خانه / آموزش سئو SEO / خطر استفاده بیش از حد از سئو
خطر استفاده بیش از حد از سئو
خطر استفاده بیش از حد از سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

خطر استفاده بیش از حد از سئو

گوگل با انتشارالگوریتم seo over optimization یکسری محدودیت هایی که در زمینه ی سئو بوجود آمد را به وبمستران گوشزد کرد به طوریکه اگر بیش از حد از تکنیک های سئو استفاده کنند سایت آن‌ها پنالتی محسوب شده وشامل مجازات هایی از قبیل کاهش امتیاز و کاهش تعداد بازدید کنندگانی که از طریق گوگل به سایت آن‌ها هدایت شده اند، می‌شود.
در اینجا به راهکارهایی برای مطمئن باشید که سایت شما به دلیل سئو بیش از حد توسط گوگل جریمه نخواهد شد اشاره می کنیم .

۱-کم کردن لینک ورودی و بالا بردن کیفیت لینک ها

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که لینک ورودی باید از سایت و وبلاگ‌هایی باشند که با سایت شما ارتباط موضوعی دارند.
از خرید لینک ورودی( بک لینک ) به سایت خود که معمولاً از تمامی صفحات سایت یا وبلاگ مورد نظر به سایت شما اشاره می‌کند خودداری کنید
سعی کنید با نوشتن پست مهمان در سایت مرتبط و تائید شده از طرف گوگل و یا ارسال دیدگاه در سایت های دیگر تعداد لینک با کیفیت سایتتان را افزایش دهید.

۲- استفاده مناسب از کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب نیز از عواملی است که در رنکینگ سایت موثر می باشد، در انتخاب کلمات کلیدی می توانید از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید ، استفاده از کلمات کلیدی در جای مناسب و با تعداد مناسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که صفحات سایت شما محتوای طبیعی (Natural Content) دارد و اینکار باعث افزایش امتیاز و سئو می شود .
از کلمات کلیدی استفاده کنید که خیلی کوتاه نباشد زیرا استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه باعث می شود تا موتورهای جستجو این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص دهند و سایت شما را جریمه خواهد کرد بنابراین توجه داشته باشید که در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید تا محتوای سایت طبیعی تر جلوه کند .

۳- استفاده از کلمات کلیدی طولانی (long tailed keywords)

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه که تعداد جستجو بالایی دارند همانند عبارت «دانلود» باعث خطر سئوی زیاد Over Optimization risk می‌شود.
به عنوان مثال دیگر کلمات کلیدی کوتاه «فروش» تعداد جستجوهای خیلی بیشتری نسبت به کلمات کلیدی طولانی‌تر مانند «فروش ویندوز ۸ » دارد
به همین دلیل اکثر وبمسترها سعی می‌کنند در کلمات کلیدی کوتاه تر امتیاز بهتری را کسب کنند.
اگر بیش از حد بر روی کسب امتیاز در کلمات کلیدی کوتاه در سایت خود متمرکز شوید این امر را به عنوان خطر سئوی زیاد Over Optimization risk تشخیص داده و سایت شما را جریمه می‌کند.
در نتیجه سعی کنید در کنار تلاش برای کسب امتیاز در کلمات کلیدی پر جستجو کوتاه در بعضی از نوشته و صفحات سایت خود نیز بر روی long tailed keywords تمرکز کنید تا محتوای سایت شما طبیعی‌تر به نظر آیند.

۴-استفاده از عنوان نامناسب برای لینک های داخلی سایت

یکی دیگر از مواردی که ممکن است گوگل با مشاهده آن سایت شما را به عنوان یک سایت که بیش از حد سئو شده است شناسایی کند استفاده از عنوان نامناسب و غیر مرتبط برای اشاره به صفحات داخلی سایت است.
برای مثال زمانی که قصد دارید به صفحه ای از سایت خود که در رابطه با نحوه دانلود فایل‌ها از سایت است لینک دهید از عبارات بی معنا مانند فروش، خرید، بازاریابی، اینترنت که با عنوان شما ارتباط ندارد استفاده نکنید .
بهتر است از عباراتی مانند چگونگی دانلود فایل‌ها از سایت، آموزش دانلود از سایت، راهنما دانلود، آموزش دانلود و … استفاده کنید.

۵- جلوگیری از مطالب تکراری ناخواسته

در بسیاری از فروشگاههای اینترنتی به دلیل فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را به عنوان مطالب تکراری شناسایی می‌کند که این محتوا در متا تگ عنوان (Title)، توضیحات و یا خود محتوای موجود در صفحات می‌تواند باشد.
سعی کنید محتوای خود را هوشمندانه تر بنویسید و مطالب تکراری رو به حداقل برسانید
تا گوگل این امر را به عنوان ترفندی برای کسب امتیاز توسط یکی از این صفحات در نتایج جستجو کلمه کلیدی مرتبط با صفحات سایت شما شناسایی نکند.
اجرای این تکنیک ها علاوه بر این که از جریمه سایت شما جلوگیری می کند باعث افزایش امتیاز سایت شما هم می شود .

عالی بود(2)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =