خانه / آموزش سئو SEO / سئو کلاه خاکستری چیست؟ مهمترین تکنیک ها در این روش بهینه سازی
سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

سئو کلاه خاکستری چیست؟ مهمترین تکنیک ها در این روش بهینه سازی

سئو و بهینه سازی مطالب یک سایت شامل چهار گروه اصلی و کلی می شود که هر کدام از آن ها با دیگری در یک یا چند مولفه اصلی متفاوت است. به طور کلی می توان گفت چهار مورد زمان، هزینه، دانش و میزان ریسک و خطر انجام آن روش در چهار روش مختلف سئو با هم متفاوت است.

در این مطلب سئوکار قصد دارد تا در خصوص روش سئو کلاه خاکستری، مزیت ها و معایب و همچنین تکنیک هایی که در این نوع از سئو مورد استفاده قرار می گیرد، توضیحاتی را ارائه کنیم.

ماهیت و وجود سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری از قوانین و مقررات خاصی برخوردار نیست، بلکه اگر یک سئوکار بخواهد تا از روش سئو کلاه خاکستری استفاده کند، باید بتواند در خلق قوانین و مقررات خلاقیت به خرج دهد! شاید این موضوع کمی پیچیده و نامفهوم به نظر برسد، اما اجازه دهید تا آن را بهتر توضیح دهیم.

قوانین در هر موقعیتی که باشند، صد در صد کامل و جامع نیستند و قطعا نقص ها و کمبودهایی را دارند. در روش سئو کلاه خاکستری معمولا از همین نقص ها و نقاط ضعف قوانین به منظور دور زدن قوانین و مقررات موتورهای جستجو استفاده می کنند. بنابراین می توان در یک جمله به صورت خلاصه گفت که سئو کلاه خاکستری یعنی خلاقیت و هوش در پیدا کردن نقاط ضعف قوانین و استفاده از آن ها به نفع بهبود روند پیشرفت سئو سایت.

مزیت های روش سئو کلاه خاکستری

مزیت های این روش به چند مورد تقسیم بندی می شود که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن ها پرداخته ایم.

زمان

اولین مولفه برای بسیاری از سایت ها مولفه زمان است. مالک سایت انتظار دارد که در عرض کمترین زمان ممکن سئو سایتش ارتقا پیدا کند و بتواند خودش را در ابتدای لیست جستجوی کاربران ببیند. این مورد غالبا برای سایت هایی که نیازمند فوری جذب مخاطب هستند، می تواند مهم باشد. به طور مثال یک شرکت فروش بلیط هواپیما و یا رزرو هتل معمولا در فصل هایی که برای سفر مناسب هستند، سعی می کند خودش را به صفحه اول گوگل برساند، اما در دیگر فصل های سال این موضوع اهمیت چندانی ندارد. به همین دلیل چنین سایت هایی می توانند از روش سئو کلاه خاکستری برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنند.

هزینه

به دلیل آن که در زمان رسیدن سایت به یک رتبه برتر زمان کمتری صرف می شود، میزان هزینه های سئو نیز کاهش پیدا می کند. پس کم شدن هزینه ها نیز می تواند یکی دیگر از مزیت های استفاده از سئو کلاه خاکستری در نظر گرفته شود.

ارتقا رتبه

در خصوص ارتقا رتبه سایت با انجام سئو کلاه خاکستری می توان گفت که این موضوع کاملا نسبی است. یعنی در صورتی که سئوکاردر آموزش سئو توانایی و مهارت لازم در جهت استفاده از قواعد سئو کلاه خاکستری را بداند و بتواند به درستی از آن ها استفاده کند، می تواند به سرعت رتبه سایت را ارتقا بخشد؛ اما این موضوع زمانی که سئوکار فردی مبتدی و آماتور باشد کمی مشکل می شود.

معایب روش سئو کلاه خاکستری

مسلما هر روشی در عین داشتن مزایای منحصر به فردش، معایب خاصی نیز دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم.

تقلب

درست است که در سئو کلاه خاکستری از قوانین سرپیچی نمی شود و کاری خلاف جهت قوانین انجام نمی شود، اما در عین حال شما طبق قوانین نیز عمل نمی کنید. یکی از مدیران ارشد گوگل در زمینه همین روش سئو مطالب و سایت ها اعلام کرد که در صورتی که گوگل متوجه شود شما از نقص قوانین سواستفاده می کنید، می تواند شما را جریمه کند و این کار شما را تقلب در نظر می گیرد.

به هدر رفتن سرمایه ها

گاهی اوقات ممکن است علاوه بر جریمه های نقدی، حتی وب سایت شما از لیست موارد جستجوی گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری نیز حذف شود. این حذف شدن به معنای هدر رفتن تمام وقت، انرژی، دانش و هزینه ای است که برای سئو سایت به مصرف رسانده بودید.

تکنیک های مورد استفاده در سئو کلاه خاکستری

اما تکنیک ها و ترفندهایی که برای به نتیجه رسیدن این روش سئو لازم است، چه مواردی هستند؟

1-کلمه کلیدی در عنوان یا در متن؟

یکی از موضوعات اصلی در خصوص کلمه کلیدی در تولید محتوا است. برای سبز شدن چراغ سئو مولفه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها وجود کلمه کلیدی در عنوان های اصلی و فرعی است. اگر بخواهید کلمه کلیدی را در متن خود وارد نکنید و فقط در عنوان ها از آن استفاده کنید، از سئو کلاه خاکستری استفاده کرده اید. فراموش نکنید این روش معمولا برای متن های زیر 1000 کلمه جواب می دهد.

2-دکمه های شبکه های اجتماعی

معمولا در هر سایت و وبسایتی، شبکه های اجتماعی مربوط به آن وب سایت نیز قرار دارند که افراد می توانند عضو آن شبکه ها شوند. می توانید با چند آی پی مختلف و یا چند دستگاه گوناگون از طریق سایت به شبکه های اجتماعی خود بروید تا با این روش نشان دهید که مخاطبان به شبکه های اجتماعی شما نیز علاقه دارند. این کار کمی زمان بر است، اما در نهایت نتیجه خوبی دارد.

3-بک لینک

این مورد به صورت آشکارا و واضح جز نفی ها و نبایدهای قوانین سئو است. می توانید با رعایت احتیاط با دیگر سایت ها که مطالب مشابه شما و یا مرتبط با شما را دارند، به تبادل بپردازید و آن سایت را در محتوای خود معرفی کنید. با این کار ممکن است بتوانید به ارتقا سایت خود کمک زیادی کنید، اما اگر به صورت غیر ماهرانه این کار را انجام دهید، مسلما با خشم گوگل روبرو خواهید شد.

4-کامنت نویسی

در قسمت پایین مطالب سایت های مختلف بخش نظرات و پیشنهادات کاربران وجود دارد، معمولا در سایت های فروشگاهی این نظرات بیشتر هستند، اما در دیگر سایت ها وضعیت این گونه نیست. اگر بتوانید زیر مطالب سایت خودتان و یا دیگر سایت ها کامنت بگذارید و سعی کنید که بیشتر دیده شوید، می تواند تاثیر زیادی بر روی ارتقا رتبه سایت شما بگذارد. فراموش نکنید که اگر کامنت ها یک شکل باشند و یا حاوی لینک های نامناسبی باشند، ممکن است به عنوان اسپم شناسایی شوند که می تواند نتیجه ناخوشایندی برجا بگذارد.

 

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =