خانه / آموزش سئو SEO / راهنمای جامع سئو (SEO) در وردپرس
سئو وردپرس
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

راهنمای جامع سئو (SEO) در وردپرس

بهبود سئو وردپرس برای داشتن ترافیک بیشتر در وب‌سایت بسیار ضروری است. متأسفانه بسیاری از راهنماهای موجود برای وردپرس جهت استفاده کاربران تازه‌کار، بیش‌ازحد فنی محسوب می شوند.

اگر مصمم هستید که ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید، در این صورت باید به بهترین رویه‌های سئو وردپرس توجه داشته باشید. ما در این راهنما برترین نکات سئو وردپرس را برای کمک به بهبود وب‌سایت و داشتن ترافیک بیشتر به شما ارائه می‌دهیم.

شاید شنیده باشید که کارشناسان می‌گویند وردپرس با سئو میانه خوبی دارد. دقیقاً به همین دلیل است که افراد زیادی وبلاگ یا وب‌سایت خود را با وردپرس آغاز می‌کنند. برای بهبود سئو وردپرس، اقدامات مشخصی وجود دارند که باید انجام گیرند. برای اینکه این راهنما راحت‌تر مطالعه شود، یک فهرست مطالب آماده کرده‌ایم که در ادامه مشاهده می‌کنید.

مقدمه

بهبود بخشیدن سئو وردپرس ممکن است برای افراد تازه‌کار ترسناک باشد، به‌خصوص اگر آشنایی چندانی با فناوری نداشته باشند. اما جای نگرانی وجود ندارد، چون این موضوع چندان هم پیچیده نیست. شما می‌توانید با مطالعه این راهنما با مقدمات سئو آشنا شوید و سپس شروع به استفاده از آن‌ها بر روی وب‌سایت خود کنید.

سئو چیست

سئو عبارت اختصاری برای «بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) است. سئو راهبردی است که مالکان وب‌سایت‌ها برای داشتن ترافیک بیشتر از طریق بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی موتور جستجو ربطی به گول زدن گوگل یا بازی دادن سیستم ندارد. سئو صرفاً مربوط به خلق وب‌سایتی است که کد و قالب‌بندی بهینه‌ای دارد و یافتن وب‌سایت را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند.

زمانی که مردم در وب به دنبال موضوعاتی جستجو می‌کنند که شما در مورد آن‌ها مطلبی نوشته‌اید، محتوای بهینه‌سازی شده برای موتور جستجو در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می‌شود و افراد بیشتری از این طریق وارد وب‌سایت شما می‌شوند.

چرا سئو مهم است

موتورهای جستجو غالباً بزرگ‌ترین منبع ترافیک برای بیشتر وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای درک و رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو استفاده می‌کنند. اما این الگوریتم‌ها کامل نیستند و برای اینکه درک کنند محتوای یک نوشته درباره چه موضوعی است، به کمک شما نیاز دارند.

بیشتر بخوانید : دلایل توجه به آینده سئو

اگر محتوا بهینه‌سازی نشده باشد، در این صورت موتورهای جستجو متوجه نمی‌شوند که آن را چگونه باید رتبه‌بندی کنند. در نتیجه وقتی مردم در مورد موضوعاتی که شما در مورد آن نوشته‌اید، جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود و شما همه آن ترافیک را از دست می‌دهید. برای همه مالکان کسب‌وکارها مهم است که وب‌سایتشان به طرز مناسبی در موتورهای جستجو ظاهر شود تا بتوانند ترافیک جستجویشان را افزایش دهند.

مقدمات سئو وردپرس

می‌توان بحث سئو را به بحث فنی تبدیل کرد، اما نباید این کار را انجام داد. با یادگرفتن تنها چند نکته مقدماتی در مورد سئو میتوانید وب‌سایت خود را بهبود بخشیده و ترافیک آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید. برای استفاده از فناوری‌های که در این نوشته معرفی می‌کنیم، لازم نیست یک نابغه فناوری باشید. در همین حد که از وردپرس استفاده میکنید پس آمادگی استفاده از فناوری‌های معرفی شده را دارید. پیش به‌سوی بهبود وب‌سایت وردپرس!

بررسی تنظیمات نمایش وب‌سایت

وردپرس یک امکان داخلی برای مخفی کردن محتوای وب‌سایت از موتورهای جستجو دارد. منظور از تدارک این گزینه، ایجاد فرصتی برای آماده‌سازی وب‌سایت پیش از عرضه عمومی آن بوده است. اما برخی اوقات این گزینه به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شود و باعث می‌شود که وب‌سایت از دید موتورهای جستجو مخفی بماند.

اگر وب‌سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود، در این صورت نخستین چیزی که باید بررسی کنید، این است که این گزینه انتخاب نشده باشد. کافی است وارد محیط مدیریت وب‌سایت وردپرس شوید و به صفحه Settings » Reading بروید.

در پایین صفحه به بخش Search Engine Visibility بروید و مطمئن شوید که گزینه (Discourage search engines from indexing this site) انتخاب نشده باشد. بر روی دکمه «Save Changes» کلیک کنید تا تغییراتی که انجام داده‌اید، ذخیره شوند.

استفاده از ساختارهای url مناسب سئو در وردپرس
Url های مناسب حاوی کلماتی هستند که به‌طور صریح محتوای صفحه را توصیف می‌کنند و خواندن آن‌ها برای انسان و همچنین موتورهای جستجو آسان است. برخی از نمونه‌های url های مناسب در ادامه ارائه شده‌اند:

http://www.Wpbeginner.Com/how-to-install-wordpress/
http://www.Wpbeginner.Com/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them/

توجه داشته باشید که این url ها خوانا هستند و کاربر میتواند تنها با نگاه کردن به آن‌ها محتوای صفحه را حدس بزند. پس url های غیر مناسب برای سئو چه شکلی هستند؟

http://www.Wpbeginner.Com/?P=10467
http://example.Com/archives/123

موارد فوق از اعدادی استفاده میکنند که ربطی به محتوای صفحه ندارد و کاربر نمیتواند با نگاه کردن به آن‌ها حدس بزند که محتوای صفحه چیست. استفاده از ساختارهای پیوند یکتایی که برای سئو مناسب هستند، احتمال بالاتر آمدن وب‌سایت شما در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد. در ادامه نحوه بررسی و به‌روزرسانی ساختار پیوند یکتای سایت وردپرس را مشاهده می‌کنید.

برای این منظور باید به آدرس Settings » Permalinks بروید. گزینه post name را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

نکته: اگر وب‌سایت شما برای بیش از شش ماه فعالیت داشته است در این صورت ساختار پیوند یکتای خود را تغییر ندهید، مگر اینکه از گزینه‌های عددی استفاده کنید. اگر از ساختار روز و نام نوشته یا ماه و نام نوشته استفاده می‌کنید، به این کار ادامه دهید. با تغییر دادن ساختار پیوند یکتا بر روی وب‌سایت‌های قدیمی ارتباط مطالب با رسانه‌های اجتماعی قطع میشود و خطر از دست رفتن رتبه موجود سئو نیز وجود دارد.

اگر مجبور باشید ساختار پیوند یکتای خود را تغییر دهید در این صورت باید از یک فرد متخصص بخواهید این کار را انجام دهد و نوشته‌های شما را به‌طور صحیحی ریدایرکت کند.

www یا بدون www
اگر به تازگی وب‌سایت خود را آغاز کرده‌اید در این صورت باید انتخاب کنید که میخواهید نشانی سایت‌تان با www (مثال: http://www.Example.Com) یا بدون آن (مثال: http://example.Com) آغاز شود. موتورهای جستجو این دو وب‌سایت را متفاوت از هم می‌شناساند بنابراین باید یکی از آن‌ها را استفاده کنید.

می‌توانید با مراجعه به صفحه Settings » General ترجیح خود را تنظیم کنید. ترجیح خودتان را در هر دو فیلد WordPress Address و Site Address وارد کنید.

برخلاف آنچه برخی افراد میگویند از دیدگاه سئو هیچ‌کدام از گزینه‌های بالا بر دیگری ارجحیت ندارد.

بهترین افزونه سئو وردپرس

یکی از بهترین بخش‌های وردپرس این است که برای هر چیزی یک افزونه وجود دارد و سئو نیز از این قاعده مستثنا نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارند که باعث شده است انتخاب یکی از آن‌ها برای افراد مبتدی به کاری دشوار تبدیل شود. به‌جای اینکه برای وظایف مختلف سئو، افزونه‌های جداگانه نصب کنید، می‌توانید از افزونه‌های سئوی وردپرسی استفاده کنید که همه جوانب را با هم داشته باشد و هم‌چنین رایگان باشند.

انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس

وقتی می‌خواهیم بهترین افزونه‌های وردپرس را داشته باشیم، انتخاب‌های ما محدود به دو افزونه مشهورتر می‌شود: Yoast SEO و All in One SEO Pack. هر دو این‌ها، افزونه‌های کارآمدی هستند ولی هرکدام معایب و مزایای خاص خود را دارند.

البته که پیشنهاد تیم موج سئو نیز افزونه Yoast SEO میباشد.

در این نوشته به بررسی افزونه سئوی Yoast می‌پردازیم و توضیحات و تصاویری که ارائه می‌دهیم نیز به این افزونه مربوط است.

افزودن نقشه سایت xml در وردپرس

نقشه سایت درواقع فایلی با فرمت بندی خاص است که تک‌تک صفحات وب‌سایت شما در آن فهرست شده‌اند. به‌این‌ترتیب یافتن همه محتوای وب‌سایت برای موتورهای جستجو آسان می‌شود. با اینکه افزودن نقشه سایت xml باعث ارتقای رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو نمی‌شود، اما به آن‌ها کمک می‌کند که صفحات شما را سریع‌تر یافته و شروع به رتبه‌بندی آن‌ها بکنند.

اگر از افزونه سئوی Yoast استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست کاری انجام دهید، چون این افزونه به‌طور خودکار نقشه سایت xml را ایجاد می‌کند. برای مشاهده نقشه سایت خود می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید (فراموش نکنید که نام دامنه وب‌سایت خود را جایگزین example.com کنید)

http://example.Com/sitemap_index.Xml

در مرحله بعدی به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید نقشه سایت xml خود را به گوگل ارسال کنید.

افزودن سایت به کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل که به نام ابزارهای وبمستر نیز نامیده می‌شود مجموعه‌ای از ابزارهایی است که گوگل به مالکان وبسایتها پیشنهاد میدهد تا در مورد نحوه نمایش محتوایشان در موتور جستجو اطلاعاتی داشته باشند. این کنسول گزارش‌ها و داده‌های ارائه میدهد که برای درک نحوه نمایش صفحات وب‌سایت در نتایج جستجو مفید هستند.

مقاله مرتبط : تاثیر سئو قوی در موتورهای جستجو

همچنین می‌توانید واژه‌هایی که افراد در عمل جستجو میکنند و از طریق آن‌ها به سایت شما می‌رسند را ببینید و متوجه شوید که هر صفحه چند بار در نتایج جستجو ظاهر شده است و چه تعداد بر روی لینک آن کلیک شده است.

همه این اطلاعات کمک می‌کنند که درک کنید کدام بخش از وب‌سایت صحیح عمل می‌کند و کدام بخش درست کار نمی‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید راهبرد محتوای خود را بر همین اساس تهیه کنید. کنسول جستجوی گوگل همچنین زمانی که اشکالی در وب‌سایت ایجاد می‌شود به شما هشدار می‌دهد.

مثلاً وقتی ربات‌های خزنده جستجو نمی‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند، یا محتوای تکراری پیدا کنند و یا با بخشهای محدودشده‌ای مواجه می‌شوند، کنسول جستجوی گوگل به شما هشدار میدهد.

کنسول جستجو در افزونه Yoast

بخش کنسول جستجوی گوگل در افزونه سئوی Yoast امکان اتصال وب‌سایت وردپرس به ابزارهای کنترل جستجوی گوگل را فراهم کرده است. زمانی که وب‌سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل وصل کردید بر روی منوی Crawl کلیک کرده و گزینه Sitemaps را انتخاب کنید.

پس از آن می‌بایست بر روی دکمه Add Sitemap کلیک کنید.

نقشه سایت شما در فایل sitemap_index.Xml است بنابراین باید آن را به گوگل ارسال کنید.

زمانی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید به‌صورت pending (در انتظار) نمایش می‌یابد. مدتی طول می‌کشد تا گوگل اطلاعات وب‌سایت شما را جمع‌آوری کند.

پس از چند ساعت می‌توانید آمارهایی در مورد نقشه سایت خودتان ببینید. گوگل تعداد پیوندهای که در نقشه سایت شما یافته است، تعداد صفحه‌هایی که ایندکس کرده است، نسبت تصاویر و صفحات وب و آمارهایی از این دست را نشان می‌دهد.

توصیه میشود که دستکم هر ماه یک‌بار به کنسول جستجوی گوگل سر بزنید و از اطلاعاتی که ارائه می‌کند استفاده کنید. همچنین می‌توانید وضعیت پیشرفت سئوی وب‌سایت را در آنجا مشاهده کنید.

بهینه‌سازی نوشته‌های وبلاگ برای سئو

غالباً افراد مبتدی این اشتباه را دارند که فکر میکنند نصب و فعال‌سازی یک افزونه سئو وردپرس تنها کاری است که باید انجام دهند. سئو یک فرآیند مداوم است که برای بهره‌مند شدن از حداکثر نتایج، باید روند آن را حفظ نمود.

افزونه سئوی Yoast امکان اضافه کردن عنوان، توضیح و «کلیدواژه‌های تمرکزی» برای هر نوشته و برگه وبلاگ را فراهم کرده است. این افزونه همچنین پیش‌نمایشی از آنچه کاربران در وب‌سایت گوگل خواهند دید را به شما نشان می‌دهد.

توصیه شده است که عنوان و توضیح نوشته را بهینه‌سازی کنید تا از حداکثر ترافیک بهره‌مند شوید. زمانی که مشغول تنظیم نوشته در وبلاگ هستید به بخش پایین صفحه مراجعه کنید و مواردی را که افزونه سئوی Yoast پیشنهاد می‌کند کامل کنید.

تکمیل کردن همه گزینه‌های این افزونه بسیار مهم است، چون نوشته برای موفقیت وبلاگ بسیار ضروری است.

بهترین رویه‌های سئو وردپرس

اگر بخشهای پیشین نوشته را خوانده و از افزونه‌های وردپرس استفاده می‌کنید تا همین‌جا از بسیاری از وب‌سایت‌ها جلوتر هستید. با این حال اگر نتایجی از این هم بهتر می‌خواهید، باید ادامه این راهنما را نیز مطالعه کنید و بهترین رویه‌های صحیح وردپرس را اجرا کنید. این رویه‌ها چندان هم فنی نیستند و در اغلب موارد حتی نیاز نیست که به کد وب‌سایت دست بزنید. اما در صورتی که آن‌ها را به کار ببندید تغییرات بزرگی را مشاهده می‌کنید.

استفاده صحیح از دسته‌ها و تگ‌ها در وردپرس

وردپرس امکان مرتب‌سازی نوشته‌های وبلاگ در دسته‌ها و تگ‌های مختلف را فراهم کرده است. بدین ترتیب امکان مدیریت محتوای وبلاگ بر اساس موضوعات آسان‌تر شود. همچنین کاربران میتوانند محتوایی را که در جستجوی آن هستند، راحت‌تر بیابند.

دسته‌ها و تگ‌ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که ساختار و محتوای وب‌سایت را درک کنند. معمولاً افراد مبتدی در مورد بهترین نوع استفاده از دسته و تگ دچار سردرگمی میشوند. ما پس از بررسی هزاران وب‌سایت، بهترین رویکرد نسبت به استفاده از دسته‌ها و تگ‌ها را یافته‌ایم.

دستهها به‌منظور گروه‌بندی وسیع نوشته‌ها استفاده می‌شود. برای مثال اگر وبلاگ شما یک کتاب باشد در این صورت دسته‌ها، فهرست این کتاب خواهند بود.

از سوی دیگر تگ‌ها کلیدواژه‌های خاص‌تری هستند که محتوای یک نوشته منفرد را توضیح می‌دهند. برای مثال یک نوشته وبلاگ که زیر دسته آشپزی قرار می‌گیرد می‌تواند تگ‌هایی مانند سالاد، صبحانه، پنکیک یا مواردی از این دست داشته باشد. تگ‌ها را میتوان به‌عنوان بخش ایندکس یک کتاب درسی در نظر گرفت.

با استفاده صحیح از دسته‌ها و تگ‌ها می‌توان امکان جستجوی مطالب وب‌سایت را برای کاربران آسان‌تر ساخت. از آنجایی که با این کار، استفاده کاربران آسان‌تر می‌شود، بدین ترتیب امکان جستجوی وب‌سایت برای موتورهای جستجو نیز تسهیل می‌شود.

عادت به لینک دهی داخلی

موتورهای جستجو به هر صفحه وب‌سایت یک امتیاز میدهند. دستورالعمل تنظیم این امتیازها محرمانه است، بنابراین افراد نمی‌توانند سیستم را به بازی بگیرند. اما از مهم‌ترین عوامل امتیاز بالا برای یک صفحه، لینک‌ها هستند.

به همین دلیل لینک دادن به محتوای داخل وب‌سایت از درون نوشته‌ها و برگه‌های وبلاگ بسیار مهم است.

شما باید هر زمانی که امکانش وجود داشته باشد به نوشته‌های خود لینک بدهید و این را به یک عادت تبدیل کنید. اگر وبلاگ شما چند نویسنده دارد در این صورت یک چک‌لیست پیش از انتشار تهیه کنید که نویسندگان را ملزم بکند دست‌کم به سه نوشته دیگر وبلاگ لینک بدهند.

بدین ترتیب میتوانید نرخ نمایش صفحات (pageviews) را افزایش دهید، زمانی که کاربران بر روی سایت شما صرف می‌کنند را بالا ببرید و درنهایت امتیاز سئوی تک‌تک نوشته‌ها و برگه‌های وب‌سایت را بهبود دهید.

بهینه‌سازی بخش نظرات وردپرس

نظرات میتوانند شاخص قدرتمندی برای نمایش میزان علاقه‌مندی کاربران به وب‌سایت شما باشند. کاربران علاقهمند به معنی داشتن پیوندهای بیشتر به وب‌سایت، ترافیک بالاتر و بهبود سئو است.

اما باید مطمئن باشید که نظرات واقعی هستند و اسپم نیستند. افرادی که اسپم ارسال میکنند، درواقع نظراتی ارسال میکنند که حاوی لینک‌های بدی هستند و میتوانند تأثیر سوئی بر وب‌سایت بگذارند و حتی رتبهبندی جستجوی وب‌سایت را خراب کنند.

به همین دلیل همه کسانی که از وردپرس استفاده می‌کنند باید افزونه Akismet را فعال کرده و مورد استفاده قرار دهند. این یکی از دو افزونه‌ای است که بر روی هر سایت وردپرس از پیش نصب شده است و به مبارزه با اسپم در بخش نظرات کمک می‌کند.

اگر یک نوشته وبلاگ، نظرات صحیح و عاری از اسپمی را داشته باشد، در این صورت باید به مالک وب‌سایت برای خلق چنین سایت جالبی تبریک گفت. با این حال وجود نظرات زیاد در هر نوشته میتواند باعث بارگذاری کند آن شود که بر رتبه‌بندی موتور جستجو نیز تأثیر منفی دارد (در ادامه در مورد تأثیر سرعت بارگذاری وب‌سایت بر سئو بیشتر توضیح داده‌ایم).

برای آماده‌سازی وب‌سایت، به‌طوری که بتواند فشار نظرات زیاد بر روی سرور و سرعت را مدیریت کند، می‌توان بخش نظرات را به چند صفحه تقسیم کرد.

لینک‌های خارجی NoFollow در وردپرس

همان‌طور که در بخش‌های بالا اشاره کردیم، لینک‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند که بفهمند کدام صفحه‌ها مهم‌تر هستند. وقتی به یک وب‌سایت لینک می‌دهید بخشی از امتیاز سئوی وب‌سایت خود را به آن لینک اختصاص می‌دهید. این امتیاز سئو به نام «لینک جویس» (link juice) شناخته می‌شود.

برای رسیدن به رتبه‌بندی‌های بهتر جستجو باید مطمئن شوید که نسبت به لینک جویس هایی که به وب‌سایت‌های دیگر می‌دهید، لینک جویس بیشتری دریافت می‌کنید.

افزودن خصوصیت «nofollow» به لینک‌های خارجی باعث می‌شود به موتورهای جستجو اطلاع بدهید که آن لینک‌ها را پیگیری نکنند. بدین ترتیب می‌توانید لینک جویس خود را حفظ کنید.

یک لینک خارجی معمولی در html به‌صورت زیر است:

<a href=”http://example.Com”>Example Website</a>

در حالی که یک لینک خارجی با خصوصیت «nofollow» مانند زیر است:

<a href=”http://example.Com” rel=”nofollow”>Example Website</a>

همچنین می‌توانید عبارت rel=”nofollow” را به صفحه درج لینک اضافه کنید تا بتوانید به‌راحتی لینک‌های خارجی nofollow داشته باشید.

نوشته کامل در برابر خلاصه یا چکیده

وردپرس نوشته‌های وب‌سایت را در برخی برگه‌ها مانند برگه اصلی، آرشیو دسته، آرشیو تگ، آرشیو زمانی، برگه نویسندگان و… نشان داده و لینک می‌کند. وردپرس به‌طور پیش‌فرض کل محتوای مقاله را در این برگه‌ها نشان می‌دهد. این امر بر روی وب‌سایت تأثیر منفی دارد، چون موتورهای جستجو احتمالاً آن را به‌عنوان محتوای تکراری تلقی می‌کنند. همچنین وجود مقالات کامل باعث بارگذاری کندتر برگه‌های آرشیو می‌شوند.

ضمناً نمایش کامل مقالات در همه‌جا بر نرخ نمایش صفحات وب‌سایت نیز تأثیر منفی دارد. برای مثال کاربرانی که در فید RSS وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند مقاله کامل را در فیدخوان خود بخوانند و اصلاً به وب‌سایت مراجعه نکنند.

آسان‌ترین روش حل این مسئله، نمایش خلاصه یا چکیده مطلب به‌جای کل مقاله است. با مراجعه به بخش Settings » Reading و انتخاب summary می‌توانید این مسئله را حل کنید.

سرعت و امنیت برای سئو وردپرس

حتی اگر همه نکات سئو وردپرس را رعایت کرده باشید و از بهترین رویه‌های فوق استفاده کنید، اگر وب‌سایت شما به‌وسیله یک هکر کند یا متوقف شود، رتبه وب‌سایت در موتور جستجو به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

در این بخش به روش‌های جلوگیری از کاهش ترافیک موتور جستجو درنتیجه عملکرد کند یا فقدان امنیت پرداختیم.

بهینه‌سازی سرعت و عملکرد سایت

تحقیقات نشان می‌دهند که در عصر اینترنت میانگین بازه‌ی توجه انسان، حتی از میزان یادآوری ماهی نیز کوتاه‌تر است. کارشناسان وب بر این باورند که کاربران در طی چند ثانیه نخست بازدید از یک وب‌سایت تصمیم میگیرند که در آن بمانند یا آن را ترک کنند.

این بدین معنی است که شما به‌عنوان مالک وب‌سایت تنها چند ثانیه برای ارائه محتوا و علاقه‌مند کردن کاربر فرصت دارید. موتورهای جستجویی مانند گوگل اقرار می‌کنند که وب‌سایت‌های سریع‌تر را بالاتر از وب‌سایتهای با بارگذاری کند رتبه‌بندی می‌کنند.

بهینه‌سازی تصاویر وردپرس به‌منظور سئو

تصاویر علاقه‌مندی بیشتری نسبت به متن برمیانگیزند، اما بارگذاری آن‌ها نیز زمان بیشتری طول می‌کشد. اگر به‌اندازه تصاویر و کیفیت آن‌ها توجه نداشته باشید، ممکن است باعث کند شدن وب‌سایت شوند. باید مطمئن شوید که از تصاویر بهینه استفاده می‌کنید تا بارگذاری سایت سریع‌تر باشد.

ترفند دیگری که می‌توان جهت بهینه‌سازی تصاویر برای موتورهای جستجو استفاده کرد، بهره‌مندی از عنوان‌های توصیف‌کننده تصویر و همچنین تگ alt است. این تگ به موتورهای جستجو کمک می‌کند که بفهمند تصویر شما در مورد چه چیزی است. این تگ همچنین به کاربرانی که نقص بینایی دارند کمک میکند، چون نرم‌افزارهایی که محتویات صفحه را قرائت میکنند میتوانند تگ‌های alt و عنوان را برای آن‌ها بخوانند.

وردپرس امکان افزودن تگ‌های alt و عنوان را در زمان آپلود تصاویر فراهم کرده است.

اگر یک عکاس هستید یا تصاویر زیادی را در سایت وردپرس قرار می‌دهید باید از یک افزونه گالری استفاده کنید. افزونه‌های مناسب زیادی برای این کار وجود دارند که برخی از آن‌ها کاملاً واکنش‌گرا و مناسب سئو هستند.

امنیت و ایمنی سایت وردپرس

هر هفته گوگل در حدود ۲۰ هزار وب‌سایت را به خاطر بدافزار و در حدود ۵۰ هزار وب‌سایت را به خاطر فیشینگ در فهرست سیاه خود قرار میدهد. زمانی که یک سایت در فهرست سیاه قرار بگیرد، به‌هیچ‌وجه در هیچ‌کدام از نتایج جستجو نمایش نخواهد یافت.

بیشتر بخوانید : ۱۱ سوالی که برای سپردن پروژه سئو باید از سئو کار پرسید

خبر خوب این است که ایمن نگه‌داشتن سایت وردپرس کار چندان سختی نیست. افزونه Sucuri کمک زیادی به محافظت از وب‌سایت در برابر حملات می‌کند.

استفاده از SSL/HTTPS

SSL مخفف Secure Sockets Layer (لایه سوکت‌های امن) یک فناوری است که ارتباط بین مرورگر کاربر و سروری که به آن متصل میشود را رمزنگاری می‌کند. این کار یک لایه امنیتی اضافی به سایت وردپرس اضافه می‌کند.

وب‌سایت‌هایی که با استفاده از ssl رمزگذاری شده‌اند، در نوار آدرس مرورگر یک علامت قفل در کنار نشانی وب‌سایت دارند. این فناوری، وب‌سایت را قابل‌اعتمادتر می‌کند و اگر از وردپرس برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنید و اطلاعات پرداخت حساسی را پردازش میکنید، الزامی است.

میتوانید از بنیاد Let’s Encrypt به‌صورت رایگان SSL دریافت کنید. برخی از شرکتهای ارائه‌دهنده میزبانی وردپرس امکان استفاده از گواهیهای Let’s Encrypt را در کنار خدمات خود قرار داده‌اند.

ابزارها و منابع بیشتر برای سئو

اینک که بهترین رویه‌های وردپرس را آموخته‌اید می‌توانید مهارت‌های خود را از این هم بیشتر کنید و از رقبایتان پیشی بگیرید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه بهینه‌سازی صحیح سایت وردپرس به‌منظور سئو را آموخته باشید. نگران نباشید و برخی از نکاتی را که در این مقاله ارائه شده است را اجرا کنید تا در طی مدت کوتاهی افزایش ترافیک وب‌سایت خود را مشاهده کنید.

منبع : فرادرس

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *