خانه / دسته‌بندی نشده / با این ۷ روش ارزشمند شبکه های اجتماعی خود را اتوماتیک کنید
با این 7 روش ارزشمند شبکه های اجتماعی خود را اتوماتیک کنید
شبکه-های-اجتماعی-خود-را-اتوماتیک-کنید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

با این ۷ روش ارزشمند شبکه های اجتماعی خود را اتوماتیک کنید

رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از زندگی در قرن ۲۱ هستند و این به ویژه برای صاحبان کسب و کار که به دنبال ارتباط با مشتریان، تأثیرگذاران و حتی سرمایه‌گذارن بالقوه هستند، مهم می‌باشد. اتوماتیک سازی پست‌های شبکه‌های اجتماعی تا حدودی بحث برانگیز در میان بازاریابان و مدیران رسانه‌های اجتماعی است. اگر نظارت کافی بر روی صفحات خود نداشته باشید، اتوماتیک سازی پست‌های اجتماعی می‌تواند خطرناک باشد. اما این بخشی از کار است؛ ایجاد تعامل بین توزیع و تبادل (تبدیل) است که شما را مطمئن می‌سازد برندتان در خط مقدم ذهن مشتریان جای گرفته است.

اتوماتیک سازی شبکه های اجتماعی از این جهت خطرناک است که هر شبکه اجتماعی ویژگی ها و مخاطب خاص خود را دارد و اگر بدون توجه به این ویژگی ها رسانه اجتماعی مشترکی را بین تمام شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید، این کار باعث می شود تا مخاطب خود را از دست بدهید و حس خوبی در او ایجاد نشود. اما از طرف دیگر انجام این کار صرفه جویی بسیار قابل توجهی در زمان و هزینه شما خواهد داشت.

در حالیکه که داشتن یک استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی ضروری است، می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. از آنجا که بروزرسانی پروفایل خود، پاسخ به مشتریان، ارائه مطلب و به اشتراک گذاری محتوا، مدیریت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک کار تمام وقت شود و تمام وقت روزانه شما را بگیرد.

برای اینکه بتوانید با حداقل زمان و حداکثر خروجی بر روی رسانه‌های اجتماعی خود کار کنید در این مقاله چند ابزار و استراتژی مؤثر را بیان می‌کنیم تا کمک کند بتوانید رسانه‌های اجتماعی خود را اتوماتیک کنید و بدین ترتیب منجر به رشد کسب و کار خود شوید. بنابراین این ۷ تکنیک را که در ادامه ذکر می‌شود امتحان کنید.

۱- نرم‌افزار و اپلیکیشن اتوماتیک سازی شبکه‌های اجتماعی

ساده ترین روش برای اتوماتیک کردن رسانه‌های اجتماعی استفاده از نرم‌افزار و اپلیکشین‌های اتوماتیک سازی است. این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها شامل Hootsuite، Buffer، HubSpot، SproutSocial، Social Oomph و Social Flow هستند. هر ابزار ممکن است ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته باشد اما اساس همه آنها این است که به شما اجازه می‌دهد بر روی پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود از قبل برنامه‌ریزی کنید و یا در زمانی که کسی برند شما را نام می‌برد و یا نظرات خود را بیان می‌کند بر روی حساب‌های خود نظارت کنید. حتی فیسبوک به شما اجازه می دهد برای پست های خود از قبل به طور مستقیم در صفحه خود برنامه ریزی کنید.

اگر تازه می‌خواهید شروع به کار کنید، یکی از ابزارها را انتخاب کنید و آن را با برنامه‌ریزی برای بروزرسانی شبکه‌های اجتماعی خود امتحان کنید. اکثر ابزارهای فوق دارای برنامه‌های کاربردی هستند، بنابراین می‌توانید با استفاده از آنها در حساب‌های اجتماعی خود بروز باشید.

۲- شکاف‌ها را پر کنید

ابزارهای اتوماتیک سازی مانند Hootsuite می‌توانند باعث صرفه جویی در زمان شما به طور واقعی شوند. اما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Zapier و IFTTT اتوماتیک سازی را به سطح بالاتر برسانید. به عنوان مثال، شما می توانید یک “zap” ایجاد کنید که به طور خودکار پست های جدید وردپرس را در صفحه فیس بوک شما قرار می‌دهد.

IFTTT به شما توانایی ایجاد «دستور العمل» می‌دهد تا بتوانید پروفایل‌های آنلاین خود یا تقویم گوگل را با رسانه‌های اجتماعی همگام سازی کنید تا هرگز تولدی را فراموش نکنید. بنابراین امکانات آنها بی پایان است.

۳- وبلاگ خود را همگام‌سازی کنید

شما برای ایجاد پست وبلاگ یا ایجاد یک اینفوگرافیک بسیار وقت گذاشته‌اید. بنابراین باید مطمئن شوید که دوستان و فالوورهای شما بر روی شبکه‌های اجتماعی آن را مشاهده می‌کنند. اگر از ورد پرس استفاده می‌کنید، اینکار بسیار آسان است؛ از آنجا که به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز پلاگین‌هایی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد دکمه‌های به اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی را بر روی صفحه خود اضافه کنید و یا به طور اتوماتیک هر زمانی که یک مقاله جدید را منتشر می‌کنید در رسانه‌های اجتماعی ارسال (پست) کنید.

با این حال می‌توانید محتوای وبلاگ خود و بروز رسانی‌های شبکه‌های اجتماعی را از قبل با ابزاری مانند CoSchedule همگام سازی کنید. این سرویس مفید به شما اجازه می‌دهد تا تقویم سرمقاله خود را در ارتباط با کانال شبکه‌های اجتماعی که می‌خواهید محتوایی را به اشتراک بگذارید، برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید همه انواع محتوا در تمام کانال های رسانه های اجتماعی مؤثر نخواهد بود؛ محتوایی را بر روی کانال‌ها به اشتراک بگذارید که بدانید طرفداران شما آن را خواهند دید. به عنوان مثال محتوایی ممکن است در توییتر عالی به نظر برسد اما در فیسبوک به همان اندازه اثر نداشته باشد. و یا مخاطبان گوگل پلاس بیشتر دوست دارند مقالات عمیق‌تر بخوانند در حالیکه طرفداران توییتر توصیه‌های کوتاهی را دوست دارند.

۴- محتوای همیشه سبز را حفظ کنید و دوباره منتشر کنید

فرصتی بسیار عالی است که شما برخی از پست‌های قدیمی وبلاگ خود را در آرشیو داشته باشید؛ مگر اینکه به تازگی وبلاگ ساخته باشید. البته مقاله‌ای که در مورد داغترین گرایشات بازاریابی در سال ۲۰۱۰ بحث کرده است، به اشتراک گذاری آن حس خوبی را ایجاد نمی‌کند و منطقی نیست؛ از این رو می‌توانید محتوای همیشه سبز خود را به اشتراک بگذارید.

محتوای همیشه سبز، محتوایی است که هنوز هم با گذشت زمان طولانی از آن، باز هم ارزش و کارایی خود را حفظ کرده است. می‌توانید به آرشیوهای خود بروید و یا می‌توانید از یک پلاگین وردپرس مانند Revive Old Posts برای ساده‌سازی این فرایند استفاده کنید. همچنین ابزارهایی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد پستی را منتشر کنید و سپس در زمان‌های متعدد به طور اتوماتیک با برنامه‌ریزی، پست‌های مهم خود را دوباره منتشر کنید.

۵- در زمان‌های متعددی توییت کنید

همانطور که می‌دانید اهمیت شبکه‌های اجتماعی در برندسازی و بازاریابی اینترنتی بسیار زیاد است. طبق آمارها و تحقیقات مشخص شده است که توییتری‌ها ۷۲% بیش از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی به خرید علاقه‌مندند و از آن استقبال می‌کنند. در واقع مؤثرترین کاربران توییتر، ۳ بار در روز توییت می‌کنند. حتی در صورتی که فقط یک محتوا را ارسال کنید، شما شانس خود را برای جلب توجه مخاطبان مختلف افزایش می‌دهید.

اگر به مخاطبان خود نگاهی بیاندازید و آنها را بشناسید، می‌بینید که آنها از سراسر جهان ممکن است باشند. این بدان معناست که هر زمانی که شما توییت می‌کنید، شما فالوورهای آنلاینی خواهید داشت. به یاد داشته باشید که هر زمان که بخواهید می‌توانید همیشه چیزی مهم برای رسانه های اجتماعی ارسال کنید. فقط باید این امر را برنامه‌ریزی کنید تا در زمانی که شما سرتان شلوغ است به نظر غیر فعال نرسید.

۶- ارسال محتوای دیگران

شبکه‌های اجتماعی فقط در مورد به اشتراک گذاری محتوایی نیست که شما ایجاد کرده‌اید. این می‌تواند در مورد به اشتراک گذاری محتوای افراد دیگر هم باشد. خوشبختانه، با استفاده از ابزارهای اتوماتیک سازی می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید. برای مثال، Hootsuite به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای پیشنهادی را که علاقه‌مندید بر اساس کلمات کلیدی مورد نظرتان بیابید. Buffer به شما اجازه می‌دهد تا یک برنامه ارسالی بر اساس برروز رسانی از داخل شبکه خود ایجاد کنید.

۷- هنگامی که زمان کمتری دارید، روی یک کار تمرکز کنید

در نهایت باید بدانید که نمی‌توانید فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را ۱۰۰% اتوماتیک کنید و این دقیقا همان چیزی است که شبیه به یک حساب کاربری رویایی خواهد شد. اگر بخواهید دنبال شوندگان بسیار زیادی داشته باشید، اتوماتیک سازی آن را تضمین نمی‌کند. هنگامی که تعامل واقعی با مشتریان، هواداران و فالوورها داشته باشید می‌توانید انتظار لحظات خوبی را داشته باشید. همچنین افراد می‌توانند به آسانی متوجه شوند که یک حساب شبکه اجتماعی اساسا یک ربات است. هر موقع که زمان کمتری دارید، به جای گیج شدن، روی انجام یک کار تمرکز کنید.

این کارها می‌تواند هر چیزی از پاسخ دادن به نظرات یا گذاشتن نظر، به اشتراک گذاری بروزرسانی‌ها یا بازخوانی پروفایل خود باشد. البته لازم نیست که اینکارها را هر ۳۰ دقیقه انجام دهید، اما زمانی در هر روز یا هر هفته وقت بگذارید و حساب کاربری خود را بررسی و مدیریت کنید. همچنین هر چه خودتان اینکارها را انجام دهید حس واقعی‌تری به فالوورهای شما می‌دهد و این امر اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و با اعتماد به نفس می‌توانید تأثیرات قوی‌تری را به صورت آنلاین ایجاد کنید.

منبع: http://www.web24.ir

عالی بود(4)جالب نیست!(0)