خانه / الگوهای الگوریتم موتورجست و جوی گوگل / گوگل AdWords آستانه های رتبه تبلیغ (Ad Rank) را تغییر داده است
google-Adwords
google-Adwords
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

گوگل AdWords آستانه های رتبه تبلیغ (Ad Rank) را تغییر داده است

اگر تغییراتی را در پرداخت به ازای کلیک (CPC) گوگل AdWords خود مشاهده کرده باشید، این ممکن است به دلیل تغییرات آستانه رتبه تبلیغ (Ad Rank) باشد. رتبه تبلیغ یا موقعیت تبلیغ شما بر روی صفحه نتایج جستجوی گوگل، توسط تعدادی از عوامل تعیین می‌شود؛ این عوامل شامل ترکیبی از مبلغ پیشنهاد (bid)، نرخ کلیک (CTR) مورد انتظار، مرتبط بودن تبلیغ، کیفیت صفحه فرود و شکل تبلیغات است. گوگل حداقل آستانه رتبه تبلیغ را برای تبلیغات نشان می‌دهد، بنابراین ممکن است در صورتی که رتبه تبلیغی زیر حداقل آستانه باشد نشان داده نشود. برای بهبود رتبه تبلیغ خود جهت نشان داده شدن در بالای صفحه اول نتایج جستجو، می‌توانید قیمت پیشنهاد خود را افزایش دهید، کیفیت تبلیغات را بهبود دهید و کیفیت تجربه صفحه فرود موبایل و کامپیوتر خود را بهبود بخشید.

از آغاز ماه می، AdWords آستانه های جدید خود را بر اساس دو عامل مهم تنظیم کرده است: اولین عامل مرتبط با مفهوم جستار (query) است که به طور شگفت آوری تاکنون یک عامل آستانه نبوده است. دومین عامل قیمت پیشنهاد (bid) است که ممکن است در فرمول رتبه تبلیغ به آن اهمیت بیشتری داده شده باشد.

مفهوم جستار (عبارت مورد جستجو) و رتبه تبلیغ

بدین معنی که گوگل در حال حاضر مفهوم (context) را در نظر می‌گیرد؛ برای مثال عبارت مورد جستجوی کاربری در مورد «اخبار جدید » و یا در مورد «یک محصول مصرفی» می‌باشد؛ از این رو آستانه رتبه تبلیغ برای اخبار جدید و محصولات مصرفی ممکن است متفاوت باشد از آنجا که معنای عبارت مورد جستجو یکسان نیست. جستارهای مرتبط با اخبار احتمالا آستانه رتبه نسبتا بالایی دارند با دید تبلیغات کمتر نسبت به جستار مرتبط با یک کالا. بنابراین گروه‌های مختلف عبارت مورد جستجو (query) به دلیل متفاوت بودن معنای عبارت مورد جستجو، ممکن است دارای آستانه رتبه تبلیغ متفاوتی باشند؛ این امر می‌تواند منجر به کمتر یا بیشتر نشان دادن تبلیغات در نتایج جستجو باشد.

قیمت‌های پیشنهادی بالاتر برای رتبه تبلیغ بالاتر

مقامات گوگل اعلام کرده‌اند قیمت‌های پیشنهادی (bids) یک نقش بسیار قابل توجهی را در رتبه تبلیغ ایفا می‌کنند. این تغییر جدید به احتمال زیاد هزینه‌های پرداخت به ازای کلیک (CPC) را برای کلمات کلیدی رقابت‌پذیرتر افزایش خواهد داد؛ به دلیل اینکه تبلیغ کنندگان باید قیمت‌های پیشنهادی را برای موقعیت بهتر افزایش دهند. این امر تنها به بهبود عوامل کیفی برای دستیابی به موقعیت بهتر منجر نخواهد شد، در حال حاضر با افزایش بیشتر قیمت پیشنهادی تبلیغ کنندگان ممکن است مجبور شوند برای یک موقعیت عالی در بالای صفحه اول نتایج جستجو گوگل بیشتر پرداخت کنند.
بنابراین قیمت‌های پیشنهادی می‌توانند ارزش بیشتری یا کمتری در محاسبه رتبه تبلیغ بسته به رده معنای عبارت مورد جستجو داشته باشند. فاکتورهای کیفیت نقش مهمی را در تعیین رتبه تبلیغ ایفا می‌کنند اما با این تغییر حداکثر پرداخت‌ها به ازای کلیک (CPCs) ممکن است ارزش بیشتری در رتبه تبلیغ برای برخی عبارات مورد جستجو داشته باشند.
گوگل می‌گوید که این آستانه‌های رتبه تبلیغ در پایان می ۲۰۱۷ به اجرا در می‌آید. از آنجاییکه هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده است صفحات مرکز راهنما هنوز به روز نشده است. اگر هزینه‌های به ازای کلیک بالاتر یا ترافیک پایین‌تر را مشاهده می‌کنید و فکر می‌کنید که تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌اید به امتیاز کیفیت یا Quality Scores (امتیاز کیفیت در گوگل AdWords در مورد کیفیت، مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغات PPC گوگل است) نگاهی بیاندازید و اثرات آن را به اشتراک بگذارید، مطمئنا توصیه‌های بیشتری از افرادی وجود دارد که اکنون با این تغییرات مواجه شده‌اند. البته تا زمانیکه گوگل به طور اساسی این تغییرات را پیاده سازی نکند درک چگونگی تغییرات قابل توجه برای کمپین‌های PPC آینده مشکل خواهد بود.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نوزده =