خانه / الگوریتم های سئو / سیاست گوگل در قبال نقد و بررسی محصولات
سیاست گوگل در قبال نقد و بررسی محصولات
سیاست-گوگل-در-قبال-نقد-و-بررسی-محصولات
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

سیاست گوگل در قبال نقد و بررسی محصولات

معرفی محصولات برندها و شرکتها در سایتهای خبری، وبلاگها و مجله های آنلاین در وب فارسی هم رواج یافته است. به عنوان مثال سازندگان موبایل، محصولات جدید خود را در اختیار سایتهایی مانند دیجیاتو قرار می دهند و در مقابل انتظار دارند محصول آنها نقد و بررسی شود و به خوانندگان آن سایت معرفی شود. خوشبختانه تعداد سایتهایی که این بررسی ها را انجام می دهند، رو به ازدیاد است و حتی سازندگان خودرو اجازه استفاده از مدلهای جدید خود را به سایتهای ایرانی داده اند. رونق گرفتن چنین فضایی به تولید محتوای غیرترجمه ای خصوصا در سایتهای مرتبط با تکنولوژی می انجامد.

اما از دید سئو روشن است که لینکها در کسب رتبه در گوگل نقش دارند و به دلیل سو استفاده از این موضوع گوگل با خرید و فروش لینک مقابله می کند. در ادامه همین سیاست گوگل به طور شفاف از آن دسته از تولیدکنندگان محتوا که به ارزیابی محصولات می پردازند خواسته است تا سه مورد زیر را در نقدهای خود رعایت کنند:

  • به سایت یا شبکه اجتماعی تولیدکننده یا فروشنده محصول لینکی Nofollow بدهند.
  • در نوشته خود به صراحت عنوان کنند که نقد و بررسی به دلیل دریافت محصول و با درخواست تولیدکننده یا فروشنده بوده است.
  • در نقد و بررسی، محتوایی دست اول قرار دهند و آن را خود بنویسند. به عبارت دیگر از متنهای آماده که معمولا سفارش دهندگان نقد و بررسی در اختیار آنها قرار می دهند، استفاده نکنند.

گوگل در صورت لزوم به سایتها هشدارهایی در این ارتباط می فرستد. برخی کاربران که چنین هشدارهایی را دریافت کرده بودند، برای خارج شدن از اسپم همه لینکهای سایت حتی لینک به صفحات داخلی خود را Nofollow کردند که این اقدام، درست نبود. در واقع در اغلب موارد نیاز به نوفالو کردن لینکهای داخلی نیست مگر آنکه دلیل خاصی برای آن وجود داشته باشد.

بررسی پیشنهادات داده شده به خوبی نشان می دهد که از دید گوگل تولید محتوای یکتا و دست اول همچنان مهم است. ما امیدوار است سایتها حساسیتهای گوگل در ارتباط با تولید محتوا و لینک را جدی بگیرند.

منبع: ایران سئو
عالی بود(2)جالب نیست!(0)