خانه / دسته‌بندی نشده / ۵ دلیل برای یادگیری کدنویسی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۵ دلیل برای یادگیری کدنویسی

مردم اغلب فکر می کنند کدزنی یک کار بسیار تخصصی با پیش نیاز های فنی است گاهی حتی باوری وجود دارد که کدزنی را مختص افراد خاصی می دانند. اما خوشبختانه این باور ها کاملا نادرست است و کدزنی می تواند توسط هرکسی انجام شود بنابرای در این مقاله ۵ دلیل لزوم یادگیری کدزنی را بررسی خواهیم کرد.

 

اگر شما عضو Packt Hub باشید احتمالا تا به الان نحوه ی کدزنی را می دانید اما اگر نمی دانید این وظیفه ی ماست که به شما بگوییم چرا باید کدزنی را بیاموزید و حتی اگر شما نحوه ی کدزنی را می دانید به دیگران بگویید که چرا یادگیری کدزنی فوق العاده مهم است.

مردم اغلب فکر می کنند کدزنی یک کار بسیار تخصصی با پیش نیاز های فنی است گاهی حتی باوری وجود دارد که کدزنی را مختص افراد خاصی می دانند. اما خوشبختانه این باور ها کاملا نادرست است و کدزنی می تواند توسط هرکسی انجام شود.

در حالی که برخی قوانین فوق العاده تخصصی وجود دارد که نیاز به سطوح خاصی از جزئیات دانش برنامه نویسی نیاز دارد اما در حقیقت تعداد زیادی از قوانین امروزه در نرم افزار ها به صورت خلاقانه و روش های تحلیلی استفاده می شود که همین موضوع دلیل این است که یادگیری چگونه کد زدن ضروری می باشد.

اجازه دهید به ۵ دلیل که چرا باید چگونگی کدزنی را بیاموزیم نگاهی بکنیم.

-کدزنی را یادبگیرید تا بهتر متوجه شوید نرم افزار ها چگونه کار می کنند.

از کد ها در همه جا استفاده می شود. یادگیری چگونگی کدزنی راهی است که متوجه می شوید چگونه قسمت بزرگی از جهان کار می کند. ممکن است شما یک نویسنده یا یک طراح باشید یا در یک سوپرمارکت کار کنید هرکاری که انجام می دهید به احتمال زیاد در یک محیط دیجیتال در حال کار کردن هستید درک این که این موارد چگونه ساخته شده اند و کار می کنند موجب پیشرفت شما می شود در این صورت شما یک جنبه ی اضافه تر دانشی درباره ی اینکه چگونه اشیاء کار می کند، دارید.

-یادگیری کدزنی به شما در مدیریت و استفاده از داده ها کمک می کند.

جهان براساس داده ها کار می کند. کدزنی به شما کمک می کند که داده ها را بهتر متوجه شوید و مدیریت کنید. اکسل بخشی از حیات تجاری است که درواقع نوعی کدزنی است و  بخشی از حیات تجاری می باشد. شما نمی توانید کسی را بیابید که از spreadsheet ها شکایت کند. اما اگر تا بحال کسی را دیده باشید که در اکسل مهارت دارد متوجه می شوید که کار با اکسل نوعی کد است. امروزه در دنیای داده ها سیستم های مصنوعی زیادی برای پردازش و مدیریت داده ها وجود دارد اما اگر شما با پایگاه داده های بزرگ با هر ظرفیتی کار می کنید یادگیری نحوه ی نوشتن اسکریپت های SQL نقطه ی شروع خوبی برای شروع خوبی برای کدزنی می باشد.

-کدزنی یاد بگیرید تا به سادگی سرگرمی داشته باشید.

کدزنی کاری جذاب و خلاقانه است قبل از صحبت درباره spreadsheet ها و پایگاه های داده مهم است که توجه کنید نوشتن کد و یادگیری برنامه نویسی جذاب است. اگر شما درحال شروع کردن هستید میبینید که مشاهده ی تاثیرات کد روی صفحه ی وب که می سازید یک تجربه ی فوق العاده است. اکثر مردم فکر می کنند کدزنی یک کار کاملا تکنیکی است اما تنها بخشی جزئی ازاین کار تکنیکی است. این کار واقعا توانایی حل ومساله و خلاق بودن است. حتی اگر الان مطمئن نیستید که چگونه یادگیری کدزنی هم اینکه بطور حرفه ای به شما کمک می کند داشتن یک روزنه ی خلاقانه الهام بخش آینده ی شما خواهد بود.

-کدزنی به سختی که شما فکر می کنید نیست

برنامه نویسی واقعا خیلی سخت نیست. در گام های اول کمی سخت به نظر می آید اما وقتی گام های اول را با موفقیت پشت سر بگذارید احساسی مانند یک فرد متخصص خواهید داشت. آموزش درست در یادگیری چگونگی کدزنی همیشه بالا و پایین دارد و اگر در مفاهیم و وظایف پیچیده ی برنامه نویسی عمیق تر شوید چالش برانگیز خواهد بود اما به این معنی نیست که خارج از توانایی شماست. برنامه نویسی یک مهارت ارزشمند است که می توانید به سرعت در آن پیشرفت کنید.

-می توانید کدزنی را بدون پرداخت هزینه ی زیادی بیاموزید.

کدزنی یک مهارت ارزشمند است که می توانید با هزینه کم در آن پیشرفت کنید. یادگیری چگونگی کدزنی می تواند قدرت دریافتی شما را افزایش می دهد. حتی اگر کار شما را تغییر ندهد به شما قدرتی برای رفتن به گام بعد را میدهد. اما در حالی که توسعه اغلب نیاز به آموزش ها و گواهی نامه های گران دارد که ممکن است کارفرمای شما بپردازد اما یادگیری مبانی کدزنی می تواند بدون پرداخت هزینه ی زیادی انجام دهید و حتی با منابع خوب نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + چهار =