خانه / آموزش سئو SEO / الگوریتم RankBrain چیست و چگونه باعث تغییر نتایج سئو می شود ؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (۱ رای, میانگین: ۰.۰۰ از ۵)
Loading...

الگوریتم RankBrain چیست و چگونه باعث تغییر نتایج سئو می شود ؟

موتور جستجوی گوگل در حال حاضر با استفاده از ماشین یادگیرنده‌ای به نام RankBrain نتایج را به کاربران نمایش می‌دهد. الگوریتم رنک برین توجه زیادی به تجربه کاربری و CTR دارد.

تجربه کاربری چیست ؟

تجربه کاربری یا UX احساسی است که کاربر در تجربه اول استفاده از یک وسیله بدست می آورد حال این تجربه میتواند خوب یا بد باشد هر چه کاربر در تجربه اول استفاده از یک وسیله احساس بهتری داشته باشد به استفاده ی دوباره از آن محصول بر می خیزد و این موضوع برای طراحان UX مهم است. تجربه کاربری در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین معیارهای سئو تبدیل شده است. در بخش آموزش سئو وب سایت هانت می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این حوزه کسب کنید.

CTR چیست

تعداد کلیک هایی که بر روی سایت شما در نتایج زده می‌شود. موتور جستجو گوگل برای این که به هر وب سایت برای بالا آمدن در نتایج کمک کند معیارهایی را در نظر گرفته است که یکی از آنها CTR است و هر چه وب سایت شما در نتایج کلیک بیشتری داشته باشد، امتیاز بیشتری خواهید گرفت. البته به این نکته نیز توجه نمایید که CTR تنها یکی از این معیارهاست که با آن سایت شما ارزیابی می‌شود و صرفا کیلیک بالاتر شما را در نتایج بالاتر نخواهد برد.‌

RANKBRAIN چیست

رنک برین یا رتبه بندی با هوش مصنوعی، الگوریتم جدید گوگل مبتنی بر یادگیری مداوم است که به گوگل کمک میکند نتایج جستجو را براساس رفتار کاربران بهینه سازی کند.

الگوریتم RANKBRAIN چگونه کار می کند

rankbrain نتایج جستجو را براساس تجربه کاربران می‌چیند. در نقطه مقابل تصور کنید که سایت یا صفحه ای با محتوای نامناسب در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته است و کاربران زیادی پس از انتخاب آن به صفحه جستجوی گوگل بازگشته و عبارت مشابهی را جستجو کنند. در این شرایط گوگل در می یابد که صفحه پیشنهاد شده مورد توجه کاربران نبوده است و رتبه ۱ جایگاه واقعی آن نمی‌باشد. در نتیجه ممکن است جایگاه این صفحه تغییر کند.

GOOGLE DANCE چیست

موتور جستجوی گوگل برای این که بتواند جایگگاه دقیق یک وب سایت را متوجه شود، برای مدتی آن را در صفحه اول و در رتبه های بالا نمایش داده و رفتار وب سایت شما را از دید کاربران بررسی می‌کند. اگر آن صفحه CTR و Dwell Time یا زمان حضور کاربر در صفحه بالاتری نسبت به دیگر صفحات داشته باشد، مسلما جایگاه اول را به آن صفحه اختصاص خواهد داد.

 

منبع : hanet

عالی بود(3)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =