خانه / آموزش سئو SEO / سئو را از چه زمانی شروع کنیم؟
سئو
سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

سئو را از چه زمانی شروع کنیم؟

بسیاری از مدیران سایت در ابتدای کار طراحی سایت فکرهای بلند بالایی دارند و با خودشان فکرهای جورواجوری می کنند تا بتوانند یک سایت حرفه ای با فروش خوب طراحی کنند تا بتوانند کسب و کاری راه بیندازند. اما وقتی با قواعد و مسیری که باید طی کنند بیشتر آشنا می شوند و متوجه می شوند که فقط داشتن یک سایت خوب و محصولات عالی برای طراحی سایت کفایت نمی کند نا امید شده و دلسرد می شوند و دست از کار می کشند.

چگونه طراحی سایت را در رتبه خوبی قرار بدهیم؟

بسیاری از مدیران سایت در ابتدای کار طراحی سایت فکرهای بلند بالایی دارند و با خودشان فکرهای جورواجوری می کنند تا بتوانند یک سایت حرفه ای با فروش خوب طراحی کنند تا بتوانند کسب و کاری راه بیندازند. اما وقتی با قواعد و مسیری که باید طی کنند بیشتر آشنا می شوند و متوجه می شوند که فقط داشتن یک سایت خوب و محصولات عالی برای طراحی سایت کفایت نمی کند نا امید شده و دلسرد می شوند و دست از کار می کشند.

اگر می خواهید طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارتان داشته باشید از همان نقطه شروع باید به فکر بهینه سازی سایت خود در نزد موتورهای جستجو باشید. این مهمترین قاعده ای است که طراحی سایت شما را به موفقیت خواهد رساند. بعد از عملیاتی کردند این مرحله مهم، بقیه مراحل برای شما هموار خواهد شد و به آسانی پیش خواهد رفت.

سئو اولین کار است

پس سئو اولین کاری است که باید بکنید این یک واقعیت ملموس در دنیای اینترنت و داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق است. نباید ترسی به خودتان راه بدهید و تمام توجه و تمرکز خود را قبل از پیاده سازی سایت روی سئو و بهینه سازی سایت خود بگذارید. اصلا به این فکر نکنید که سئو را به بعد از طراحی سایت موکول کنید سئو مهمتر از همه چیزی است که درباره طراحی سایت فکر می کنید.

بیشتر بخوانید : 

در مباحث سئو فقط کلاه سفیدها قابل اعتماد هستند

راجع به سئو پیش از طراحی سایت یا قروشگاه ساز مطالب زیادی گفته شده، اما توجه کنید که دشواری کار مربوط به نبود اطلاعات در این باره نیست بلکه دشواری از آنجایی شروع می شود که این همه قاعده و نکته های کاربردی موجود برای سئو شما را به ترس بیندازد و در شما ایجاد نرسیدن و ناامیدی کند. برای اینکه بتوانید بر این ترس غلبه کنید لازم است که کار خود را مرحله به مرحله پیش ببرید.

راه های بهینه کردن سایت

در این نوشته سعی می کنیم مرحله به مرحله راه های بهینه کردن سایت تان پیش از راه اندازی آن را توضیح دهیم تا شما هم با پروسه سدو بیشتر آشنا شوید و هم دیگر نگران “چه باید کرد؟” نباشید و بدون ترس و واهمه ای و با قدرت کار خود را شروع کنید تا پله های موفقیت را با طراحی سایت سئو شده تان طی کنید.

برخی از کسانی که به بازاریابی الکترونیکی مشغولند و همه نکته های مهم سئو و بهینه سازی سایت را در طراحی سایت خود لحاظ می کنند بدون اینکه به درجه اطمینانی از کارشان برسند اقدام به افتتاح سایت خود می کنند.

بعد از اینکه متوجه می شوند موتورهای جستجو سایت آنها را در رنکینگ خوبی قرار نمی دهد تازه به خودشان می آیند که چرا اینگونه شده است من که تمام تلاش خود را کرده ام و تمام نکته های لازم را اجرا کرده ام. بله درست است همه نکته ها رعایت شده اما قانون طلایی دنیای اینترنت را از یاد برده اید و آن این است که نظر موتورهای جستجو را به طراحی سایت خود جلب کنید.

ساخت طراحی سایت کاربرپسند

سایت هایی که به صورت کاربرپسند طراحی می شوند، مورد پسند موتورهای جستجو نیز قرار می گیرند. در زمانه ای که موبایل ها هر لحظه سیطره خود را بر عرصه اینترنت فراخ تر می کنند طراحی سایت شما باید مطابق و سازگار با آنها طراحی شود تا بازدیدکننده های بیشتری را به سمت خود جلب کند. طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا می تواند طراحی سایت شما را با هر روزولیشن و با هر دستگاهی پشتیبانی کند. موتورهای جستجو و به خصوص گوگل این شیوه طراحی را خیلی می پسندد و بهترین رنکینیگ را برای آنها در نظر می گیرد. طراحی سایت کاربرپسند یا طراحی سایت با تجربه کاربری بالا در وهله اول ظاهر طراحی سایت شما را زیباتر و گیراتر می کند و در ثانی جهت یابی سایت شما را آسانتر و راحت تر می نماید.

افزون بر این کارها:

در تیتر های صفحه های سایت خود باید واژه های کلیدی طراحی سایت خود را بنویسید

صفحه های سایت شما باید با سرعت خوبی لود شوند. این نکته ای است که گوگل آن را در الگوریتم های خود لحاظ کرده است.

تصاویر طراحی سایت شما بایست بهینه شوند و برای بالا بردن نمای دیداری طراحی سایت باید از اینفوگرافی بهره بگیرید. توجه داشته باشید که در آنها و در متن خود از واژه هیا کلیدی طراحی سایت تان استفاده کنید.

کش طراحی سایت خود را فعال کنید تا هر مرتبه ای که یک کاربر به طراحی سایت شما وارد می شود مجبور نباشد صفحه سایت شما را دوباره لود کند.

تولید محتوا را در اولویت کاری طراحی سایت خود بگذارید

موتورهای جستجو دوستدار عبارات کلیدی، کاربرپسند بودن و محتوای با کیفیت هستند. بسط و گسترش محتوا و بازاریابی محتوا در حال حاضر حرف اول را می زند.

هر چقدر مطلب بکر و با کیفیت در سایت شما استفاده شده باشد، کاربران زیادی وارد سایت شما خواهند شد و در انجا بیشتر وقت شان را سپری خواهند کرد و هر چه محتوای شما بهتر باشد، احتمال نشان دادن سایت و مطلب شما در رتبه بندی نتیجه های موتورهای جستجو بیشتر خواهد شد.   اگر محتوا بهتر باشد هم کاربران را راضی نگه خواهید داشت و هم موتورهای جستجو را.

محتوای با کیفیت

پس با محتوای باکیفیت آغاز کنید و در همه مراحل طراحی سایت آن را ادامه بدهید و پیش از راه اندازی سایت تان مطلب هایی را آماده کنید و از آنها در سایت تان استفاده کنید تا مطالب و محتوای سایت شما بهینه شوند در این صورت سایت شما با یک تیر دو نشان را خواهد زد هم سایت شما بهینه شده و هم مطالب طراحی سایت شما.

که ترافیک سایت را بالا می برد. مقالات مربوط به کسب و کار، آموزشی، نوشته هایی درباره چگونه کاری را انجام دهیم، ویدئو ها، پادکست ها و مواردی اینچنینی به بهینه سازی سایت شما کمک می کنند، و سر و صدا می کنند و تا حدودی نیز می توانند برای طراحی سایت شما لینک بگیرند.

تمام صفحه های طراحی سایت خود را سئو کنید

روشن است که تمام صفحه های طراحی وب سایت شما باید محتوای با کیفیت و بکر داشته باشد و هر صفحه به صفحه های دیگر سایت پیوند شوند. به گونه ای طراحی سایت خود را سامان بدهید که صفحه های مختلف با هم ارتباط داشته باشند و در کل یک واحد متحد را شکل بدهند. از تیترها و توضیحات یکپارچه استفاده نمایید. در این صورت هنگامی که موتورهای جستجو طراحی سایت شما را ارزیابی می کنند این صفحه ها را لیست کرده و هنگان راه اندازی سایت شما این صفحه ها در نتیجه های موتورهای جستجو ظاهر می شوند.

مقاله مرتبط : 

اهمیت سئو در چیست

صفحه ای با تیتر “به زودی افتتاح می شود” بگذارید

پیش از راه اندازی کامل سایت خود،  صفحه ای با تیتر “به زودی افتتاح می شود” را در سایت قرار بدهید تا هم برند شما را معرفی نماید و هم قابلیت های خودتان را بشناسانید و یک زیربنا برای افزایش تعداد مشتری های ثابت ایجاد کنید. با این جمله به کاربران نشان می دهید که در حال ساخت وب سایت هستید و به آنها نیز اهمیت می دهید.

برای طراحی سایت خود لینک جمع کنید

هدف از جمع آوری لینک، پیوند زدن سایت های مهم و داری رتبه خوب به سایت خودتان است. هر چقدر از سایت های باکیفیت بتوانید لینک بگیرید طراحی سایت شما نیز در نزد موتورهای جستجو به نسبت مهم بودن آنها رتبه بندی خوبی را در نزد موتورهای جستجو به دست خواهد آورد. هر چند این کار خیلی هم آسان نمی باشد بلکه هم دشوار و هم وقت گیر است.

یکی از راه ها این است که در وبلاگ های دیگر به عنوان میهمان مطلب بگذارید، به این صورت برای سایت تان اعتباری کسب می کنید و همانجا نیز لینک صفحه تان را قرار می دهید و طراحی سایت خود ترافیک ایجاد می کنید. حتی می توانید از صفحه های سایت خود به صفحه های دیگر از سایت لینک بدهید تا موتورهای جستجو آنها را بیابند.

روند رشد بهینه سازی سایت خود را دنبال کنید

رتبه کلمه های کلیدی طراحی سایت خود را دنبال کنید تا مشاهده نمایید در نتیجه های موتورهای جستجو تغییری رخ داده است یا نه. برای اینکار می توانید از گوگل آنالیز استفاده کنید تا بازدیدکنندگان سایت تان را بهتر بشناسید و بازده هر یک از کلمه های کلیدی طراحی سایت تان را مشاهده کنید.

با سایت های زیادی که سالانه به جمع سایت های اینترنتی افزوده می شوند باید طراحی سایت فروشگاهی شما بتواند با کلمه های کلیدی مناسب در رتبه بندی خوبی در نزد موتورهای جستجو و به ویژه در گوگل قرار گیرد تا محصولات و خدمات ارائه شده در فروشگاه شما به فروش خوبی دست یابد.

مطمئن ترین راه این است که قبل از افتتاح و پیاده سازی طراحی سایت فروشگاهی خود، سئو و یا همان بهینه سازی سایت خود را جدی بگیرید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

منبع: barnamenevisan

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =