خانه / برنامه نویسی / ۷ دوره برتر کارآموزی برنامه‌ نویسی در ایران
کارآموزی برنامه نویسی
کارآموزی برنامه نویسی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

۷ دوره برتر کارآموزی برنامه‌ نویسی در ایران

دانشجوها موقع تحصیل یا بعد از این که درسشون تموم شد، برای پیدا کردن کار با دو تا مشکل تکراری مواجه میشن:

یکی این که درس‌هایی که در دانشگاه یاد گرفتن خیلی برای بازار کار مناسب نیست؛
یکی دیگه این که شرکت‌ها دنبال کسانی هستن که سابقه کار داشته باشن و به تازه‌واردها به این راحتی‌ها اعتماد نمی‌کنن!
اما خبر خوب اینه که این دردِ مشترک، یه درمون ساده داره: کارآموزی! واسه کارآموز شدن معمولا ۲ تا راه وجود داره:

یکی این که بتونیم مدتی به عنوان کارآموز در یک شرکت کار کنیم.
یکی دیگه این که در بوت کمپ یا دوره‌های کارآموزی شرکت کنیم.

محط کاری !

خوبی اولی اینه که در محیط کاری صددرصد واقعی قرار می‌گیریم و دیدِ بهتری برای آینده شغلی‌مون به دست میاریم. از طرفی در راهکار دوم هم به خاطر برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کامل‌تری که توسط طراحان دوره وجود داره احتمالاً سرعت رشد بیشتری خواهیم داشت.

کارآموزی از هر نوعی که باشه کمک میکنه مهارت‌هایی که برای ورود به بازار کار نیاز داریم رو یاد بگیریم. از طرف دیگه یک تجربه خوب کاری محسوب میشه که بعداً میتونه مسیر استخدام در شرکت‌ها رو خیلی ساده‌تر کنه.

در ادامه ۷ تا از دوره‌های کارآموزی، بوت‌کمپ‌ها و نمایشگاه‌های ویژه کارآموزی در حوزه برنامه نویسی رو فهرست کردیم و نکاتی رو درباره هرکدوم از اونها گفتیم تا راحت‌تر بتونید مسیر شغلی ایده‌آل خودتون رو پیدا کنید:

بیشتر بخوانید :

فواید یادگیری برنامه نویسی

۱. دوره کارآموزی رهنماکالج

رهنماکالج تقریباً شناخته شده‌ترین و معتبرترین دوره کارآموزی در ایرانه. این دوره بخشی از برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت رهنما است و همین باعث شده که به صورت کاملاً رایگان برگزار بشه. شرط شرکت در این دوره، قبولی در آزمون آنلاین و بعد از اون پذیرش در مصاحبه حضوریه. شرکت‌کننده‌های دوره باید حداقل با یکی از زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشن.

دوره برنامه نویسی رهنماکالج حدود ۷ هفته ادامه پیدا میکنه و در این مدت کارآموزها مهارت‌هایی در زمینه‌های برنامه‌نویسی سرور، برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی موبایل، کار با دیتابیس، کار با سیستم‌عامل‌های سرور (DevOps) و معماری و متدولوژی توسعه نرم‌افزار کسب می‌کنن. بعد از تموم شدن دوره هم به همه شرکت کننده‌ها گواهینامه حضور در دوره داده میشه.

رهنماکالج علاوه بر دوره آموزش برنامه‌نویسی، دوره‌های دیگه‌ای هم با موضوعات دیجیتال مارکتینگ، طراحی رابط و تجربه کاربری (UI/UX) و یادگیری ماشین برگزار می‌کنه.

۲. نمایشگاه کارآموزی کارآموزشو

اگر ترجیح میدید مستقیماً در شرکت‌ها به عنوان کارآموز شروع به کار کنید، می‌تونید در رویداد کارآموزشو شرکت کنید. در «کارآموزشو» بعضی از شرکت‌های برتر IT ایران حضور دارن که آماده‌ان تا استعدادهای برنامه‌نویسی رو شکار کنن. برای حضور در این نمایشگاه لازمه اول در صفحه‌ی این نمایشگاه ثبت‌نام کنید و بعد از اون منتظر بمونید تا آزمون آنلاین شروع بشه. در آزمون آنلاین، مهارت برنامه‌نویسی شما سنجیده میشه و بعدش می‌تونید برای شرکت‌ها درخواست کارآموزی بفرستید. شما می‌تونید کاملا رایگان در این رویداد حضور داشته باشید و تنها پیش شرط اون، شرکت در آزمون مهارت‌سنجیه. تا الآن شرکت‌هایی مثل یکتانت، اسنپ‌کیو، دلینو و ترب در این نمایشگاه حضور پیدا کردن و با شروع نمایشگاه می‌تونید درخواست کارآموزیتون رو براشون بفرستید.

۳. بوت‌کمپ نیمبو

دوره‌ی بوت‌کمپ نیمبو رو شرکت سحاب پرداز در زمینه کلان‌داده‌ها (Big Data) برگزار میکنه. این دوره مناسب کسانی هست که مهارت‌های پایه‌ای برنامه‌نویسی رو دارن و میخوان در حوزه‌های Big Data و Data Science مسیر شغلی خودشون رو ادامه بدن. شرکت کننده‌ها در این دوره به چند تا تیم تقسیم میشن و در طی ۱۰ هفته پروژه‌هایی که براشون تعریف شده رو به کمک منتورهاشون به سرانجام می‌رسونن. این دوره هم به صورت رایگان برگزار میشه.

۴. بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی مکتب شریف

مکتب شریف چند بوت‌کمپ برای برنامه‌نویس‌ها داره که شامل دوره‌هایی مثل اندروید، پایتون و جاوا میشه. به علاوه این که تا الان ۲۲ دوره بوت کمپ برگزار کرده و طبق آمارهایی که اعلام کردن حدود ۸۰ درصد از شرکت کننده‌ها، بعد از تموم شدن دوره تونستن در شرکت‌های مختلف استخدام بشن. هزینه ورود به این دوره‌ها متفاوت و حدود ۷ میلیون تومنه. هزینه ی دقیق این دوره‌ها در ابتدای برگزاری دوره به شرکت‌کننده‌ها اطلاع داده میشه.

۵. مپصاکمپ

مپصاکمپ برای کمپ های برنامه نویسی Java و برنامه نویسی React شرکت کننده میگیره. دوره‌ها در مدت ۸ هفته برگزار میشن و علاوه بر این که از نظر فنی شما رو آماده میکنن، کارگاه های روانشناختی هم دارن تا مهارت‌های ارتباطی شما رو بیشتر کنن. هزینه شرکت در این دوره‌ها حدود ۱۵ میلیون تومنه که بخش زیادی از اون بعد از استخدام شما در شرکت های طرف قرارداد با مپصاکمپ، از حقوقتون کسر میشه.

۶. بوت‌کمپ‌های برنامه‌نویسی سون لرن

اگر دوست دارید در بوت‌کمپ‌های JavaScript ،PHP ،Android و یا Laravel شرکت کنید، ۷لرن هم میتونه از انتخاب‌هاتون باشه. دوره‌ها بین ۱۲ تا ۴۵ جلسه ادامه پیدا می‌کنن و هزینه دوره‌ها هم بین ۳ تا ۶ میلیون تومن متغیره. از ویژگی های این دوره اینه که می‌تونید غیرحضوری هم در اون شرکت کنید. دوره‌های غیرحضوری برای شرکت کننده‌هایی که تهران ساکن نیستن گزینه مناسبیه. به علاوه اینکه هزینه کمتری هم نسبت به دوره های حضوری داره.

۷. بوت‌کمپ کارادمی

بوت کمپ کارادمی گزینه دیگه‌ای هست که میتونه شما رو برای ورود به بازار کار آماده کنه. کارادمی در حال حاضر بوت کمپ های ReactJS و Front-End برگزار میکنه. برای ورود به دوره ی ReactJS باید تجربه کار با جاوا اسکریپت رو داشته باشین اما برای دوره فرانت-اند صرفاً آشنایی با HTML و یک زبان برنامه نویسی برای شرکت در دوره کافیه. دوره ReactJS در ۸ هفته و دوره Front-End توی ۱۴ هفته برگزار میشه و هزینه حضور در هر کدوم بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومنه.

منبع : Quera-Mag

عالی بود(8)غیر مفید(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *