خانه / معرفی ابزارهای سئو / ابزار مدیریت تگ گوگل چیست؟ قسمت اول
ابزار مدیریت تگ گوگل چیست؟ قسمت اول
ابزار-مدیریت-تگ-گوگل-چیست؟-قسمت-اول
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

ابزار مدیریت تگ گوگل چیست؟ قسمت اول

مدیریت تگ گوگل

در اول اکتبر، شرکت گوگل مدیریت تگ HTML که ابزاری رایگان برای مدیریت دیجیتال مارکتینگ و دنبال کردن تگ ها در سایتهاست را منتشر کرد. شرکت های زیادی وجود دارند که نرم افزار مدیریت تگ را به عنوان سرویسی رایگان عرضه کرده اند. در این مقاله در مورد جنبه های مثبت و منفی نرم افزارهای مختلفی که مدیریت تگ را عرضه می کنند، بحث نمی کنیم و فقط به مفهوم کلی و تعدادی نکات مهم درباره ی استفاده از سرویس گوگل می پردازیم. در آخر مقاله، به سایر لینک های قدرتمند مدیریت تگ اشاره می کنیم.

مفهوم مدیریت تگ گوگل

تگ ها تکه هایی از کد هستند که اغلب در بالای صفحه قرار دارند و توانایی دنبال کردن شخص ثالث، تجزیه و تحلیل و گزارش را دارند. تحلیل گر گوگل و دیگر پلت فرم های تحلیل گر، تگ های مشخصی هستند ولی در بازاریابی مجدد، تغییر نحوه ی دنبال کردن پست ها ، افرادی که برای سایت تبلیغ می کنند و سرویس های پیشرفته خدمات به مشتری هم از تگ ها استفاده می شود. مدیریت تگ مفهومی است که بخاطر نیاز رو به افزایش اندازه گیری در بازاریابی و توانایی دنبال کردن پست ها متولد شد. مدیریت و ایجاد تغییرات برای تگ ها که شامل مقررات دست و پاگیر و غیر ضروری است، می تواند کاری خسته کننده باشد. بیایید به فرآیند بهینه سازی وبسایت موز نگاهی بیاندازیم:

چگونه سئوموز توانست از مدیریت تگ منفعت ببرد؟

بیایید به صفحه اصلی سئوموز نگاه کنیم و تعدادی از تگ هایی که با مدیریت تگ، خوب کار می کنند را شناسایی کنیم. به تگ های وبسایت خودتان هم نگاه کنید.

تیم موز از موارد زیر استفاده کرده است:

۱. تحلیل گر گوگل- ابزاری که قطعا استفاده می کنند

۲. Kiss Metrics (متریک های ساده) – برای ارائه سرویس های پیشرفته تر به مشتریان است

۳. AdRoll (شرکت) – برای بازاریابی مجدد

۴. Simpli.fi– برای بازاریابی مجدد

۵. بهینه سازی– مدیریت تگ گوگل از تگ های تست A/B برای آزمایش بهینه سازی نرخ تبدیل حمایت نمی کند، ولی ظاهرا به زودی قصد حمایت از این تست را دارد. برای مدیریت تگ های دیگر ممکن است نحوه ی حمایت مدیریت گوگل متفاوت باشد.

۶. آنها از تگ های بیشتری در صفحات تغییر یافته (مانند: گوگل AdWords و هر فرد بازاریاب تبلیغ کننده ای که به دنبال تغییر پیکسل هاست) استفاده می کنند.

فکر می کنید وقتی کسی در تیم بازاریابی می خواهد یکی از تگ های بالا را اضافه کند، بکاهد یا تغییر دهد چه اتفاقی می افتد؟

درشرکتتان ایمیل ها فرستاده شدند، تغییرات به کارهای بزرگ اضافه شدند، ملاقات ها برنامه ریزی شدند، اسپرینت ها (ارتباطات شبکه های خصوصی) اضافه شدند، پیام های عذرخواهی نوشته شدند و سرورهای نمایش ۳ هفته ی بعد آپدیت یا برای پخش زنده یرنامه ریزی شدند و غیره. مدیران تگ به بازاریابان اجازه ی کنترل فضای کوچک خودشان در صفحه ی وب را می دهند. ۶ الی ۷ تگ در هر صفحه با کانتینر جایگزین می شوند. کانتینر شامل کدی است که قوانین و دستورهای مدیریت تگ را درباره ی زمان نصب تگ ها اجرا می کند.

اگر تیم سئوموز خواستار امتحان سرویس های جدید بازاریابی مجدد در برنامه دیجیتال مارکتینگ است، می تواند تکه هایی از تگ های ضروری را گرفته و آنها را به مدیریت تگ بدهد تا قوانین خاصی را برای نصب آن تنظیم کنند و آنها را بصورت زنده در سایت منتشر کنند. همه ی این کارها ده دقیقه طول می کشد و فناوری اطلاعات هم درگیر نمی شود.

آیا مدیریت تگ برای شما هم می تواند مفید باشد؟

بخاطر داشته باشید که سایت های زیادی در اینترنت وجود دارد، مخصوصا تجارت اکترونیک که پیچیده تر از وبسایت سئوموز است. نیاز به مدیریت تگ حتی در این موقعیت بیشتر است. تعداد کمی مانع و پیچیدگی وجود دارد که باید حل شود. به این دلیل مدیریت تگ برای همه آسان نیست.

اگر شما:

۱. به ندرت در تگ های درخواستی تغییر ایجاد می کنید

۲. اغلب تگ ها را تغییر نمی دهید

۳. می توانید تگ ها را ظرف چند ساعت تغییر دهید

مدیریت تگ ابزاری عالی در جعبه ابزار بازاریابان زیرک است. یکی از ابزارهایی که هر مدیر دیجیتال مارکتینگی باید از آن بهره ببرد مدیریت تگ گوگل است.

ادامه دارد…

منبع: https://dmacourse.com/

عالی بود(4)جالب نیست!(0)