خانه / تجربه های موفق / اولویت موبایل برای ایندکس شدن
ایندکس
ایندکس
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

اولویت موبایل برای ایندکس شدن

در چند ماه گذشته صنعت جستجو با اخباری در مورد ایندکس گذاری با اولویت موبایل مواجه بوده است. در این میان لازم است بدانید که برای سازگاری با این تغییرات باید چه به روزرسانی هایی انجام دهید.

هیچ تفاوتی مبنی بر این که شما از چه مدیریت محتوایی برای پوسته و یا قالب سایت خود استفاده کنید وجود ندارد حال آنکه وردپرس باشد یا قالب جوملا و یا دیگر سی ام اس ها، مهم آن است که آیا سایت شما دارای نسخه ریسپانسیو هماهنگ با تلفن همراه است؟

همینطور که میدانید عوامل مهم تاثیرگذار برای بهبود رتبه سایت وجود دارد که اولویت آن با نسخه های تلفن همراه خواهد بود.

ایندکس گذاری با اولویت موبایل چیست؟

اکنون گوگل برای ایندکس گذاری سایت ها به بررسی نسخه دسکتاپ سایت می پردازد و سپس رتبه بندی ها را انجام می دهد. هنگامی که به روز رسانی انجام شود، ایندکس گذاری با بررسی نسخه سازگار با تلفن همراه سایت انجام شده و نتایج با توجه به آن به نمایش درخواهند آمد.

این به روز رسانی چه زمانی انجام خواهد شد؟

از مقالاتی که توسط گوگل ارائه می شود، احتمالا تاریخ این به روز رسانی نیمه ی دوم سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این به روز رسانی ها به چه دلیل انجام خواهد شد؟

در حدود ۲ سال قبل گوگل اعلام کرد که نرخ جستجوهایی که از طریق تلفن های همراه انجام می شود از نرخ مشابه برای دسکتاپ ها بیشتر شده است. از آنجایی که هدف گوگل ارائه بهترین خدمات به کاربران خود می باشد، بهتر است با در نظر گرفتن اکثریت خدمات خود را ارائه نماید. بسیاری از سایت ها به نسخه دسکتاپ سایتشان بیشتر از نسخه موبایلی اهمیت می دهند و از این رو نسخه ای که در تلفن همراه مشاهده می شود استاندارد نبوده و مانند نسخه دسکتاپ کاربر پسند نمی باشد.

به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که با انجام این بروز رسانی اهمیت نسخه موبایلی سایت ها را افزایش دهد تا به این طریق طراحان سایت را مجبور کند که نسخه ای قابل قبولی را به کاربران ارائه نمایند. برای هماهنگی با این به روز رسانی چه مواردی باید چک شوند؟

سرعت بارگذاری صفحات

سرعت یکی از مهمترین فاکتورها برای رتبه بندی سایت ها می باشد. هنگامی که ایندکس گذاری با توجه به سازگاری با تلفن همراه انجام شود این موضوع از اهمیت بیشتری نیز برخوردار خواهد شد.

لینک های داخلی و ساختار سایت

یک مشکل بسیار آشنا برای نسخه موبایلی سایت ها این است که لینک های داخلی در این نسخه با نسخه ی دسکتاپ سایت بسیار متفاوت است. به همین دلیل ممکن است کاربر هنگام جستجو در سایت دچار مشکل شود. اگر ساختار سایت در نسخه موبایلی همانند نسخه دسکتاپ روان نباشد، پیمایشگر های گوگل در پیمایش سایت به مشکل خواهند خورد و به خوبی صفحات را ایندکس نخواهد کرد. مهمترین هدف گوگل از این به روز رسانی ها بالا بردن قابلیت استفاده ی نسخه موبایلی سایت ها می باشد. سایت هایی که تبلیغات زیادی را در نسخه دسکتاپ ارائه می کنند باید بیش از دیگر سایت ها به فکر به روز رسانی سایتشان باشند زیرا در نسخه موبایلی امکان نمایش حجم زیاد تبلیغات نمی باشد.

منبع : مسترکد

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =