عناوین
سئو سریع تغییر می کند و در حال رشد است، و اینطور نیست که آنچه امروز از سئو می دانید همان سئویی است که طی چند سال آینده مشاهده می کنید. به همین دلیل مهم است که برای بهود عملکرد سئو خود به روز باشید و دقیقاً بدانید که Google در سال 2021 و بعد از آن چه چیزی را به سمت شما پرتاب خواهد کرد. بنابراین در اینجا 5 مورد از مهمترین روند SEO برای تمرکز بر آنها آورده شده است
هدف جستجو
گوگل و دیگر موتورهای جستجو به خاطر چیزی به نام هدف کاربر از جستجو یا همان user search intent، تمامی تلاش خود را میکنند که با توجه به جستجوهای کاربران و فهمیدن عباراتی که دقیقا آن ها سرچ میکنند، نتایج مناسبی را ارائه دهند.گوگل دقیقا می داند که شما چه می خواهید؛ پس طبق خواسته جستجوگران، مطالبی که به دنبال آن میگردند را در نتایج جستجو نشان میدهد.
مهمترین و بهترین کاری که شما میتوانید برای گرفتن رتبه در گوگل انجام دهید:
- نوشتن محتوا طبق user search intent می باشد
- هدف کاربر را درک کنید
- ماهیت صفحه باید متناسب با هدف کاربر از جستجو باشد
- ساده ترین راه برای کشف هدف جستجو ، تجزیه و تحلیل خود کلمه کلیدی است
- مطمئن شوید صفحه شما با آن هدف جستجوی خاص همسو است
و همانطور که مشخص شد ، هرچه صفحه شما بهتر بتواند با هدف جستجوی شخصی مطابقت داشته باشد ، صفحه بالاتر خواهد بود
الگوریتم هوش مصنوعی گوگل
هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر نحوه تعامل افراد با محتوای آنلاین است. الگوریتم هوش مصنوعی گوگل که “RankBrain” نام دارد، چند سال پیش رونمایی شد و نقش مهمی در فاکتورهای رتبهبندی گوگل برای نتایج صفحات موتور جستجو (SERP) دارد.گریگ کورادو یکی از افراد ارشد گوگل، که در توسعه RankBrain نقش اساسی داشته است، درباره آن میگوید” تجربه کاربر در تعامل و کشف بخشهای مختلف، اطلاعات مهمی ارائه میدهد”.احتمالا این بدان معنی است که RankBrain فقط با گذشت زمان بهبود می یابد و AI را به عنوان یک روش سئو برتر بیان میکند.
بنابراین، سوال اصلی این است که، چگونه سئو خود را برای RankBrain بهینه کنیم؟ در حالی که گوگل جزئیات زیادی را به اشتراک نگذاشته، کارشناسان معتقدند که تجربه کاربری عامل اصلی و تعیین کننده است. این موارد می تواند شامل فاکتورهایی از میزان کلیک تا زمان صرف شده در صفحه باشد. شما باید خوانندگان را با محتوایی مفید و ارزشمند جذب کنید. با استفاده از ابزارهای مانند Yoest seo در زمان انتشار محتوا میتواند با ارائه نکاتی مانندخوانایی، بکلینک، کلمات کلیدی و… مورد ارزیابی قرار دهد و برای بهبود آنها پیشنهاد ارائه کند.
جستجوی صوتی
گوگل گزارش می دهد که از هر 10 بزرگسال ایالات متحده 4 نفر روزانه حداقل یک جستجوی صوتی انجام می دهد.
همان نظرسنجی گوگل نشان داد که 85٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی در آینده بیشتر استفاده میکنند.
به نظر می رسد جستجوی صوتی از بسیاری جهات آینده دار است.مطالعه اخیر Comscore تخمین می زند که نیمی از جستجوها به صورت صوتی در سال 2021 انجام می شود.
اکنون که آمار را مشاهده کردید ، چند روش وجود دارد که می توانید سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید.
- برای بهینه سازی جستجوی گفتاری ، کلمات کلیدی خود را در نظر بگیرید
- عبارات طولانی تری را که افراد در مکالمه روزمره استفاده می کنند ، شناسایی کنید
- جستجوی صوتی معمولاً با عباراتی طولانی تر و با صدای طبیعی بهتر انجام می شود
وقتی افراد تایپ میکنند تمایل دارند از جملات و کلمات کوتاه استفاده کنند. به عنوان مثال ، ممکن است یک شخص با جستجوی صوتی ، (“بهترین ابزارهای جستجوگرها برای یک کسب و کار کوچک کدامند؟” را بگوید اما کلمات “بهترین ابزارهای جستجوگر”)را تایپ کند.
سئو ویدئو
مخفی نیست که ویدئوی آنلاین در حال انفجار است.(مخصوصاً در یوتیوب)در واقع ، یوتیوب خود گزارش می دهد که یک میلیارد کاربر فعال دارد.آنچه این موضوع را حتی بیشتر جالب می کند این است که یوتیوب اظهار به یک خبر خوب دارد که این کاربران بیشتر از هر زمان دیگری در YouTube وقت می گذارند و خبر بد این است که ، هرچه YouTube رشد می کند ، این پلتفرم شلوغتر و رقابتی تر می شود.
در اینجا دو روش وجود دارد که می توانید فیلم های خود را برای جستجوگرها بهینه کنید.
- کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. به عنوان مثال ، اگر برای YouTube بهینه سازی می کنید ، می توانید از ویژگی تکمیل خودکار پلتفرم الهام بگیرید.اگر یک موضوع ویدیویی در ذهن دارید ، آن موضوع را در قسمت جستجوی YouTube قرار دهید و لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی را بر اساس آنچه اکنون افراد در YouTube جستجو می کنند ، دریافت خواهید کرد.
- از کلمات کلیدی در عنوان ، برچسب ها ، توضیحات ویدیوی YouTube خود استفاده کنید و حتی اگر می خواهید کلمه کلیدی خود را با صدای بلند در ویدیوی خود بگویید.
سازگاری با موبایل
در سال 2019 ، گوگل اولین ایندکس تلفن همراه را آغاز کرد.به این معنی که موتور جستجو در درجه اول به نسخه تلفن همراه یک وب سایت به جای نسخه دسک تاپ نگاه می کند. این تغییر منطقی است ، زیرا تقریباً 73٪ از کاربران اینترنت تا سال 2025 ، تنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می کنند . با تست رایگان میزان موبایل پسندی گوگل ، کارآیی نسخه موبایل سایت خود را بررسی کنید.
برای اطمینان از اینکه صفحه شما کاربرپسند است
باید اطمینان حاصل کنید که گوگل می تواند URL های شما را جستجو کند
مطمئن شوید که “disallow directive” را ندارید
مطمئن شوید Googlebot محتوایی را که نیاز به تعاملات کاربر دارد ، مانند کلیک کردن یا ضربه زدن را بارگیری نکند
مطمئن شوید که Google می تواند محتوای به اصطلاح تنبل شما را ببیند
مطمئن شوید که از متا تگ های مشابه در نسخه دسک تاپ و موبایل استفاده می کنید
کلام آخر
هر کسب و کار در جهان با حضور آنلاین در حال اجرا است. تاکتیک های بهتر سئو برای به دست آوردن بازدید بیشتر و فروش بیشتراست.
امیدوارم نکات و دستورالعمل های فوق الذکر به شما کمک کند درسال 2021 بخش سئو خود را مرتب کنید.
ترجمه:زهرا علایی