خانه / بازاریابی / آشنایی با علم بازاریابی آنلاین و شناخت ۸ روش از پربازده‌ترین آن‌ها
آشنایی با علم بازاریابی آنلاین و شناخت ۸ روش از پربازده‌ترین آن‌ها
آشنایی-با-علم-بازاریابی-آنلاین
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

آشنایی با علم بازاریابی آنلاین و شناخت ۸ روش از پربازده‌ترین آن‌ها

امروزه اینترنت این امکان را به ما داده است که به‌عنوان یک مخاطب یا مشتری هر محصول یا خدماتی را که به آن نیاز داریم با سرعت بسیار بالایی جستجو کرده، انواع آن را بشناسیم و با شناخت ریزترین و دقیق‌ترین جزئیات مربوطه ازجمله ویژگی‌های تکنیکی تا تفاوت قیمت با سایر محصولات مشابه، بادانش و علم کافی آن را تهیه کنیم. همین فضا برای تولیدکنندگان،صاحبان کسب‌وکارها و ارائه‌دهندگان خدمات گوناگون محیطی را فراهم کرده است تا بتوانند خود را به مخاطب معرفی کرده و محصول خود را بفروشند. بازاریابی آنلاین یا Online Marketing روی مورد همین مباحث تمرکز میکند و راه‌ حل های مختلفی را در خصوص بهترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی در بستر اینترنت ارائه می‌کند.
آنچه در این مقاله می‌خوانید شامل شرح پربازده‌ترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین است که می‌توانید با به کار بستن موارد مختلف آن به بازده خوبی در زمینه‌ی تولید سرمایه و فروش بیشتر دست پیدا کنید.
کلمه ی «آنلاین مارکتینگ» یا «بازاریابی آنلاین» اولین تصوری که در ذهن افراد ایجاد می‌کند فروش محصول یا ارائه‌ی خدمات در وب‌سایت‌ها است، که این بازاریابی می‌تواند به‌صورت مستقیم توسط وب‌سایت خود مجموعه انجام شود یا به‌صورت غیرمستقیم و توسط وب‌سایت‌های پربازدید دیگر. اما معنای آنلاین مارکتینگ بسیار فراتر از این است و راه‌های مختلفی برای فعالیت در این حوزه وجود دارد. شناخت روش‌های پربازده در زمینه‌ی بازاریابی آنلاین به کسب‌وکارها کمک می‌کند در پی مقایسه‌ی بازخورد آن‌ها برآمده و بتوانند درست‌ترین تصمیم را در خصوص انتخاب فعالیت در زمینه‌ی هرکدام از آن‌ها بگیرند.

روش‌های بازاریابی آنلاین شامل موارد زیر است :

۱) بازاریابی محتوایی

در این شیوه از بازاریابی آنلاین هدف اصلی ایجاد محتوای علمی و مفید است.در حقیقت کسب‌وکارها می‌توانند محتواهای مختلفی را در حوزه‌ی کاری خود تولید و در آن به‌صورت غیرمستقیم به محصول یا خدمات خود اشاره کنند. سپس آن محتوا را در وب‌سایت خود مجموعه یا سایر وب‌سایت‌هایی که اساساً به نشر محتوا مشغول هستند، قرار دهند. به‌این‌ترتیب افرادی که در حوزه‌های مختلف به دنبال اطلاعات هستند به محتواها برخورده و به‌ این‌ترتیب با محصول یا خدمات شرکت تولیدکننده‌ی محتوا آشنا می‌شوند. در این شیوه از بازاریابی آنلاین اگر محتوا بر روی سایر وب‌سایت‌ها قرار داده شود در حقیقت درگاهی برای ورود افراد مختلف به وب‌سایت می‌شود. برای فعالیت در این زمینه از بازاریابی آنلاین اصل علمی و کاربردی بودن مطلب را نباید از یاد برد تا بیش از هر چیز بتوان اعتماد مخاطب را جلب کرد.

۲) بازاریابی تالارهای گفتگو (forum)

فروم ها وب‌سایت‌هایی هستند که با ایجاد کردن تالارهای گفتگو در زمینه‌های مختلف، محیطی را فراهم می‌کنند که در آن افراد گرد هم آمده و به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند. شرکت کردن در این تالارهای گفتگو و ارائه‌ی مطالب مفید و کاربردی به دلیل آن‌که زیر هر مطلب آدرس وب‌سایت و سایر اطلاعات شرکت‌کننده در بحث درج می‌شود، برای یک وب‌سایت ترافیک مفیدی از کاربران ایجاد می‌کند. از طرفی این روش هم تاحدودی مانند روش قبل باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطب میشود. این‌یکی از روش‌های کم‌هزینه‌ی آنلاین مارکتینگ است.

۳)بازاریابی موتورهای جستجو (seo)

خیلی مهم است که یک مجموعه به میزان محبوبیت وب‌سایت خود در موتورهای جستجو اهمیت بدهد. برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو راه‌های بسیاری وجود دارد و اساس کار بر سپردن این مهم به یک تیم کار بلد است. اما تلاش برای بالا بردن رتبه‌ی یک وب‌سایت در موتورهای جستجو یکی از بهترین و پربازده‌ترین شیوه‌های بازاریابی آنلاین است. گرچه این‌یکی از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی آنلاین است اما بازده آن بسیار بالا است. مبحث فاکتورهای مؤثر بر سئو بسیار گسترده است که ما درباره آن مفصل در سایت موج سئو صحبت کردیم.

۴) بازاریابی کلیکی

در این روش لینک وب‌سایت روی سایت‌های مُبلِغ قرارگرفته و طی قراردادی به ازای هر کلیک که روی لینک وب‌سایت میشود مبلغی به‌حساب وب‌سایت میزبان واریز می‌شود. این روش یکی از راه‌های بی‌دردسر برای بازاریابی آنلاین است.

۵) بازاریابی لینکی

این شیوه از بازاریابی آنلاین به معنی تبادل لینک وب‌سایت با سایر سایت‌های پربازدید است. برای این شیوه از آنلاین مارکتینگ روش‌های مختلفی وجود دارد. به این معنی که می‌توان به ازای قرار دادن لینک وب‌سایت دیگری در وب‌سایت مجموعه ، لینک خود را در وب‌سایت آن‌ها قرارداد. روش دیگری این است که با پرداخت هزینه درخواست قرارگیری لینک وب‌سایت را به‌صورت یک‌طرفه از یک سایت داشت. به‌هرحال این شیوه که به آن بک لینک گفته می‌شود اگر به درستی انجام شود یکی از بهترین روش‌های آنلاین مارکتینگ بوده و ترافیک وب‌سایت را بسیار بالا می‌برد.

۶) بازاریابی ویدیویی

این‌یکی از پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است. در این روش یک ویدیویی آموزشی یا مصاحبه‌ای از مدیر شرکت یا روند تولید یک محصول یا شیوه‌های ارائه‌ی خدمات تهیه و روی وب‌سایت‌هایی که اجازه‌ی آپلود فیلم را می‌دهند قرار می‌گیرد و افراد با تماشای ویدیو به وب‌سایت صاحب آن رجوع خواهند کرد. این شیوه از بازاریابی آنلاین بسیار جدید و شاید کمی هزینه بر است اما بازدهی آن هم بالا است.

۷) بازاریابی پورسانتی

این شیوه از آنلاین مارکتینگ بیشتر مخصوص شبکه‌های مجازی است. در این روش وب‌سایت تبلیغ محصول خود را به صفحات پربازدید در فیس بوک یا اینستاگرام می‌دهد و صاحب پیچ به ازای هریک نفری که به‌واسطه‌ی صفحه‌ی او به وب‌سایت مراجعه کرده باشد، پورسانت یا درصد مشخصی را دریافت می‌کند.

۸) بازاریابی ایمیلی

در آنلاین مارکتینگ بازاریابی ایمیلی نیز یکی از روش‌های پرکاربرد است. در این شیوه با در دست داشتن یک لیست از آدرس پست الکترونیکی افراد می‌توان در فواصل زمانی مشخص و با دلایلی همچون ورود محصولات جدید به بازار یا آغاز فستیوال‌های فروش فصلی یا شروع یک دوره خاص برای آن‌ها ایمیل فرستاد. به‌این‌ترتیب دریافت‌کنندگان فرصت کافی برای تصمیم‌گیری و مراجعه به وب‌سایت تبلیغ‌کننده را پیدا می‌کنند.
بدون شک به‌جز مواردی که در این مطلب از آن‌ها به‌عنوان روش‌های آنلاین مارکتینگ یاد شد، روش‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. اما موارد فوق پربازده‌ترین این روش‌ها است.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)