SEM چیست؟
SEM-چیست؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

SEM چیست؟

امروزه بسیاری از افرادی که در اینترنت فعال هستند با کلمات  SEO و SEM در مورد موتورهای جستجو زیاد برخورد کرده اند، بسیاری از آنها معنای این دو عبارت و تفاوت بین آنها را نمی دانند، که ما امروز می خواهیم به آموزش این دو واژه و تفاوت بین آنها بپردازیم.

درباره SEO

سئو (SEO) مخفف کلمات Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی سایت در کلمات کلیدی خاص برای موتور جستجو می‌باشد و به عملیاتی گفته می‌شود که باعث دیده شدن بهتر وب سایت ها در نتایج موتورهای جستجو می شود در واقع SEO پیش نیاز SEM  می باشد.

SEM چیست؟

SEM مخفف Search Engine Marketing  یا بازاریابی موتورهای جستجو به تمام فعالیت هایی گفته می شود که باعث دیده شدن سریع، افزایش بینندگان و بالا رفتن فروش محصولات آن سایت به وسیله موتورهای جستجو می شود، که شامل دو بخش  SEO و PPC می باشد.

 PPC چیست؟

PPC مخفف pay per click به معنی تبلیغات کلیکی می باشد، که به عنوان یکی از روش های رایج و موثر تبلیغات در موتور های جستجو می توان نام برد.
PPC به آن دسته از تبلیغاتی گفته می شود که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ از بودجه تبلیغ کننده کم می شود و مبلغ پرداختی آن به صورت دلار می باشد و به آن، پرداخت به ازای هر کلیک هم می گویند.

در میان موتورهای جستجو، شرکت گوگل با معرفی Google Ads در این زمینه از بقیه شرکت ها پیشی گرفته است.

مزایای PPC

از مزایای این روش سرعت زیاد آن در نتیجه گیری است ولی در سئو شما نیاز به زمان بیشتری دارید تا به نتیجه برسید. این روش نوعی بازاریابی بین المللی نیز محسوب می شود.
شما می توانید بنر تبلیغاتی خود را در سایت هایی که مرتبط با سایت شما است قرار دهید تا بازدید هدفمند تری داشته باشید. یکی دیگر از راه هایی که می توانید تبلیغ خود را هدفمند کنید این است که تبلیغات خود را فقط در موقعیت جغرافیایی که می توانید خدمات خود را ارائه دهید نمایش دهید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید. این روش بر خلاف SEO که استفاده از آن به  مهارت نیاز است به مهارت نیاز ندارد و آسان است.

در این روش هزینه ای که باید پرداخت کنید به ازای کلیک کاربران است و در کلماتی که رقابت بالایی دارند هزینه قابل توجهی باید پرداخت کرد. از این رو بهتر است است که زمان بیشتری بر روی SEO سایت خود بگذارید و رتبه مناسبی در موتور های جستجو کسب کنید زیرا در سئو بابت کلیک هایی که بر روی سایت ما انجام می شود از ما هزینه دریافت نمی شود پس بهتر است در مواقع نیاز که شما می خواهید سریع سایت خود را به نمایش بگذارید و وقت برای انجام سئو ندارید از SEM استفاده کنید.

عالی بود(2)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *