خانه / بازاریابی / دلیل اهمیت ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ
ویدئو مارکتینگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دلیل اهمیت ویدئو مارکتینگ

بازاریابی از طریق ویدئو یکی از جدیدترین ابزارهای شگفت انگیز برای جذب مخاطبان در بازار و رشد تجارت ما می باشد. امروزه جستجوی کاربران اینترنت برای محتوای ویدئو به صورت صعودی در حال رشد می باشد.

در واقع، مردم بیشتر توسط ویدئو جذب می شوند و علاوه بر آن ویدئو را یک منبع قابل اعتماد می دانند. ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ویدئو شکلی از بازاریابی اینترنتی است که از طریق ویدئو به جذب مخاطب می پردازد.

ویدئو مارکتینگ

با توجه به اینکه بازاریابی از طریق ویدئو یک ابزار قدرتمند برای افزایش ترافیک سایت است و به رونق کسب و کار به طور چشمگیری کمک می کند؛ با این وجود هنوز بسیاری از صاحبان وب سایتها و مشاغل آن را نادیده می گیرند.

از آنجایی که کاربران به صورت مداوم ویدئوها را جستجو می کنند، لذا موتورهای جستجو همانند گوگل لینکی تحت عنوان ویدئو قرار داده اند و در نتایج جستجو، ویدئوهای مرتبط با کلمه کلیدی را نیز نمایش می دهند.

مهمترین مزایای استفاده از ویدئو در تجارت به شرح زیر خواهد بود:

تثبیت موقعیت

ویدئوها به مخاطبان اجازه می دهد که شما را بشناسند، دوست داشته باشند و اعتماد کنند. هنگامیکه آنان شما را در ویدئوها می بینند و صدای شما را می شنوند، حس خوبی به آنها دست خواهد داد. در دنیای امروزی ویدئو بسیار متقاعد کننده تر از مقاله نویسی در ارتباط با کالا و خدمات می تواند باشد

فروش مثبت

ویدئو مارکتینگ می تواند به فروش کالا و خدمات بوسیله مطرح کردن راحت ویژگی و مزایای آن ها همراه باشد. در ویدئو روی ویژگی خاص محصول و خدمات تمرکز کنید و به سوالات اساسی مشتریان پاسخ دهید. با دادن اطلاعات و آموزش محصولات و خدمات خود می توانید افراد بیشتری را به خرید از فروشگاه تشویق کنید.

بیشتر بخوانید : 

موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ

بهینه سازی وب سایت

یوتیوب برند دیگر شرکت گوگل بزرگترین موتور جستجوی ویدئویی است و در واقع می توانیم بگوییم یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی جهان می باشد، بنابراین وقتی شخصی نمی تواند چیزی را در گوگل پیدا کند به سراغ یوتیوب برای جستجو خواهد رفت. به علاوه اگر ویدئو شما در یوتیوب قرار بگیرد در نتایج جستجوی گوگل نیز خواهد آمد. فقط دقت کنید کلمات کلیدی را در تیتر، توضیحات و تگ ویدئو خود بکار ببرید.

جلوگیری از سرقت مطالب

همان طور که در جریان هستیم اگرچه اینترنت مکان بزرگی برای تبادل اطلاعات و جذب مشتریان جدید می باشد متاسفانه بسیاری از محتوای وب سایت ها هر روزه توسط دیگران سرقت و در وب سایت هایشان درج می شود. ویدئو مارکتینگ از به سرقت رفتن محتوای وب سایت به خوبی جلوگیری می کند. رقبا می توانند ویدئوهای جدید ایجاد کنند اما به طور حتم نمی توانند سبک ویدئو شما را داشته باشند.

همه کار بودن

ویدئو برای رشد تجارت هر کاری خواهد کرد. ویدئو ابزاری است برای افزایش فروش، بازاریابی محصولات و خدمات، معرفی شرکت و غیره. اگر شما در حال فکر کردن در مورد ایجاد ویدئوهای آنلاین برای ترویج کسب و کارتان هستید، ضروری است با اصول ویدئو مارکتینگ آشنا باشید تا ویدئوی شما در موتورهای جستجو بهینه سازی شود و عملکرد خوبی از آن به دست آورید.

۱۰ اصول ویدئو مارکتینگ جهت افزایش تعداد بازدید و بهبود رتبه صفحات فرود ویدئو را در نتایج موتورهای جستجو

۱- ایجاد یک عنوان که شامل کلمه کلیدی است

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ویدئو باعث می شود که موتورهای جستجو محتوای ویدئو را درک کنند. در این روش شما می توانید رتبه ی بالاتری برای جستجوهای مرتبط داشته باشید.

۲- برای صفحه ویدئوی خود یک متن قرار دهید.

با قرار دادن یک متن خلاصه و بهینه شده بر اساس قوانین سئو در صفحه ویدئو، این امکان را به موتورهای جستجو می دهید تا محتوای ویدئوی شما را درک کنند.

۳- استفاده از کلمه کلیدی ویدئو

اغلب کاربران هنگام جستجو ویدئو، از کلمه کلیدی «ویدئو» در عبارت جستجو استفاده می کنند؛ لذا بهتر است که این کلمه در تمام متا تگها قرار گیرد.

۴- ایجاد بخش بازخورد، ارسال نظر

با قرار دادن بخش بازخورد یا ارسال نظر این امکان را به کاربران بدهید تا با شما در تعامل باشند. مطمئن شوید که همه نظرات را مشاهده و به همه آنها پاسخ می دهید.

۵- ویدئو خود را در سایتهای اشتراک گذاری آنلاین و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

ویدئوهای خود را در YouTube ،Dalfak، Vimeo و سایر سایت های به اشتراک گذاری ویدیو منتشر کنید زیرا این کار باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

۶- استفاده از استراتژی لینک

همانند همه محتواهای دیجیتال، در صفحات فرود ویدئو قواعد قراردادن لینک را رعایت نمایید. شما باید در این صفحات از لینکها داخلی و خارجی که مرتبط با ویدئوی شما هستند، استفاده کنید.

۷- استفاده از عکس Thumbnail مناسب

یکی از عوامل مهم که به جذب کاربر کمک می کند و باعث می شود کاربر سریعتر ویدئوی شما را برای تماشا انتخاب کند، عکس Thumbnail ویدئو می باشد. پس عکسی را از ویدئو قرار دهید که اولاً کاربر را جذب کند و دوماً مفهوم فیلم را نمایش دهد.

۸- استفاده از RSS

معمولاً کاربران ترجیح می دهند که یک RSS داشته باشند و محتوای مورد علاقه شان را در آنجا ببینند. با قرار دادن دکمه RSS در صفحه ویدئو، این امکان را به کاربران می دهید تا ویدئوهای را به RSS شان اضافه نمایند و در آینده به تماشای آن بپردازند.

۹- ارسال بیش از یک ویدئو

قبل از راه اندازی کمپین بازاریابی از طریق ویدئو، مطمئن باشید که تعداد ویدئوهای شما از یکی بیشتر است. در این روش زمانیکه کاربراز تماشای یکی از ویدئوهای شما لذت می برد، احتمالاً تمایل دارد که سایر ویدئوهای شما را مشاهده نماید.

۱۰- افزایش تعداد بازدیدکنندگان صفحه

زمانیکه تعداد بازدیدکنندگان زیاد باشد، احتمال قرار گرفتن در رتبه های اول نتایج موتورهای جستجو بیشتر می شود.

منبع : چه خبرا

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =