورد آرایش مو را پیدا کرد. و از همه مهم‌تر می‌توان ایمیلی را جهت برقراری تماس مشاهده کرد. قرار دادن ایمیل در بیو یعنی یک سیگنال مثبت برای همکاری که در زیر به آن می‌پردازم.

یک روش موثر دیگر برای هدف قرار دادن افراد تاثیر گذار اینستاگرام، استفاده از اپ این پلتفرم روی موبایل است. در اپ اینستاگرام می‌توانید از بخش “popular pages” عکس هایی که ترند شده‌اند و بیشترین لایک را دارند را مشاهده کنید. به دنبال عکس های مرتبط با کسب و کار خود بگردید و روی پروفایل آن کاربر کلیک کنید تا ببینید آیا طرف مقابل تعداد فالوور زیاد و راهی برای برقراری ارتباط دارد یا خیر.

برای مثال اگر به دنبال فروش حیوانات خانگی هستید ممکن است با چنین چیزی مواجه شوید.

به طور معمول اگر یک اکانت پرطرفدار اینستاگرام در بخش بیو اطلاعات تماس را قرار داده بود- به خصوص آدرس ایمیل- به این معنی است که او برای تبلیغ محصول، شراکت و فرصت های تبلیغاتی آمادگی همکاری دارد.

وقتی در مورد برقراری ارتباط صحبت می‌‎کنیم باید در این باره استراتژی داشته باشیم. قطعا هر کاربر اینستاگرام با تعداد بسیار زیادی فالوور مشتاق به تبلیغ محصولات شما نیست. ما توصیه نمی‌کنیم که برای نمایش محصولتان، Steph Brinkerhoff یا nala_cat را هدف بگیرید. بلکه این مثال‌ها به سادگی نمونه هایی از هدف گذاری را بیان می‌کنند.

یک کمپین برقراری ارتباط باید چگونه باشد؟ اگر آدرس یک کسب و کار را می‌توان در صفحه تماس پیدا کرد، یک نمونه را به همراه توضیحی از محصول برای آنها ارسال کنید. اما اگر آدرس تماس را پیدا نکردید برای اکانت اینستاگرام یک درخواست بفرستید و ببینید که آیا آنها تمایل به نمایش نمونه‌های شما دارند یا خیر. می‌‎توانید از این قالب استفاده کنید:

سلام

اسم من حمید هست و یکی از طرفداران اینستاگرام شما هستم.

ممکنه براتون جالب باشه که بدونین من هم به تازگی فروشگاه آنلاینی رو هم موضوع با فروشگاه شما لانچ کردم. باعث افتخار منه که شما یک نمونه از محصولات ما را ببینید. اگر شما هم به اندازه من ازش خوشتون اومد، ممکنه اون رو با مخاطبانتون به اشتراک بگذارین؟

ممنون میشم اگر ادرستون رو بهم بدید تا یک پکیج رو براتون ارسال کنم و اگر سوالی هم داشتید خوشحال میشم پاسخ بدم.

با تشکر

www.seowave.ir

 

۲- با وبلاگنویسان و خبرنگاران ارتباط برقرار کنید.

به غیر از افراد تاثیر گذار اینستاگرام، افراد دیگری هم مانند وبلاگ نویسان، ویدئو بلاگرها و اصحاب رسانه هستند که می‌توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. تعداد مخاطبان در هر کدام مختلف است اما بعضی از آنها فالوور های زیادی دارند و فرآیند دسترسی به آنها کاملا مشابه فرآیند دسترسی به افراد تاثیرگذار اینستاگرام است.

بهترین روش برای پیدا کردن وبلاگنویسان، جستجوی آنها در گوگل است. در یوتیوب هم می‌توانید کلمات کلیدی ماند “توصیه مو” “نکات مو” و “سلامت مو” را جستجو کنید تا ببینید چه موضوعاتی در مورد مو وجود دارد.

برای پیدا کردن افرادی که ممکن است به محصولات شما علاقه‌مند باشند بهتر است کمی با کلمات کلیدی بازی کنید. افراد زیادی وجود دارند که از طریق ویدئو بصورت پاره وقت یا دائم به بررسی محصولات می‌پردازند.

یک روش دیگر برای جلب مخاطب این است که کسب و کارتان را در مطبوعات و رسانه‌ها مطرح کنید. در ابتدا شما ممکن است توسط روزنامه‌ها و سایت های بزرگ جدی گرفته نشوید ولی شما شانش بهتری را برای مطرح شدن در سایت های محلی و مقالات در اختیار دارید. اگر بتوانید یک داستان منحصربه فرد تعریف کنید، می‌توانید به راحتی دیده شوید. منظورم از داستان منحصر به فرد این است که مثلا بتوانید محصولتان را به روشی جالب معرفی کنید یا یک توضیح خوب در مورد آن بنویسید.

در مواجهه با خبرنگاران و رسانه‌ها، یک توضیح مختصر همیشه از یک توضیح بلند بهتر است. زیرا خبرنگاران در طول روز با توصیحات زیادی سرکار دارند. اگر می‌خواهید توجه رسانه ها را جلب کنید، یک ایمیل کوتاه و قانع کننده بنویسید. به آنها بگویید که چه چیزی شما را متمایز می‌کند و سعی کنید محصول خود را به عنوان یک داستان موفق محلی تعریف کنید.

دقیقا به مانند اینستاگرام، مورد توجه قرار گرفتن از طرف وبلاگ های پرطرفدار، ویدئو بلاگرها یا رسانه‌ها می‌تواند مخاطب زیادی را به فروشگاه شما روانه کند. برای دسترسی به آنها می‌توانید مثل اینستاگرام یک نمونه از کار و یک توضیح کوتاه برایشان ارسال کنید. به متن زیر که برای یک وبلاگ نویس و یک وبلاگر فرستاده شده توجه کنید.

مسعود عزیز

سلام

اسم من حمید هست و یک تاجر آنلاین هستم که در حوزه‌ی فروش آنلاین نوشت افزار فعالم. من یکی از طرفداران پروپاقرص وبلاگت هستم (روی وبلاگ تمرکز کنید) و از اخرین پست وبلاگت هم که در مورد ……. بود خیلی لذت بردم (روی آخرین پست وبلاگ تمرکز کنید).

میخواستم بهت بگم که من به تازگی یک فروشگاه آنلاین فروش نوشت افزار رو لانچ کردم. محصولات ما به این دلایل خیلی به خصوص هستن (دو یا سه دلیل که محصولات شما را از رقبا متمایز می‌کند را بنویسید)

یک نمونه از محصولات رو به آدرسی که در صفحه تماس وبلاگت اومده بود فرستادم. اگر تو هم به اندازه من ازش خوشت اومد، ممکنه اون رو با مخاطبات به اشتراک بگذاری؟ اگر سوالی هم داشتی با کمال میل خوشحال میشم بهت پاسخ بدم. اینم شماره تماس منه (شماره تلفن خود را برای او بفرستید).

موفق باشی

حمید

Site.com

و در زیر هم می‌توانید نمونه متن ارسال شده به یک خبرنگار یا رسانه را مشاهده کنید.

محمد عزیز

با سلام

اسم من حمید هست و همشهری شما هستم. من به تازگی یک فروشگاه آنلاین فروش نوشت افزار رو لانچ کردم و فکر کردم که شاید روزنامه شما به این موضوع علاقه‌مند باشه.

فعلا افراد زیادی از شهرمون بصورت آنلاین محصولاتشون رو نمی‌فروشن. این یک چیز جدیده و ما امیدواریم که به زودی به یک چیز بزرگ تبدیل بشه. داستان راه‌اندازی این فروشگاه هم خیلی جالبه ( داستان تاسیس و منبع محصولات رو در دو یا سه جمله توضیح بدهید)

اگر لازم هست که در مورد محصول یا داستان ما چیزی بیشتری بدونی بهم بگو که در جریانت بزارم. شاید افراد دیگه‌ای از شهرمون هم چیزهای جدیدی در مورد فروش آنلاین یاد بگیرن.

با تشکر

حمید

Site.com

تمام این افراد مخاطبان مختص به خود را دارند و بهترین زمان برای جلب توجه انها زمانی است که شما فروشگاه را به تازگی لانچ کرده‌اید.

۳- فروشگاهتان را در ردیت پست کنید

تمام خوره های اینترنت در سایتی به نام ردیت پرسه می‌زنند. علاوه بر صفحه اصلی این سایت که محبوب‌ترین محتواها در آن یافت می‌شود، ردیت بخش دیگری نیز دارد که زیر ردیت خوانده می‌شود. در این بخش می‌توانید هر نوع محتوایی را با هر موضوعی پیدا کنید. چند موضوع وجود دارد که برای کمک به کسب و کارتان باید به آن توجه کنید.

اول، هرکس باید زیرردیت /r/entrepreneur را مرور کند. با بیش از ۷۹.۰۰۰ مشترک این بخش نکات جالب و بحث های فراوانی در مورد شروع کسب و کار دارد. علاوه بر این بخش، بخش دیگری نیز با موضوع /r/smallbusiness وجود دارد.

بیایید به همان موضوع مو بازگردیم. خب شما ممکن است بخواهید موضوع /r/femalehairadvice را در سایت ردیت مرور کنید. صحبت های زیادی در مورد جنبه‌های مختلف آرایش موی دختران یافت می‌شود. زیرردیت های مشابهی نیز وجود دارند که می‌توانید سری هم به آنها بزنید.

پست های شما در ردیت باید بسیار کوتاه باشند و تنها خلاصه‌ای از داستان شما را روایت کنند و البته با روح و گیرا هم باشند. به این مثال توجه کنید.

“کی می‌گه موهای کوتاه نمی‌تونه زیبا باشه؟ فروشگاه من در تهران لوازم جانبی رو برای کسانی که موهاشون خیلی کوتاهه تولید می‌کنه.”

توجه: زبان سایت ردیت انگلیسی است و متن شما باید به زبان انگلیسی نوشته شود. ضمنا می‌توانید از بالاترین استفاده کنید.

البته باید به قوانین سایت ردیت نیز احترام بگذارید. محتواهای صرفا تبلیغاتی اجاره‌ی انتشار در ردیت را ندارند. پیشنهاد میکنم در ابتدا قوانین ردیت را مطالعه کنید.

۴- از خانواده و دوستان بخواهید مطالب شما را به اشتراک بگذارند

آیا هنوز هم دوستانتان در فیس بوک عکس هایی از کودکانشان را پست می‌کنند؟ آیا اذیت کننده نیست؟ بسیاری از افراد عاشق نگاه کردن به عکس کودکان هستند اما شما احتمالا می‌توانید با به اشتراک گذاری فروشگاه انلاین خود، آنها را از این فضا دور کنید. معمولا افراد بصورت مکرر کسب و کار لانچ نمی‌کنند و همین لانچ اولین فروشگاه آنلاین شما می‌تواند به اندازه کافی برای دوستانتان جالب توجه و جدید باشد.

Upworthy در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین سایت های دنیای اینترنت است. اما آیا می‌دانید شروع پیشرفت به این سایت با استفاده از پتانسیل خانواده و دوستان صورت گرفته است؟ آنها یک هزار مخاطب فیسبوکی را در ابتدای روز اول لانچ هدف گذاری کردند و موفق هم شدند.

در ابتدا باید برای هدف قرار دادن گروه خانواده و دوستان راهی پیدا کنید. این کار هیچ ریسک خاصی ندارد. در فیس بوک و در هر بروزرسانی در مورد فروشگاه‌تان صحبت کنید. شما نباید از آنها بخواهید که محصولاتتان را خریداری کنند. در عوض نمونه هایی را بصورت رایگان به آنها هدیه بدهید. و در قبال این هدیه رایگان از آنها بخواهید فروشگاه شما را با شبکه دوستانشان به اشتراک بگذارند. این کار مزایای زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

پیام دعوتی که به خانواده و دوستانتان ارسال می‌کنید می‌توانید این‌گونه باشد:

سلام به همگی

از اینکه میخوام در مورد فروشگاهی که بصورت آنلاین ساختم (ادرس سایت) خیلی هیجان زدم.

در این فروشگاه (نام محصول) به فروش میرسه. اگر کسی به چیزهایی که من می‌فروشم علاقه داره فقط بهم بگه. یکسری چیزا رو رایگان براتون میفرستم 🙂

آیا ممکنه در مورد فروشگاه جدیدم مطالبی رو به اشتراک بگذارین؟ خیلی دوست دارم این حرکت رو ادامه بدم.

ممنون

۵- تعامل فعال در توییتر

قبل از تعامل با افراد در توییتر لازم نیست که شروع به فروش محصولاتتان کنید. راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید خود را به عنوان یک فروشگاه جدید عالی در ذهن مشتری جا بی‌اندازید. Blackbird Baking Company یک نانوایی در شهر تورنتو است که نان تازه می‌فروشد و قبل از اینکه حتی فروشگاهش را در تورنتو افتتاح کند توانست ۵۰۰ فالوور در توییتر کسب کند. اما چطور؟

در ابتدا آنها با فالو کردن افرادی که به نظر می‌رسید به نانوایی جدید علاقه‌مند هستند تعدادی فالو بک بدست آوردند. این افراد شامل رستوران ها و علاقه‌مندان به نان در شهر تورنتو می‌شدند. Followerwonk ابزاری است که می‌توانید از طریق آن کاربران مرتبط به حوزه تخصصی خود را پیدا کنید.

نانوایی Blackbird از یک استراتژی منظم توییت کردن هم بهره می‌برد. این نانوایی بعد از پخت نان‌ و توزیع در سطح شهر تورنتو، عکس هایی از نان‌ها را در فیسبوک و اینستاگرام آپلود می‌کرد. همچنین این نانوایی با افراد ساکن شهر تورنتو که در توییتر حضور داشتند تعامل فعالی را اغاز کرد. و در نهایت قبل از بازگشایی فروشگاه، مالکان نانوایی Blackbird توییت هایی را در مورد زمان بازگشایی و محل فروشگاه نشر دادند. و وقتی که نانوایی افتتاح شد تعداد زیادی از مردم مشتاق به خرید نان های این نانوایی بودند.

۶- یک پست وبلاگی را برای افراد ارسال کنید

تاکتیک پیشنهادی و نهایی ما برای هدایت مخاطب به سمت فروشگاه جدید این است که با افرادی که مخاطبان زیادی دارند- به خصوص وبلاگ‌نویسان- ارتباط برقرار کنید.

به یاد داشته باشید که نام هر کس شیرین‌ترین چیز برای اوست و مهم‌ترین صدا در هر زبانی است. دیل کارنگی

بجای ارسال یک نمونه از محصول به آنها، یک پست وبلاگی در مورد آنها بنویسید و از طریق ایمیل یا توییتر به آنها ارسال کنید. یعنی بجای اینکه منتظر باشید آنها شما را نمایش دهند، شما ابتدا آنها را نمایش دهید.

در پست وبلاگی، افرادی که می‌خواهید از آنها نام ببرید را لیست کنید و در مورد هر کدام یک توضیح مختصر بنویسید. برای مثال به پست زیر توجه کنید:

سپس این مطلب را از طریق توییتر یا ایمیل به تک تک افرادی که در این لیست نامشان آورده شده ارسال کنید. به قالب پیام های زیر توجه کنید:

توییتر:

فقط میخواستم بدونی خیلی توییت‌هاتو دوست دارم و اسمت رو در لیست (نام لیست را بنویسید) آوردم. yourblogpost.com

ایمیل:

سلام مسعود

اسم من حمید هست. فقط میخواستم بهت اطلاع بدم که اسمت رو در لیست افراد ضروری در (وبلاگنویسی، اینستاگرام، توییتر و…) در کنار (فرد مشهور X) و (فرد مشهور Y) که باید حتما فالووشون کرد آوردم.

ممنون

حمید

Site.com

توجه کنید که نباید خیلی واضح باشد که شما سعی در جلب توجه آنها دارید. متن هایی هم که می‌نویسید نباید چاپلوسانه به نظر برسند.

حرف آخر

یک فروشگاه فقط یک‌بار لانچ می‌شود و شما بهانه دیگری برای جلب توجه افراد ندارید. پس هر کاری از دستتان برمی آید را برای جلب توجه مخاطب انجام دهید. بعد از اینکه روش های بالا را به درستی پیاده سازی کردید باید سعی کنید که تمام زیر و بم فروشگاه آنلاین را یاد بگیرید. این متدها شامل سئو، استراتژی محتوا، تعامل با طرفداران در شبکه های اجتماعی و صرف بودجه روی تبلیغات شبکه های اجتماعی می‌شود.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)