خانه / بازاریابی / تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ
تولید محتوا
تولید محتوا
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

امروزه تاکید بیشتر سئو (SEO) بر ایجاد تولید محتوای با کیفیت عالی می باشد، چرا که با ایجاد تولید محتوای خوب آمار بازدید از سایت شما بالا رفته و رتبه سایت شما بهبود می یابد، به همین دلیل برای رسیدن به این هدف مهم مدیران تولید کننده محتوا از افراد با تجربه و متخصص برای انجام این شغل استفاده کرده اند.

تعریف محتوا

محتوا همانطور که از نامش مشخص است یعنی اطلاعاتی که می تواند به صورت الکترونیکی ایجاد شود و قابل مدیریت باشد که این اطلاعات می تواد به صورت عکس، فیلم، انیمیشن و یا متن باشد، یا به طور کلی به تمامی امکاناتی که یک صفحه وب برای نمایش به عموم افراد نیاز دارد محتوا می گویند.

فرض کنید در حال وبگردی هستید و سایتی را انتخاب و از آن دیدن می کنید در وهله اول جذب صفحاتی از وب خواهید شد که طراحی سایت آن زیبا باشد و تمامی امکانات بر روی صفحه قابل رویت بوده و مخفی نشده باشد که شما دچار سردرگمی شوید، حال نقش اصلی در طراحی صفحه وب محتوای آن است که سایت شما را بارور کند، یعنی صفحه وب مانند درختی زیبا است و میوه های آن همان محتواهای مطلوب این صفحه وب خواهد بود.

تاثیر بر سایت

پس هر چه محتوای شما با ارزش تر باشد به زیبایی سایت شما کمک خواهد کرد، یا اینکه می توانیم این طور بیان کنیم: هر چقدر هم طراحی صفحه وب شما خوب و زیبا طراحی شده باشد و تمامی امکانات لازم را نیز مهیا کرده باشید ولی محتوای مناسب و با ارزش در آن نباشد در واقع سایت شما کاملا بی ارزش شده و هیچ مخاطبی را جذب نخواهد کرد.

آنچه از این متن دریافت می شود این است که تولید محتوا بخش بسیار مهمی از طراحی صفحات وب است و باید بسیار تخصصی به آن توجه شود و اگر خود اشخاص یا شرکت ها نمی توانند محتوای با ارزشی تولید کنند باید از متخصصین تولید محتوا برای انجام این کار استفاده کنند.

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا در واقع رهبری تولید و انتشار اطلاعات به رسانه ها را بر عهده دارد و کسی است که تولید محتوا را تحت نظر داشته و در صورت ایرادی در آن سریعا آن را برطرف کرده و محتوایی کاملا دلپسند و مناسب برای هر رسانه ای را تولید می کند. او در واقع می داند که مخاطب یا مشتری جذب چه چیزهایی می شود و بنا به آن هدف اطلاعات را رهبری و تولید خواهد کرد. کارشناس تولید در زمینه های زیادی فعالیت می کنند و می تواند هر یک از موارد زیر نیز باشد:

پست های وبلاگ
کتاب ها
رسانه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام و…
….
نیازمندی به تولید محتوا

شغلی به نام تولید محتوا، نیازمند تخصص

تولید محتوا یک شغل است و به تخصص نیاز دارد، فرض کنید شرکت بزرگی دارید که محصولات بسیار زیاد و با کیفیت عالی تولید کرده اید شما نیاز دارید محصولات خود را تبلیغ کنید و آن را به بازار عرضه کنید و بتوانید با دیگر شرکت ها رقابت کنید تمام ای کارها باید به درستی انجام شود و اگر شما حتی بهترین کالا را نیز تولید کنید و نتوانید آن را تبلیغ کنید هزینه گزافی را از دست خواهید داد.

پس تولید محتوای عالی و مناسب یک راه عالی برای توضیح محصول شما و عرضه آن به مشتریان می باشد که اگر به درستی انجام نشود دوباره ضرر خواهید کرد پس تمامی شرکت ها و افرادی که قصد دارند کسب و کاری ایجاد کنند و آن را به مخاطب خود القا کنند نیازمند تولید محتوا می باشند.

در بخش زیر دلایل استفاده از تولید محتوا ذکر خواهد شد.

مغز یک فعالیت و کسب و کار محتواست:  تولید عکس و تصویر در صفحه وب شما اولین اقدام برای جذب مخاطب می باشد ولی ماندگارترین تاثیر در ذهن مخاطب محتوای شما خواهد بود. پس محتوا در یک فعالیت به مانند cpu در کامپیوتر است. و مخاطب شما را جذب خواهد کرد.

محتوای مناسب، افزایش مخاطب:

در حال وبگردی برای گرفتن اطلاعات در مورد یک موضوع و یا کالایی خاص هستید و سایتی را باز میکنید و از آن دیدن می کنید، شما نیاز دارید اطلاعاتی مختصر و مفید در مورد کالا یا موضوع خود پیدا کنید، اگر سایتی را که انتخاب کرده و از آن دیدن می کنید فقط از تصاویر پر شده باشد و یا امکانات کافی برای رسیدن به موضوع مورد نظر وجود نداشته باشد و یا آنقدر گرافیک و تجهیزات سایت ساده و بی کیفیت باشد به راحتی از آن دست خواهید کشید، اگر شما قصد دارید مخاطبان تحت تاثیر شما قرار بگیرند و مخاطبان زیادی را به سایت خود بکشانید نیازمند تولید محتوای مناسب هستید.

نکات مربوط به تولید محتوا در سایت

محتوای مناسب:

موضوع و محتوای مناسبی را متناسب با طراحی سایت انتخاب کنید.
داشتن ایده برای تولید محتوا: برای اینکه بتوانید محتوای خوب و با کیفیتی ایجاد کنید که آمار و رتبه سایت شما را بهبود دهد ایجاد یک لیست از کلمات کلیدی لازم است، در ابتدا قبل از نوشتن متن برای سایت خود یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و تمامی موضوعات مرتبط با محتوایی که می خواهید تولید کنید را در این دفترچه یادداشت برداری کنید و در کنار آن کلمات کلیدی را قرار دهید و بعد از انجام این کار شروع به نوشتن محتوا با توجه به موضوع های مرتبط و کلمات کلیدی کنید.

روان بودن محتوا:

یک محتوای خوب و روان، محتوایی است که بتواند مخاطب را به خود جذب کند و استفاده از متنی روان و قابل فهم می تواند به جذب مخاطب و مشتری کمک کند، سعی کنید دقیقا مطالب دیگران را کپی برداری نکنید و کمی آن را تغییر دهید که متفاوت شود، بهترین حالت این است که مطالب چند سایت مختلف را بخوانید و چیزی غیر از نوشته های دیگران بنویسید که جدید باشد و بازدیدکنندگان جذب آن شوند.

گرافیک و تصاویر خوب:

در کنار محتوای نوشتاری مناسب و روان حتما از تصاویر جذاب استفاده کنید زیرا مخاطبان ابتدا به عکس ها و تصاویر سایت بیشتر از متن نوشتاری توجه خواهند کرد و گرافیک بکار رفته در صفحه وب نیز می تواند کمک شایانی به کسب و کار اینترنتی شما بدهد.

بخش نظرات و بازخوردها:

یک سایت مطلوب باید تمامی امکانات را داشته باشد، یکی از آن امکانات قرار دادن بخشی به عنوان نظرات و پیشنهادات می باشد که عموم افرادی که این مطلب را دیده و خوانده اند بتوانند نظرات خود را بیان کنند تا مدیر سایت بتواند با استفاده از این نظرات محتوای خود را تکمیل تر کند، و به خواسته مخاطبان خود پاسخ دهد که این کار باعث اعتماد و توجه مخاطبان به شما خواهد شد.

نویسنده تولید محتوا

همانطور که گفته شد کارشناسان تولید محتوا رهبری و انتشار اطلاعات محتوا را برعهده دارند و نویسندگان زیادی نیز در این شغل فعالیت می کنند، اما نویسنده تولید محتوا باید در اولین قدم برای تولید محتوا خود را جای مخاطب قرار دهد و بداند که او ربات نیست و نوشته ها و فیلم هایی که تولید می کند خاص مخاطب باشد و او آگاه است و به تک تک کلمه ها و نوشته های شما فکر می کند و آن را قرار است با دیگران به اشتراک بگذارد، پس سعی کنید این موارد را در هنگام نوشتن محتوا رعایت کنید.

نکات بسیار مهم در تولید محتوا

همیشه فرض کنید که مخاطب شما نیازمند اطلاعات است
سعی کنید حرف اصلی از محتوا را در اول و آخر مقاله بزنید.
سعی نکنید مانند کتاب و رسمی محتوا تولید کنید بسیار شفاف و کاملا عادی سخن و محتوا تولید کنید که جذاب باشد و همه پسند.
از محتواهای بسیار زیاد پرهیز کنید و در صورت امکان سخن و محتوای خود را کاملا مطلوب و بدون زیاده گویی بیان کنید که مخاطب در زمان اندکی کل آن را بخواند.
سعی کنید از کلمات کلیدی متناسب با موضوع و اصطلاحات آشنا استفاده کنید.
این را در نظر بگیرید که همه مخاطبان مثل هم نیستند و در تولید محتوا متعادل باشید.
سعی کنید جذابترین تصاویر و گرافیک را در سایت خود قرار دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شده است در مورد تولید محتوا اطلاعات مفیدی به مخاطبان ارائه شود و در حالت کلی تعریفی از محتوا شده است که یک محتوا چه تاثیری در فروش محصولات و عرضه آن به مخاطبان و مشتریان می گذارد و در مورد نیازمندی به محتوا چند نکته را ذکر کردیم که محتوا در واقع مغز یک فعالیت و کسب و کار می باشد که باید به آن به مانند یک شغل کاربردی و تخصصی نگاه شود که نویسندگان تولید محتوا بایستی چهار چوبی را در نحوه تولید کردن محتوا رعایت کنند و مخاطبان خود را شبیه به خود ببینند و مطالبی را ارائه دهند که همه پسند باشد و در آخر نیز نکاتی طلایی و مختصر در مورد تولید محتوا ارائه شده است.

در پایان نیز از تمامی عزیزان و مخاطبانی که این مقاله را خواندند تقاضا می شود اگر نقد و نظری دارند آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند.

منبع : پرتال

عالی بود(1)غیر مفید(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *