خانه / رمز ارز و بیت کوین / استیو وزنیاک: بیت کوین از دلار و طلا بهتر است!
استیو وزنیاک: بیت کوین از دلار و طلا بهتر است!
استیو-وزنیاک:بیت-کوین-از-دلار-و-طلا-بهتر-است!
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

استیو وزنیاک: بیت کوین از دلار و طلا بهتر است!

استیو وزنیاک، یکی از هم‌بنیان‌گذاران اپل بود که پس از چندی، به دلیل برخی اختللافاتش با استیو جابز، از این شرکت کنار کشید. این شخصیت دنیای فناوری عادات عجیبی دارد و هر از گاهی هم اظهار نظرهای عجیبی می‌کند. مثلا درباره آیفون X گفته بود که حاضر نیست آن را بخرد و آیفون ۸ پلاس را به آن ترجیح می‌دهد.

اما نظر وزنیاک در ارتباط با پدیده بیت‌کوین چیست؟

شاید در اخبار خوانده باشید که او تمام بیت‌کوین‌هایش را فروخته است. آیا می‌توان از این امر نتیجه گرفت که او با بیت‌کوین مخالف است؟

خیر! او از طرفداران پر و پا قرص بیت‌کوین و کریپتوکارنسی است. او در آخرین اظهار نظرش در ارتباط با بیت‌کوین، آن را بسیار بهتر از طلا و دلار دانسته است. اما دلایل او برای این اظهار نظر چیست؟

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پول مجازی، محدود بودن آن است. برعکس، که هر دولتی هر وقت اراده کند می‌تواند دلارچاپ کند. در رابطه با طلا هم می‌دانیم که با پیشرفت علم و یافتن روش‌های جدید برای استحصال آن، مقدار ذخایر طلای موجود در بازارها تغییر خواهد کرد. هر دوی این وارد می‌تواند بر ارزش دلار و طلا تاثیر بگذارد. وزنیاک در ادامه بیت‌کوین را به یک خانه تشبیه می‌کند. ممکن است ارزش خانه شما به دلیلی کمتر شود؛ اما همیشه سر جایش هست و می‌توانید از آن استفاده کنید.

با این حساب، چرا وزنیاک بیت‌کوین‌هایش را فروخته است؟

خود او به این سوال این گونه پاسخ می‌دهد:

بخشی از شادی من در زندگی به این وابسته است که در گیر و دار ارقام نباشم. از من گذشته است که هر روز با هیجان ارزش دارایی‌هایم را محاسبه کنم. بیت‌کوین‌ها را وقتی ۷۰۰ دلار ارزش داشتند خریده بودم و وقتی دیدم نوسان آن خیلی زیاد است، تصمیم به فروش آن گرفتم. وقتی من بیت‌کوین‌هایم را فروختم، هر کدام آن‌ها ۲۰,۰۰۰ دلار ارزش داشتند.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)