خانه / تکنولوژی / بازار کار آنلاین برنامه نویسی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

بازار کار آنلاین برنامه نویسی

در این مقاله به صورت کامل وضعیت بازار کار آنلاین برنامه نویسی را مورد بررسی قرار میدهیم و سعی میکنیم بخش هایی که میتوان از آن کسب درآمد کرد را معرفی کنیم. بعد از اینکه ما برنامه نویسی یاد گرفتیم باید به فکر کسب درآمد از آن باشیم یکی از بخش هایی که میتوان با برنامه نویسی از آن کسب درآمد کرد بخش آنلاین یا همان اینترنت است. البته بازار کار آنلاین برنامه نویسی را هم در ایران هم در خارج ایران وضعیت متفاوتی دارد سعی میکنیم به هر دو اشاره کنیم.

بازار کار آنلاین برنامه نویسی

وقتی ما در مورد بازار کار آنلاین برنامه نویسی صحبت می کنیم یعنی با استفاده از برنامه نویسی در بستر اینترنت به کسب درآمد برسیم. اگر قبلا از من میپرسیدن وضعیت بازار کار آنلاین برنامه نویسی چطور است میگفتم نا به سامان است و بازار خاصی ندارد اما در چند سال اخیر وضعیت کاملا فرق کرده است. الان کسانی هستند با برنامه نویسی در اینترنت تا ماهی ۱۵ ۲۰ میلیون درآمد دارند. مثلا یکی از مدرس های سایتمون پروژه های آنلاین دریافت میکند و تا ۱۵ میلیون هزینه دریافت میکند. یا کسانی رو میشناسم هفته یک پروژه دو سه میلیونی میگرند و بین ۸ تا ۱۲ میلیون درآمد دارد.

حالا شاید بپرسید ما چطور و چگونه با برنامه نویسی در اینترنت کسب درآمد کنیم. چند روش برای این کار وجود دارد اما باید قبلش حتما یک رزومه و نمونه کار قوی باید داشته باشیم. بعد از اینکه روش های کسب درآمد رو بررسی کردیم در مورد رزومه و نمونه کار صحبت میکنیم.

روش های کسب درآمد از بازار کار آنلاین برنامه نویسی

  • سایت راه اندازی کنیم
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، تویتر و تلگرام
  • فعالیت در سایت های بازار کار آنلاین
  • نوشتن نرم افزار، اپلیکیشن و… و فروش آنها

سایت راه اندازی کنیم

اولین کار برای کسب درآمد از بازار کار آنلاین برنامه نویسی، داشتن یک سایت شخصی است. شما در مورد برنامه نویسی مقاله می نویسید، نرم افزارهای دیگر رو نقد و بررسی میکنید. اپلیکیشن هایی که نوشتید رو برای دانلود میذارید و تمام نمونه کارهاتون رو به همراه رزومه داخل آن قرار میدهید و سعی میکنید سایت رو به بقیه معرفی کنید. تبادل لینک کنید با بقیه برنامه نویس ها، و خیلی کارهای دیگر تا بقیه شما رو بشناسن و از همین طریق سفارش پروژه بگیرید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، تویتر و تلگرام

یکی از کارهایی که باید انجام بدید فعالیت مداوم و پیوسته در شبکه های اجتماعی است بخصوص لینکدین است. وقتی شما در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنید دیده می شوید و بقیه با شما اشنا می شوند. مثلا خودم بارها مقاله در لینکدین منتشر کردم و در مورد نرم افزارهای دیگر مطلب نوشتم با همین کارها، بارها سفارش پروژه داشتم که البته به دلیل کمبود وقت قبول نکردم. سعی کنید بیشتر در لینکدین و تویتر فعالیت کنید. البته یک کانال تلگرام و یک صفحه در اینستاگرام هم درست کنید و در این حوزه فعال باشید. سعی کنید مطالب به روز منتشر کنید و هر چند وقت یک بار یک نمونه کار از خودتون در این شبکه ها منتشر کنید.

فعالیت در سایت های بازار کار آنلاین

یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد از بازار کار آنلاین برنامه نویسی، فعالیت در سایت های بازار کار آنلاین مثل پونیشا و پارس کدرز است. شما با ثبت نام در این سایت ها و گرفتن پروژه میتوانید به درآمد قابل قبولی برسید. دو سه تا از همکارانم در سورس ایران در این دو سایت فعالیت میکنند و بین ۵ تا ۱۵ میلیون درآمد ماهانه دارند. البته باید رزومه و نمونه کار قوی داشته باشید تا به این درآمدها برسید. البته سعی میکنم در ادامه مقاله در مورد رزومه و نمونه کار بیشتر صحبت کنم.

نوشتن نرم افزار، اپلیکیشن و… و فروش آنها

یکی دیگر از روش های کسب درآمد با برنامه نویسی در اینترنت، نوشتن نرم افزار، اپلیکیشن و هر خدمات برنامه نویسی دیگر است. کسانی هستند که با این کار به درآمدهای میلیاردی رسیده اند. مثلا یک نرم افزار حسابداری نوشتن و با همین یک نرم افزار به درآمد های عالی رسیده اند یا مثلا یک اپلیکیشن اندروید نوشتن و در چند ماه ۳۰۰ ۴۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده اند.

 

چطور سفارش برنامه نویسی بگیریم

این همه در مورد روش های کسب درآمد از بازار کار آنلاین برنامه نویسی نوشتیم حالا باید بگیم چطور سفارش بگیریم. برای گرفتن پروژه باید موارد زیر رو داشته باشید تا سریع به پروژه برسید.

  • رزومه
  • نمونه کار
  • ارتباطات
  • میزان فعالیت
  • ارائه درست خود
  • بعضی وقت ها رایگان کار کنی

رزومه 

برای گرفتن پروژه اولین چیزی که مورد توجه کارفرما قرار میگیرد رزومه شما است. اگر شما رزومه رو بد تنظیم کرده باشید احتمال گرفتن پروژه به شدت کاهش پیدا میکند. سعی کنید رزومه رو دو زبانه تهیه کنید بعد رزومه خودتون در لینکدین رو هم تنظیم کنید که به شدت تاثیر گذار است. معمولا اولین چیزی که کارفرما نگاه میکند رزومه برنامه نویس است.

نمونه کار 

یکی دیگر از چیزهایی که تاثیر گذار است نمونه کار برنامه نویس است وقتی برنامه نویس نمونه کار قوی داشته باشد احتمال گرفتن پروژه به شدت بالا می رود. نحوه نوشتن توضیحات پروژه هم تاثیر گذار است.

ارتباطات

باید قبول کرد ارتباطات چه در حالت فیزیکی و چه در حالت مجازی بر روند درآمد زایی ما تاثیر گذار است. تا میتوانید با بقیه در ارتباط باشید بخصوص ارتباط با برنامه نویس های دیگر و مسئولین شرکت های معروف، سعی کنید در لینکدین ارتباط دوستی رو ایجاد کنید.

میزان فعالیت

سعی کنید در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و سایت های فعالیت داشته باشد و بتواند پروژه بگیرد هر چه قد بیشتر فعالیت داشته باشید احتمال دریافت پروژه به شدت بالا میرود. مثلا در سایت خودمون روزانه چندین سفارش پروژه دریافت می شود چون فعالیت مداوم و پیوسته داریم. ( باید بازاریابی خوب بلد باشی 🙂 )

ارائه درست خود

آقای استیو جابز یه جمله جالب دارد که می گوید: ارزش هر چیزی در نحوه ارائه آن است. (این جمله فوق العادست) وقتی شما بلد باشید خودتون رو خوب ارائه دهید و جایگاه سازی کنید یا به قول معروف برند سازی کنید خیلی راحت میتونید پروژه دریافت کنید و هزینه بالا بگیرید. پس رو این مورد کار کنید چون خوب ارائه دادن خود تاثیر مستقیم در درآمد برنامه نویس دارد.

بعضی وقت ها رایگان کار کنید

بعضی وقت ها برای گرفتن پروژه باید رایگان کار کنید. شاید براتون سخت باشد اما اگر در ابتدای راه هستید باید مقداری رایگان کار کنید تا قوی شید و یک رزومه و نمونه کار برای خوب دست و پا کنید.

نتیجه گیری پایانی

سعی شد علاوه بر روش های کسب درآمد از بازار کار آنلاین برنامه نویسی، در مورد نحوه دریافت پروژه برنامه نویسی هم نکاتی رو ارائه دهیم. واقعیت این است روز به روز بر تعداد سفارشات برنامه نویسی آنلاین اضافه می شود پس میتوان گفت آینده کاری فوق العاده ای در این بخش وجود دارد.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =