خانه / تجربه های موفق / بهتر شدن سرعت اینترنت در هنگام هات اسپات (Hotspot)
اینترنت هات اسپات
اینترنت هات اسپات
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 2,25 از 5)
Loading...

بهتر شدن سرعت اینترنت در هنگام هات اسپات (Hotspot)

در صورتی که دسترسی به شبکه اینترنت Wi-Fi ندارید، جای هیچ نگرانی نیست. کافی است گوشی هوشمند شما به شبکه دیتا ۳G/4Gمتصل باشد تا به واسطه قابلیت هات اسپات، هر وسیله الکترونیکی دارای پشتیبانی Wi-Fi را به شبکه جهانی اینترنت متصل کنید. در این میان، تنها نگرانی که وجود دارد، احتمال تمام شدن حجم اینترنت گوشی منتشر کننده سیگنال Wi-Fi (یا همان گوشی هات اسپات شده) است.

تنظیمات هات اسپات در اندروید

به منظور مدیریت حجم دیتای گوشی هات اسپات کننده، باید به تنظیمات پنهان سیستم عامل اندروید مراجعه کرد. دستگاه‌های اندرویدی که دارای نسخه ۴٫۱ و بالاتر هستند، گزینه‌ای به نام Mobile Access Points دارند، با فعال‌سازی این گزینه به اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی اطلاع می‌دهید که به شبکه هات اسپات گوشی دیگر (که دارای محدودیت حجم است) وصل شده‌اید نه یک شبکه معمول بی‌سیم (یا همان وای-فای۹. بنابراین حجم مصرفی توسط اپ‌ها محدود می‌شود.

۴G & 3G

در این شرایط تبلت یا گوشی شما با شبکه‌ای که به آن متصل هستند، مانند یک شبکه دیتا (از نوع ۴G یا ۳G) برخورد می‌کنند و به همین سبب میزان پهنای باندی که در پس‌زمینه و به صورت پنهان توسط اپ‌های مختلف مورد مصرف قرار می‌گیرد محدود می‌شود. ضمناً با فعال کردن ویژگی یاد شده، احتمال دارد وقتی که یک اپ یا خود دستگاه به هر دلیلی بخواهد حجم زیادی داده رد و بدل و یا یک فایل حجیم را دانلود کند، هشداری به شما نمایش داده شود.

مقاله مرتبط : 

تا سال ۹۹ هشتاد درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند

شایان ذکر است در همین رابطه، وبسایت «اندروید سنترال» (+) آورده که اگر یک تبلت یا موبایل دارای اندروید ۴٫۱ به بالا را بدل به هات اسپات کرده باشید و دستگاه دیگری مجهز به همین سیستم‌عامل یا نسخه بالاتر به منظور استفاده از اینترنت به آن متصل باشد، این دو دستگاه به صورت خودکار به بهینه‌سازی تبادل داده می‌پردازند، تا میزان پهنای باند مصرفی به حداقل ممکن برسد و به قول معروف حجم اینترنت موبایل هات-اسپات شده کمتر مصرف شود.

اگر یکی از دستگاه‌ها غیر اندرویدی باشد چه راه حلی داریم؟

اگر هر دو دستگاهی که بهم متصل کرده‌اید اندرویدی نباشند؛ مثلاً یک دستگاه اندرویدی را به هات‌ اسپاتی حاصل از یک آیفون یا دستگاهی مشابه وصل کرده‌اید، باید بازهم بدانید در گجت اندرویدی شما تنظیمات مخفی وجود دارد که می‌تواند میزان مصرف پهنای باند را بهینه کند:

وارد Settings (تنظیمات) شوید.

در سربرگ Wireless & Networks، منوی Data Usage را انتخاب کنید.
علامت سه نقطه را در گوشه بالای سمت راست لمس کنید تا منو باز شود، سپس Mobile Hotspots را انتخاب و شبکه‌هایی که قصد اعمال محدودیت روی آنها را دارید، مشخص کنید.
روی جعبه چک باکس تعبیه شده در سمت راست شبکه‌هایی که قصد اعمال محدودیت روی آنها دارید را لمس کنید و کلید برگشت را بزنید. (نیازی به استفاده از دکمه OK به منظور تأیید نیست.)

با روش‌هایی که در بالا ذکر شد، وقتی اینترنت را به صورت هات‌ اسپات از روی یک تلفن‌هوشمند یا تبلت با دیگر گجت‌های اندرویدی به اشتراک‌ می‌گذارید، می‌توانید میزان مصرف پهنای باند را بهینه کنید و آن را کاهش دهید. معمولاً چنین راهکارهایی در سفر یا در جایی که دسترسی مناسبی به شبکه‌های وای-فای وجود ندارد، بسیار کاربردی هستند.

منبع : بلاگ فرادرس

عالی بود(3)غیر مفید(13)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *