خانه / مقالات مفید سئو / شاید استفاده کوتاه‌مدت از سئو اغوا کننده باشد اما ارزشی ندارد
شاید استفاده کوتاه‌مدت از سئو اغوا کننده باشد اما ارزشی ندارد
استفاده-کوتاه‌مدت-از-سئو-ارزشی-ندارد
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

شاید استفاده کوتاه‌مدت از سئو اغوا کننده باشد اما ارزشی ندارد

به عنوان یک آژانس سئو باید بگوییم که مشتریان زیادی دیده‌ایم که انتظارات و تفکرات مختلفی درباره سئو داشته‌اند. برخی از مشتریان به دنبال این هستند که ترافیک سایت خود را کمی بیشتر کنند و برخی دیگر در حال انجام آخرین تلاش‌ها برای نجات کسب و کار خود از شکست قطعی هستند. فارق از اینکه این شرکت‌ها در چه شرایطی هستند، هر زمان که سراغ ما می‌آیند یک سوال مشترک را مطرح می‌کنند: «سئو چقدر طول می‌کشد؟ چه چیز سریع‌تری وجود دارد؟»

ما همیشه در جواب به این سوال‌ها به مشتریان گفته‌ایم که هیچ راهی وجود ندارد که کسب و کار شما یا محصولات‌تان یک شبه معروف شوند و شما به نتیجه برسید. حتی شرکت‌های بزرگ‌تر سئو در خارج از کشور که بعضا با گوگل هم همکار هستند هیچ راهکار و یا رمز ورودی برای بالا بردن نتیجه سئو ندارند و این مسیر باید طولانی و به شکل مستمر طی شود. گوگل هم بارها به شکل صریح اعلام کرده که راهی برای دسترسی به نتایج درخشان سئو در کوتاه مدت وجود ندارد.

اگر راه کوتاه مدتی وجود داشت همه به سراغ آن می‌رفتند

سئو رویکرد‌های مختلفی در اجرا دارد و این یعنی کسب و کار‌ها می‌توانند بهترین روشی که برای آنها پاسخگو بوده و همچنین با بودجه آنها متناسب است را انتخاب کنند. در واقع اصلا اینطور نیست که سئو با یک روش برای همه جوابگو باشد و این بدان معنی است که از روش‌های مختلفی می‌توان به موفقیت در این زمینه دسترسی پیدا کرد. یادتان نرود اگر یک میان‌بر و یا فرمول مخفی برای رد کردن مسیر طولانی سئو وجود داشت، همه به سراغ آن می‌رفتند. درواقع اگر چنین روشی وجود داشت نتیجه سئو آنقدر نامرتب و به هم ریخته می‌شد که دیگر استفاده از آن بی معنی بود. به همین دلیل است که موتور‌های جستوجو بیش از هرچیزی به تجربه کاربری سایت شما بیش از هرچیزی اهمیت می‌دهند و راه کوتاهی برای رسیدن به نتیجه موفق در سئو وجود ندارد.

شفافیت بخشی از فرآیند SEO است

یکی از دلایلی که باعث می‌شود سئو روشی جذاب به شمار بیاید، شفافیت در انجام آن است. مشتریان می‌توانند در اینترنت جست و جو کرده و درباره سئو اطلاعات کسب کنند. آنها حتی می‌توانند روش‌هایی که ما با آنها کار می‌کنیم را مطالعه کنند و از آنها آگاه شوند. در صنعت تبلیغات اینترنتی که انواع و اقسام روش‌ها و متدها برای موفقیت وجود دارد، این میزان از شفافیتی که سئو ارائه می‌کند کمیاب و نادر است. البته در این میان روش دیگری به نام Black Hat SEO وجود دارد که ادعا می‌کند در مدت زمان کوتاهی می‌تواند شما را به نتیجه برساند اما به دلیل عدم وجود شفافیت در انجام آن و همینطور سابقه بد و بدنامی این روش، توصیه می‌کنیم هیچ گاه سراغ آن نروید.

کیفیت اجباری است!

در دنیایی که تقلب به امری رایج بدل شده است، داشتن کیفیت یکی از چیزهایی است که خیلی سخت می‌توان در آن تقلب کرد. به همین دلیل است که زیربنای یک سئوی موفق را وبسایتی با کیفیت، با محتوای خیلی خوب، دسترسی آسان و دیگر چیزهایی از این دست شکل می‌دهد. در حقیقت بهترین استراتژی سئو هم برای شما کارساز نخواهد بود اگر برای یک سایت بی کیفیت بخواهید از آن استفاده کنید. یکی از دلایل اصلی که هیچ میان‌بری برای موفقیت سریع در سئو وجود ندارد نیز همین مورد است. اگر موتورهای جستوجو به کیفیت سایت شما اهمیت نمی‌دادند و در زمینه سئو میانبر‌های مختلف می‌گذاشتند دیگر کسی به کیفیت سایت خود اهمیت نمی‌داد و شاهد نوآوری و خلاقیت در طراحی و اجرای سایت‌های مختلف نبودیم. جدا از همه این‌ها، بالابردن کیفیت سایت به هیچ‌وجه ضرر ندارد و پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر به دنبال کمپین سئو برای سایت خود نیستید، به بالا بردن کیفیت سایت خود و حتی طراحی دوباره آن بیاندیشید.

همچنین بخوانید:  انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

یک مورد که باید در ذهن داشته باشد؛ سئو برای همه کاربردی نیست

کسب و کارهای مختلف، نیاز‌های مختلفی هم دارند. اگر فکر می‌کنید سئو جادویی است و همه مشکلات شما را حل خواهد کرد و دیگر چالشی در کسب و کار خود در اینترنت ندارید، یعنی شما نباید سراغ سئو بروید. قبل از اینکه به سمت سئو بیایید باید نگاهی به صنعت خود بیندازید و ببینید رقبا چه کاری انجام داده‌اند؟ شاید آنها روی فرم‌های دیگری از بازاریابی تمرکز کرده‌اند یا شاید هم آنطور که دیگران به سئو نیاز دارند، سئو کمکی به شما نکند و نیازی به آن نداشته باشید. اگر کسب و کار شما آخرین نفس‌های خودش را می‌کشد ممکن است روش‌های موثرتری نسبت به سئو بتواند با یک بازاریابی قوی، کسب و کارتان را دوباره سر پا کند. در مجموع در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم قبل از اجرای کمپین‌های سئو یک دور به این موضوع فکر کنید که آیا واقعا سئو برای کسب و کار شما خوب است یا باید سراغ دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال بروید.

صبر داشتن اهمیت دارد

اگر به این نتیجه رسیده‌اید سئو برای کسب و کار شما خوب است و می‌خواهید به سراغ آن بیایید، باید از ابتدا صبر داشته باشید. همانطور که پیش‌تر هم در همین مطلب اشاره کردیم، سئو راه حلی نیست که یک شبه شما را به نتیجه مورد نظر برساند. SEO که خوب انجام شود و نتیجه خوب هم داشته باشد، زمان می‌برد و هیچ آژانس تبلیغاتی که صادقانه عمل می‌کند به شما قول انجام آن در مدت زمان بسیار کوتاه و یا انجام آن به کمک میانبر‌ها را نمی‌دهد. در واقع طبق یک تحقیقی که اخیرا Ahrefs انجام داده، سایت‌هایی که در رتبه‌های یک تا ده نتایج جستوجو گوگل قرار گرفته‌اند، حداقل از ۶۵۰ روز قبل انتخاب شده و در این رتبه‌ها قرار گرفته اند.

فراموش نکنید: یک استراتژی سئو موفق نیازمند زمان، صبر، شفافیت و کیفیت بالا است.

منبع: http://farnian.com

عالی بود(4)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 10 =