خانه / برنامه نویسی / بازی هایی برای افزایش مهارت برنامه نویسی
برنامه نویسی با بازی
برنامه نویسی با بازی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

بازی هایی برای افزایش مهارت برنامه نویسی

مهارت پیدا کردن در برنامه‌نویسی، نیازمند تمرین و کسب تجربه است و چه چیزی بهتر از اینکه بازی‌های سرگرم‌کننده این مهارت را بالا ببرند. در ادامه به معرفی ۶ بازی مبتنی بر برنامه نویسی می‌پردازیم که مهارت‌های کدنویسی را تقویت می‌کند.

 

برنامه‌نویسی جالب و سرگرم‌کننده است اما به شرطی که به مهارت‌های خود اطمینان داشته باشید و بدانید چگونه باید این کار را انجام دهید. رسیدن به این نقطه، آسان نیست و نیازمند تمرین و کسب تجربه است. چالش‌های بازی‌های برنامه‌نویسی یکی از بهترین راه‌های افزایش مهارت برنامه‌نویسی هستند.

 

این بازی‌های سرگرم‌کننده نه تنها برای پر کردن اوقات فراغت مناسب هستند، بلکه تجربه و مهارت برنامه‌نویسی را نیز افزایش می‌دهند. در ادامه‌ی این مقاله‌ به معرفی و بررسی بیشتر ۱۰ بازی برنامه‌نویسی می‌پردازیم.

 

۱- بازی Robocode

روبوکد یک بازی برنامه‌نویسی پیچیده است که باید تانک‌های کوچکی را کدنویسی کنید تا با بقیه‌ی تانک‌ها بجنگند. وظیفه‌ی شما نوشتن هوش مصنوعی با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوا، اسکالا، سی‌شارپ و… است که ربات‌ها یا همان تانک‌ها را به پیروزی در برابر حریفان می‌رساند.

 

نصب‌کننده‌ی روبوکد یک محیط توسعه، ویرایشگر ساخت ربات و کامپایلر جاوا دارد و کاربر در این بازی باید واقعا برنامه‌نویسی کند. Robocode در سال ۲۰۰۰ به بازار عرضه شده؛ اما از آنجایی که متن‌باز و اعتیادآور است، به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود.

۲- بازی Codingame

Codingame یک وب اپلیکیشن است که کاربر با نوشتن کدهای واقعی باید معماها و چالش‌ها را حل کند. کاربر می‌تواند زبان برنامه‌نویسی مورد نظر خود را از میان ۲۵ زبان برنامه‌نویسی تعریف‌شده در این بازی مانند جاوا، سی‌سارپ، پایتون، جاوا اسکریپت، لوآ، گو، راست و… انتخاب کند.

هر معما یا چالش برای در نظر گرفتن جنبه‌ی سرگرمی، یک موضوع دارد. به‌عنوان مثال، کاربر باید برنامه‌ای بنویسد که برجک، موشک‌هایی را که بیش از اندازه نزدیک می‌شوند با تیر بزند.

۳- بازی Codecombat

Codecombat وب اپلیکیشن دیگری برای حل معماها و چالش‌هایی است که تنها به‌وسیله‌ی کدنویسی قابل حل هستند.

 

بازی Codingame بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد . بازی Codecombat معمولا توسط معلمان و برای آموزش برنامه‌نویسی در سه زمینه‌ی علوم کامپیوتر، توسعه‌ی وب و توسعه‌ی بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید : ۵ دلیل برای یادگیری کدنویسی

 

۴- بازی Codewars

Codewars برای تمرین کدنویسی و حل چالش‌های الگوریتمی طراحی شده است . البته مانند سایر بازی‌ها نیست. کاربر بعد از حل هر معما امتیاز می‌گیرد و امتیازها به ارزش راه‌حل‌ها بستگی دارد.

 

در این بازی کاربران می‌توانند راه‌حل‌های ارائه‌شده از سوی سایرین را مشاهده کرده و یاد بگیرند. به‌نظر می‌رسد این روش یکی از بهترین راه‌های یادگرفتن برنامه‌نویسی به زبان جدید باشد.

 

۵- بازی Codehunt

Codehunt یک بازی است که با انتخاب دو زبان برنامه‌نویسی جاوا یا سی‌شارپ انجام می‌شود. Codehunt طوری طراحی شده است که مفاهیم اولیه‌ی هر کدام از دو زبان را آموزش می‌دهد. به این صورت که با آموزش آغاز می‌شود. موضوع‌هایی مانند حلقه‌ها و رشته‌ها را پوشش می‌دهد . با ارائه‌ی چالش‌های سطح متوسط مانند مرتب‌سازی، محاسبات و معماها به پایان می‌رسد.  نکته‌ی جالب این است که این بازی هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی برنده شدن چالش‌ها نمی‌دهد و این موضوع، روند بازی را بسیار جالب کرده است.

۶- بازی Vim Adventures

Vim Adventures بازی سرگرم کننده‌ای است که نحوه‌ی استفاده از Vim، یکی از ابزارهای قدرتمند ویرایش متن و موردعلاقه‌ی برنامه‌نویسان را آموزش می دهد. ویم ذاتا یک زبان برنامه‌نویسی نیست، اما یادگرفتن آن کمک می‌کند مهارت بیشتری در کدنویسی پیدا کنید.

منبع: زومیت

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =