خانه / رازهای و ناگفته های سئو / باور های غلط راجع به سئو
تصورات غلط راجع به سئو
تصورات غلط راجع به سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

باور های غلط راجع به سئو

امروزه در دنیای فناوری اطلاعات تصورات غلطی راجع به سئو وجود دارد. سئو سایت به عواملی مانند تجربه کاربر، کیفیت محتوا، ارتباط بین محتواها و غیره بستگی دارد.

من هر روزه از مشتری ها چیزهایی راجع به سئو (SEO)می شنوم که اصلا صحت ندارد. به نظر می رسد خیلی بیشتر از گفته های چاک نوریس، راجع به سئو داستان وجود دارد. جورج برنارد شاو بیان می کند:

«از دانش اشتباه بر حذر باشید؛ دانش اشتباه خیلی خطرناک تر از جهل است.»

در دنیای سئو، هر روزه شاهد صحت این نقل قول هستیم. دانش اشتباه در زمینه سئو در همه جا وجود دارد. برای مثال گاهی اوقات این دانش اشتباه را در یک مالک کسب و کار می بینیم که زمان اضافه خود را بر بهینه سازی نادرست هدر می دهد، یا گاهی اوقات در فردی می بینیم که اظهارات بی اساس می کند و اداره خود (و خودشان) را ناشایست نشان می دهد.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

شاید تمام این تصورات غلط راجع به سئو به خاطر الگوریتم های جستجوی دائما در حال تغییرِ موتورهای جستجو مختلف باشد، اما تمام تقصیر بر گردن آنها نیست. بلاگ وب مستر گوگل (Google’s webmaster blog) بیشترین تلاش خود را می کند تا همیشه این افسانه های غلط را تکذیب کند.

برای مثال:

آنها در سال گذشته یک یادآور درباره فروش لینک هایی که از پیج رنک یا رتبه صفحه (Page Rank) عبور می کند، انتشار دادند. این پست، چیزی بود که آنها از سال ۲۰۰۷ درباره آن چیزهایی می نوشتند. علی رغم تلاش های آنها، هنوز هم مشتری های ما داستان های مختلفی از این تصورات غلط می گویند. (برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی موتور جستجو به آموزش سئو در تاپ لرن مراجعه نمایید.)

هر فرد فراهم کننده سئو کلاه سفید، باید سهم خود را در این کار انجام دهد تا اینترنت و صنعت خود را به یک محل بهتر تبدیل کند. بنابراین من نیز سهم خود را در اینجا انجام می دهم و سعی می کنم بعضی از مشکلات موجود در حیطه سئو را حذف کنم.

۱٫ رتبه بندی شماره ۱ اهمیت بسیاری دارد

ریکی بابی می گوید: «اگر شما اول نیستین، آخری هستین.»

بدیهی است که بین جایگاه نتایج جستجو و نرخ کلیک رابطه ای وجود دارد، اما این به این معنی نیست که آن همان جام مقدسی است که در گذشته بوده است. حتی در گذشته، داشتن بهترین رتبه بندی تضمین کننده موفقیت و نرخ کلیک نبوده است، اما حداقل شروع خوبی بوده است.

حال که نتایج جستجو با گزینه های پیشرفتی مانند تگ های دیگر و غیره همراه شده است، نرخ کلیک ها برای ۳ اسلات اصلی به سرعت بالا رفته است. حقیقت به اطلاعات و لیست های کاربرپسندی مربوط است که هدف هر وب سایت می باشد. یک رتبه بندی با کیفیت شماره ۴، از لحاظ علمی بهتر از رتبه بندی شماره ۱ است.

۲٫ سئو چیزی است که هر فرد فنی می تواند آن را انجام دهد.

حقیقت: سئو فنی است.

تخیل: هر فرد فنی می تواند از عهده آن برآید.

برای اینکه راجع به سئو اطلاعات کامل داشته باشید، یک فرد فنی بودن کافی نیست. از هر کسی که در این صنعت فعالیت دارد بپرسید که تا به حال چند عدد از مشتری های آنها به دفتر کارشان آمده اند.

داستان هایی راجع به این گفته اند که چطور سئو سایت خود را به یک فردی که در زمینه فناوری اطلاعات (IT) یا طراحی سایت دانش کافی دارد، واگذار کرده اند و در نهایت شاهد هیچ نتیجه ای نبوده اند.

این افراد شاید در زمان بهینه سازی سایت شما کمکی کرده باشند و منابع با ارزشی در فرایند نصب نقشه هایXMLسایت، ریدایرکت ها و فایل های robots.txt باشند، اما توقع نداشته باشید آنها مسئول سئو سایت شما نیز باشند. این کار مانند این است که توقع داشته باشید برقکار شما سیستم تهویه هوای شما را نیز تعمیر کند.

۳٫ سئو یک فعالیت یک باری است و پس از آن کار شما تمام است.

من بارها از صاحبان کسب و کار دیگر شنیده ام که می گویند به تازگی سئو کاری سایت خود را تمام کرده اند. این توهم در میان جامعه فناوری اطلاعات (IT) بسیار شایع است و علت آن نیز کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید :

سئو تصاویر و سرعت بارگذاری صفحه

به کارکنان IT در طول روز وظیفه های «تعمیر کن» زیادی داده می شود، بنابراین با سئو نیز مانند تمام وظایف دیگر خود برخورد می کنند و سعی دارند کار را زودتر تمام کنند و سراغ بعدی بروند. سئو یک فرایند همیشگی است که نیازمند سرمایه گذاری زمانی بر پایه دوره ای است.

۴٫ سئو و شبکه های اجتماعی اصلا به یکدیگر ربطی ندارند

این یک تصور غلط رایج است که سئو و شبکه های اجتماعی اصلا به یکدیگر ربطی ندارند. در حقیقت، آنها مثل خویشاوند نزدیک هستند. موتورهای جستجو به محتوایی ارزش می دهند که یک عنصر اختیار اجتماعی دارند. این حقیقت کلمه جستجو اجتماعی (Social Search) را طوری پخش کرده است که تبدیل به یک کلمه رایج شده است؛ چرا که سئو و شبکه اجتماعی سال ها است که پا برجا باقی مانده اند.

گوگل با کمک Google+ و Google Authorship مدت ها است روی این موضوع کار کرده است. محتوای قابل اعتماد و مرتبط می توانند سئو شما را هدایت کنند؛ بنابراین خیلی راحت تر می توان به محتوای بسیار اجتماعی اعتماد کرد.

۵٫ لینک های بیشتر> محتوای بیشتر.

حتی با تغییر چشم انداز لینک در الگوریتم های جستجو، لینک های داخلی مهم هستند. لینک ها مهم هستند، اما اگر فقط بر روی ساخت لینک تمرکز می کنید، بدانید که در حال چاله کندن برای خود هستید. شاید تعداد لینک ها افزایش پیدا کند، اما این لزوما به این معنی نیست که کیفیت نیز افزایش می یابد.

مشکل اینجا این است که ساخت لینک، دیگر بازی اعداد نیست. سرمایه گذاری بر محتوا که می تواند شکل یک وب پیج، مقاله بلاگ و مقاله های مهمان در سایت های دیگر را به خود بگیرد، اغلب توجه بیشتری را جلب می کند و در طولانی مدت شاهد لینک های داخلی بیشتر خواهید بود. از طرف دیگر، لطفا فکر نکنید که داشتن یک بلاگ کافی است.

موضوع خیلی پیچیده تر از آن است. باید با هدف بنویسید، برای مخاطب هدف خود محتوای مناسب فراهم کنید، منابع ترافیکی و عملکرد انواع پست را تحلیل کنید و غیره.

۶٫ سئو یک مسئله قابلیت استفاده نیست.

من این موضوع را اخیرا خیلی بیشتر از قبل شنیده ام، اما لازم به ذکر است که اصلا صحت ندارد. سئو، در ابتدا فقط در اینترنت پیدا شده بود، اما در طی سال ها خیلی بیشتر از گوکو (شخصیت تخیلی) شکل خود را تغییر داده است.

حال، سئو واقعی شامل این می شود که چطور کاربران وب سایت شما درگیر محتوای شما می شوند. بله، از لحاظ تکنیکی سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است، اما اگر مخاطب در سایت پر رتبه شما کلیک نکند یا حتی بعد از کلیک کردن آن را ترک کند، سئو هیچ هدفی ندارد.

برای اینکه بازدید کنندگان را در سایت خود نگه دارید، مطمئن شوید که محتوای شما جنبه شخصی دارد، مرتبط است، ذاتی است و به راحتی می توان در آن جستجو کرد. اگر شما قابلیت استفاده DOS را دارید، تغییر نخواهید کرد. در نهایت موضوع سئو همین است.

<h1> .7 کلید سئو عالی است.

این موضوع حتی از لاری کینگ قدمت بیشتری دارد و به نظر می رسد هیچ وقت از بین نمی رود. ساختار محتوای سایت شما، یک نمای کلی برای ارائه محتوا به موتورهای جستجو و کاربران است. تگ <h1> زمانی خیلی مهم بود، اما گوگل هم با گذر زمان چیزهایی یاد می گیرد. نگهبان قدیمی سئو کلاه سیاه، <h1> را تا حد مرگ اسپم کرد، بنابراین آن دیگر مهم نیست. ارائه اطلاعات خود به سمت بالای پیج خیلی مهم است.

۸٫ هرچقدر فوت پرینت سایت های شما بزرگ تر باشد، نتایج بهتر خواهد بود.

اگر شما بدون دانش درونی راجع به این موضوع فکر کنید، دلیل بر این خواهد بود که هر چقدر پیج های بیشتری توسط موتور جستجو شاخص کنید، کار شما بهتر خواهد بود.

اما این اشتباه است. فقط به این خاطر که شما از کتاب رمان گرگ و میش (Twilight) صفحات بیشتری دارید، به این معنی نیست که کیفیت صفحات شما همچون گرگ و میش است. در حقیقت، این احتمال خیلی وجود دارد که از کیفیت محتوا چشم پوشی شود. به طور کلی تلاش برای حفظ هر دو سخت است. بنابراین هدف شما باید انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت باشد.

۹٫ از آنجایی که موتورهای جستجو نتایج شخصی دارند، چیزی به عنوان رتبه بندی #۱ وجود ندارد.

قطعا حق با شما است که گوگل و بینگ (Bing) نتایج جستجویی دارند که به تاریخچه جستجو کاربر شخصی شده است (حتی اگر کاربر متصل نباشد).

مقاله مرتبط :

سئو داخلی چیست؟

از طرف دیگر، تفاوت نتایج بین شخصی و غیرشخصی شدن بسیار کوچک هستند. خودتان بررسی کنید. کلمات جستجو خود را با اضافه کردن &PWS=0 به SERP URL دوباره اجرا کنید یا ناشناس (اگر از کروم استفاده می کنید) جلو بروید و ببینید نتایج چقدر تغییر می کنند.

۱۰٫ سئو یک هنر مرموز است.

افراد زیادی فکر می کنند که سئو توسط تعدادی کارمند سئو سرکش انجام می شود که در یک دفتر بسته به دور از رفت و آمد بقیه اعضای شرکت کار می کنند و آزمایش های خود را بدون دخالت مدیر یا مشتری ها انجام می دهد. اگر این موضوع حقیقت داشت، زندگی من را می توانستید مانند رمان جیسون بورن بخوانید. سئو مراحلی نیست که  بتوانید بر روی هر سایتی در خفا اجرا کنید.

خیلی مهم است که اهمیت  صنعت، رقابت کنندگان و یک استراتژی مشارکتی را درک کنید تا دائما و به طور پیوسته تبدیلات را برای شرکت خود افزایش دهید.

نتیجه گیری

حال، آینده سئو در دستان شما خوانندگان است. سهم خود را انجام دهید. اگر شما بتوانید فقط یک نکته را از این مقاله یاد بگیرید، آن نکته این است که سئو مربوط به تجربه کلی کاربر است. از جستجو ابتدایی گرفته تا ترک کردن سایت شما، تا کیفیت و مرتبط بودن محتوا، تا قابلیت استفاده، هر چقدر تجربه کاربر از محتوای شما بهتر باشد، سئو شما نیز بهتر خواهد بود.

منبع : سایت برنامه نویسان

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *