خانه / اخبار / افزایش شدید قیمت بیت کوین در ۲۰۱۹، بعید به نظر می رسد
بیت کوین
بیت کوین
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

افزایش شدید قیمت بیت کوین در ۲۰۱۹، بعید به نظر می رسد

روز ۲۹ مارس (۹ فروردین)، یک معامله‌گر مطرح به سایت خبرگزاری مارکت‌واچ (MarketWatch) اعلام کرد که احتمال آن که در سال جاری، بیت کوین به قیمت ۵ رقمی پیشین خود (بالای ۱۰,۰۰۰ دلار) برسد، کم است.

در حالی سال ۲۰۱۸ روند قیمت کاملاً نزولی بود، در ماه نوامبر با رخ دادن فروش یک جا به طور گسترده، ارزش ارزهای دیجیتال بالای جدول با درصدی ۲ رقمی کاهش پیدا کرد و بیت کوین برای اولین بار در آن سال، به زیر ۵۶۰۰ دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید : 

نحوه فروش بیت کوین

معاملات آپشن (اختیار معامله) که به معامله‌گران این اجازه را می‌دهد تا در مورد آن که آیا قیمت یک دارایی به سطح مشخصی می‌رسد یا خیر، شرط‌بندی کنند، در فضای ارزهای دیجیتال در حال محبوب شدن هستند.

امانوئل گو، معامله‌گر مشتقات پیشین شرکت جی‌پی مورگان چیس

امانوئل گو (Emmanuel Goh)، معامله‌گر مشتقات پیشین شرکت جی‌پی مورگان چیس (JPMorgan Chase) و بنیان‌گذار شرکت ارز دیجیتال اسکیو (Skew)، به مارکت‌واچ گفت که از ابتدای سال تا کنون، حجم روزانه‌ی بازار اختیارات معامله، دو برابر شده است. وی چنین اذعان داشت:

انقضای شانس ۱۰ هزار دلاری، تا پایان سپتامبر است و اکنون با ۵ دلتا قیمت‌گذاری شده است.
این گفته بدین معناست که طبق عملکرد معامله‌گران آپشن، ۵ درصد شانس این موضوع وجود دارد که قیمت بیت کوین تا ماه سپتامبر به ۱۰ هزار دلار برسد. او همچنین اشاره کرد که یک قرارداد اختیار معامله ۲۰ هزار دلاری نیز برای ماه ژوئن وجود دارد اما احتمال آن‌ که بیت کوین به این قیمت برسد صفر است.

قرارداد معامله

قرارداد اختیار معامله (call option) به دارنده این اجازه را می‌دهد تا یک دارایی را با قیمتی تعیین‌شده، در زمانی مشخص خریداری کند اما ملزم به انجام این کار نیست. وی در ادامه افزود که این قرارداد ۲۰ هزار دلاری احتمالاً یک معامله‌ی خوش‌بینانه بوده است که سال گذشته زمانی که سرمایه‌گذاران در حال بحث در مورد احتمال کوتاه‌مدت افزایش قیمت‌ها بوده‌اند، ایجاد شده است.

علی‌رغم بهبود آهسته‌ای که از زمان زمستان ارزهای دیجیتال صورت گرفته است، برخی از کارشناسان و معامله گران همچنان پیش‌بینی‌هایشان را در مورد ارزهای دیجیتال اصلی حفظ کرده‌اند.

آرتور هایس (Arthur Hayes)، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی پلتفرم معامله‌ی ارزهای دیجیتال بیت‌مکس (BitMEX)، اخیراً پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین امسال به ۱۰ هزار دلار و در نهایت به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید. تیم دراپر (Tim Draper)، میلیاردر و سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، نیز اظهار داشت که بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به قیمت چشمگیر ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. اخیراً، دراپر پیش‌بینی کرد که پول فیات در ۵ سال آینده خنده‌دار و منسوخ خواهد شد.

منبع : ارز دیجیتال

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هشت =