خانه / آموزش سئو SEO / رابطه رتبه در گوگل و میزان بازدید از سایت
رابطه رتبه در گوگل و میزان بازدید از سایت
رابطه-رتبه-در-گوگل-و-میزان-بازدید-از-سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

رابطه رتبه در گوگل و میزان بازدید از سایت

رابطه رتبه در گوگل و میزان بازدید از سایت

همواره مشتریان سئو اصرار دارند که فقط و فقط رتبه یک را می خواهند؛ دلیل این اصرار چیست؟

بازخورد مشتریان همواره یکی از ارزشمندترین منابع ارزیابی نتایج کار در سئو است. آنها شاید داده و دلایل قانع کننده ای برای حرفهای خود ارایه ندهند اما احساس شان را باید جدی گرفت و دلایل آن را یافت. مشتریان سئو به وضوح دریافته اند که بودن در رتبه یک با دو، سه و … تفاوت دارد. موضوعی که کاملا صحت دارد.

بررسی های مختلفی انجام شده (اینجا و اینجا) و نشان داده است که هر چه رتبه سایت از ۱ به سمت ۲، ۳، … و بالاخره ۱۰ افت می کند به همان نسبت میزان بازدید از سایت کاهش می یابد.

بررسی ما در ایران سئو نیز همین یافته ها را تایید می کند. در تصویر زیر، رتبه، CTR و تعداد کلیک ها را برای یک سایت در حوزه سفر، می بینید. همانطور که تصویر نشان می دهد عبارتهایی که میانگین رتبه نزدیک به ۱ داشته اند، تعداد کلیک بیشتری را برای سایت ایجاد کرده اند.

رابطه رتبه سایت در گوگل و میزان کلیکها

آیا تنها رتبه یک ارزش دارد؟

با دانستن چند موضوع شاید بهتر بتوان به این سوال پاسخ داد:

  1. سئو یک فرایند مستمر و همه جانبه است.
  2. یک کسب و کار تنها یک راه (یا شانس) برای رسیدن به موفقیت ندارد؛ راههای بسیاری پیش رو دارد.
  3. یک کسب و کار نمی تواند در همه جنبه های کاری خود، اول باشد و باید بودن در جایگاههای دوم به بعد را بیاموزد.
  4. آمدن بیننده به سایت به معنای تبدیل نمودن او به مشتری نیست.

بسیاری از مواقع دستیابی به رتبه یک ساده، گاه سخت و گاه نشدنی است. نشدنی از آن روی که شاید از دیدگاه یک کسب و کار رقابت برای کسب رتبه یک، مقرون به صرفه نباشد و لذا آن را از برنامه کاری خود خارج کند. همچنین یک کسب و کار تنها یک واژه یا عبارت ندارد که ماهیت کاری وی را توضیح بدهد بلکه صدها واژه وجود دارد که فعالیت یک سازمان، خدمات و محصولات آن را توضیح می دهد.

بنابراین، تیم حرفه ای سئو، نیازها و توانایی های شرکتها را تحلیل، رفتار مشتریان آن را ارزیابی و در نهایت مجموعه ای از عبارتها را به مدیران ارایه می کند. بدین ترتیب شرکتها عبارتهای متنوعی در اختیار دارند که به آنها کمک می کند تا از گوگل و سایرین به جذب ترافیک بپردازند.

سئو فقط کسب رتبه یک نیست. تحلیل نتایج کار، شناسایی فرصتها (یا انتخاب عبارتهای کلیدی مناسب)، بررسی رقبا، بررسی رفتار کاربران و موارد بسیار دیگری وجود دارد که سطح حرفه ای بودن یک تیم سئو را نشان می دهد.

بنابراین آن دسته از شرکتهایی که موفقیت خود را به کسب رتبه یک در گوگل گره می زنند، ریسک بزرگی می کنند. رتبه یک در گوگل خوب است اما همه چیز نیست. دلیل آن هم ساده است: با استناد به نمودار ابتدای این مقاله به سادگی می توان نتیجه گرفت که با کسب رتبه یک به طور میانگین می توان به ۳۵ درصد بازار دست یافت. معنای دیگر این سخن آن است که ۶۵ درصد از مخاطبان را باید به طریق دیگری (با عبارات دیگری)، جذب کرد.

هر چند که حتی اگر همه مخاطبان بالقوه را بتوان به سایت جذب کرد، عوامل بسیار دیگری در اینکه آیا آنها مشتری خواهند شد یا نه، نقش بازی می کنند. تمرکز بیش از حد بر رتبه یک، از زیبایی سایت می کاهد، تجربه کاربری در سایت را از سادگی و کارایی دور می کند، محتوای سایت را از حالت طبیعی خود به تصنعی شدن سوق می دهد و به طور کلی سایت را از هم گسسته می نماید؛ مجموعه عواملی که در نهایت دستاورد سخت به دست آمده “رتبه یک” را بی اثر و سایت در فروش کالا و خدمات خود ناموفق عمل می کند.

منبع : ایران سئو

عالی بود(2)جالب نیست!(0)