خانه / بهینه سازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی برای موتور های جستجو / کارهایی که باعث تنفر و خروج کاربران از وب سایت شما می شود
کارهایی که باعث تنفر و خروج کاربران از وب سایت شما می شود
کارهایی که باعث تنفر و خروج کاربران از وب سایت شما می شود
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

کارهایی که باعث تنفر و خروج کاربران از وب سایت شما می شود

مهمترین فاکتور موفقیت یک وب سایت این است که در مرحله اول مخاطب را جذب کرده و کاربر با وارد شدن به وب سایت نه تنها از آن خارج نشود بلکه به بازدید از سایت بپردازد .
در این مقاله میخواهیم نکاتی را متذکر می شویم تا اگر این نکات را خواسته یا ناخواسته در وب سایت خود استفاده کرده ایم، مورد تجدید نظرقرار دهیم تا حس خوشایندی در کاربر به وجود آوریم.
همیشه خودتان را جای مخاطب قرار دهید و از خود بپرسید آیا مجددا به این سایت بازمی گردید یا اینکه مایل نیستید به هیچ عنوان دیگر وارد این وب سایت شوید .

در ادامه به برخی از مواردی که باعث تنفر کاربران از سایت شما می شوند اشاره می کنیم:

پخش آهنگ بدون هماهنگی

تصور کنید در حال جستجوی مطلب مهمی هستید و میخواهید با هدف آن را پیدا کنید و درحین جستجو صفحه ای را باز می کنید که تمرکز و فکر شما را به یک دفعه تغییر می دهد.خصوصا اگردر نیمه شب باشد! واقعا چه حسی میتوانید داشته باشید جز اینکه در لحظه بدو ورود به این سایت بلافاصله صفحه را ببندید و بدون توجه به مطلب مرکز توجه صدای موسیقی می شود.

تعامل را آسان کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وارد سایتی شده باشید و بخواهید با آن سایت ارتباط برقرار کنید اما نتوانستید راه های ارتباطی با آن سایت را پیدا کنید در این حالت اولین مسئله ای که به ذهن خطور می کند این است که این وب سایت توسط تیمی معتبر مدیریت نمی شود و خدمات آن شاید خیلی مطلوب نباشد چون اصل هر تعاملی وجود ارتباط و تماس با ما سایت است، در نتیجه با توجه به حجم زیاد رقبا در هر زمینه ای کار بران این گونه وبسایت ها را بسته و به سراغ وبسایت های بهتر و مشابه می روند .

دسترسی شبکه های اجتماعی

در دوره ی حاضر ارتباطات فقط محدود به داشتن یک وب سایت نیست بلکه تعاملات از طریق صفحات اجتماعی هم انجام می شود.
می دانیم که اکثر مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند باید دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی متعلق به وبسایت را برای کاربران آماده کنیم در دیدگاه های امروزی نوع اعتبار سنجی ها را توسط شبکه های اجتماعی و میزان فالوررها و دنبال کنندگان تخمین میزنند و همین مسئله باعث می شود که آیکون ها و مسیرهای شبکه های اجتماعی در دسترس کاربر باشد.

نداشتن نسخه موبایل

در دهه های اخیر استفاده از کامپیوتر و نوت بوک بری ورود به سایت ها کمتر شده و بیشتر کاربران از طریق موبایل و تبلت با اندازه های مختلف به وب سایت شما مراجعه می کنند، پس آن را برای کاربران بهینه سازی کرده و به ریسپانسیو بودن آن توجه ویژه داشته باشید .

استفاده از عناصر بصری

اصولا تصاویر تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارند پس سعی کنید از تصاویری جذاب و مرتبط با محتوای سایت خود استفاده کنید تا کاربران خسته نشوند

استفاده از تبلیغات پاپ آپ

اکثریت ما این نوع تبلیغات را تجربه کردیم و بسیارهم از آن متنفر هستیم و یکی از روش های منفور تبلیغات است لطفا از این نوع تبلیغات در سایت خود استفاده نکنید.

استفاده از تیتر و متنی که با هم هماهنگی محتوایی ندارند

این مورد از جمله مواردی است که شاید شما را به لیست سیاه گوگل هدایت کند، زیرا کاربر را گول زده اید و کاربر با عنوانی مشخص و مورد نظر وارد سایت شما شده اما وقتی محتوا را مطالعه می کند چیز دیگری می بیند و همین باعث ایجاد حس ناخوشایند در کابر می شود در نتیجه سعی کنید تیتر مطالب را مناسب و هماهنگ با متن مشخص کنید.

پرسیدن سوالات زیاد از کاربر

بعضی از سایت ها هستند که دارای عضویت هستند مانند فروشگاه ها ی اینترنتی و انجمن ها و .. ولی گاها میبینیم که در قسمت ثبت نام کاربر آنقدر سوالات جزیی و ریز پرسیده می شود که کاربر تمایلی ندارد که به این سوالات پاسخ دهد و ممکن است از سایت خارج شود.

استفاده از رنگ های تیره در زیر متون

وقتی میخواهید متنی را در سایت قرار دهید زمینه آن را تیره انتخاب نکنید چون چشم مخاطب را اذیت میکند و باعث ایجاد حس تنفر در کاربر می شود. استفاده از رنگ های سفید و نهایتا خاکستری کم رنگ رو به سفید و یا رنگ های روشن پیشنهاد میشود.
موارد دیگری هم میتواند در این امر موثر باشد، در نتیجه همیشه باید خود را به جای کاربران بگذارید و یا از اطرافیان خود نظر سنجی کنید تا سایت خود را بهینه کنید.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفت =