خانه / اخبار / تحصیل در قبرس شمالی – بررسی شرایط و هزینه ها
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

تحصیل در قبرس شمالی – بررسی شرایط و هزینه ها

یکی از راه‌های مهاجرت به هر کشوری که قصد آن را دارید، مهاجرت از طریق تحصیل است. دانشجویانی که قصد دارند تا آینده خود را بسازند، به همین منظور به دنبال کشوری مناسب، دانشگاهی معتبر و همچنین رشته مورد علاقه خود هستند. رنکینگ دانشگاه نیز برای بسیاری از دانشجویان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

قبرس شمالی یکی از امن‌ترین و مناسب‌ترین کشورهایی است، که دانشجویان می‌توانند به آن مهاجرت کنند. اما چرا قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند؟

 

قبرس شمالی دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر آمریکائی و اروپایی بوده، که شما می‌توانید با گذراندن 3 سال تحصیلی در این دانشگاه‌ها، برای ادامه تحصیل به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های طرف قرارداد دانشگاه قبرسی بروید.

محیط امن، اساتید برتر و هزینه‌ای مناسب، می‌تواند جزء مهمترین مزایائی باشد که یک دانشجو برای انتخاب کشور و دانشگاه به آن اهمیت می‌دهد.

 

اما تحصیلات فقط مختص و مورد اهمیت برای دانشجویان نیست. بلکه بسیاری از پدر و مادرها نیز نگران آینده تحصیلی و کاری فرزندان خود هستند. به همین منظور دوست دارند تا فرزندشان در یک مدرسه عالی درس بخواند.

 

تحصیل در مدارس قبرس شمالی

 

سیستم آموزشی کشور قبرس شمالی، رشد بسیاری در سال‌های اخیر داشته و نه تنها توانسته تا دانشجویان بسیاری را جذب سیستم آموزشی خود کند، حتی پدر و مادرها نیز تمایل دارند تا با مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی، آینده فرزندان خود را تامین کنند.

مدارس این کشور به دو گروه دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود، که همه آنها از یک سیستم آموزشی استاندارد پیروی می‌کنند.

 

 

مقاطع تحصیلی در قبرس شمالی

 

دوره دبستان به مدت 5 سال بوده که این دوره برای کودکان 7 تا 12 سال است. تحصیلات دوره متوسطه 3 سال طول می‌کشد و برای کودکان 12 تا 14 سال است.

 

تحصیلات دانشگاهی در قبرس شمالی

 

کشور قبرس شمالی تمرکز خیلی خوبی بر روی آموزش دارد. دانشگاه‌هایی مانند مدیترانه شرقی، دانشگاه اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه لفکه، دانشگاه بین المللی آمریکایی و … از جمله دانشگاه‌های معتبر آمریکائی و اروپایی هستند.

 

بیشتر بدانید: شرایط دریافت اقامت در قبرس شمالی

 

مقطع کارشناسی در قبرس شمالی

 

دوره کارشناسی در قبرس شمالی چهار سال یا به عبارتی هشت ترم است. تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی است. اما نگران زبان نباشید، اگر شما زبان نمی‌دانید، می‌توانید بعد از اپلای کردن، یک دوره زبان در دانشگاه بگذرانید و بعد از گرفتن نمره تائید، تحصیل خود را در دانشگاه ادامه دهید.

 

مقطع کارشناسی ارشد در قبرس شمالی

 

دوره کارشناسی ارشد معمولا 3 تا 4 ترم بوده و نیازمند ارائه پایان نامه است. دانشجویان هنگام فارغ التحصیلی باید نمره 2.5 نیز به دست بیاورید، تا بتوانید مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کنید.

 

 

مقطع دکترا در قبرس شمالی

 

دانشجویان مقطع دکترا نیز باید پایان نامه ارائه داده و از پایان نامه خود دفاع کنند. قبولی در مقطع دکترای دانشگاه قبرسی، نیازمند داشتن مدرک معتبر دانشگاهی است. حداقل نمره برای دریافت مدرک دکترای دانشگاهی 3.5   است.

 

معرفی معتبرترین دانشگاه‌های قبرس شمالی

 

برای اینکه با معتبرترین دانشگاه‌های قبرس شمالی آشنا شوید، جدول زیر را حتما مطالعه کنید.

 

شهرنام دانشگاهرتبه در قبرس شمالی
فاماگوستادانشگاه خاور میانه1
نیکوزیادانشگاه شرق نزدیک2
نیکوزیادانشگاه بین المللی قبرس3
کارینادانشگاه آمریکایی گیرنه4
لفکادانشگاه اروپایی لفک5
مورفوکمپ METU قبرس شمالی6
نیکوزیادانشگاه مدیترانه کارپاسیا7
کارینیادانشگاه علوم قبرس8
مورفودانشگاه علوم و بهداشت قبرس9

 

علاوه بر انتخاب دانشگاه، هزینه‌ها به ویژه هزینه‌های دانشگاه برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی

 

هزینه سالانه تحصیلی با توجه به اینکه در کدام دوره تحصیلی هستید، فرق دارد. دوره کارشناسی با توجه به نوع دانشگاه و نوع رشته انتخابی از 3000 یورو تا 13000 یورو متفاوت است. برای کارشناسی ارشد از 5000 تا 10000 یورو و برای دکترا 10000 تا 22000 یورو است.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در قبرس شمالی

 

برای اینکه بتوانید در یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی تحصیل کنید، علاوه بر اینکه نیاز دارید که پذیرش آن دانشگاه را به دست آورید، باید مدارک مورد نظر زیر را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و برای دانشگاه قبرسی ارسال کنید:

 

  • سوابق تحصیلی + ریزنمرات مقطع قبلی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی پاسپورت (حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • چهار عدد عکس پرسنلی ۶ در ۴
  • مدرک زبان آیلتس
  • مدرک زبانتافل TOEFL

 

چند نکته مهم:

 

نکته اول: برای اخذ پذیرش دانشگاه قبرسی نیازی نیست که حتما مدرک زبان داشته باشید، شما  بعد از گذراندن یک دوره در دانشگاه قبرسی و گرفتن تائیدیه می‌توانید تا تحصیل خود را در دانشگاه ادامه دهید.

نکته دوم: برای گرفتن عکس پرسنلی، سعی کنید که با یک لباس رسمی و یک ژست کاملا رسمی عکس بگیرید.

 

رشته‌های پرتقاضا در دانشگاه قبرس شمالی

 

رشته پزشکی

 

رشته پزشکی یکی از سخت ترین رشته‌هایی است که افراد می‌توانند با توجه به علاقه، معدل و رشته تحصیلی در دبیرستان در این رشته شرکت کنند. پزشکی یکی از پرطرفداراترین رشته‌هایی است که دانشجویان علاقه دارند تا در آن شرکت کنند. زیرا بازار بسیار بالایی در کشور قبرس شمالی برای این رشته وجود دارد.

 

پرطرفدارترین رشته‌های پزشکی

 

  • پزشک خانواده
  • جراح پلاستیک
  • متخصص مغز و اعصاب
  • متخصص قلب
  • جراح عمومی
  • اطفال
  • متخصص ریه

 

 

رشته حقوق

 

رشته حقوق هم یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور قبرس شمالی است. افراد بعد از گذراندن دوره تحصیلی با عنوان وکالت دادگستری، وکالت عمومی و قضات مشغول به کار می‌شوند. متوسط درآمد افرادی که در این رشته مشغول به کار می‌شوند، 2.610 یورو در ماه خواهد بود.

 

رشته مالی و حسابداری

 

رشته حسابداری نیز بسیار پرطرفدار بوده میانگین درآمد در ماه 2.610   خواهد بود. مهمترین رشته‌های حسابداری که افراد در آن شرکت می‌کنند، شامل موارد ذیل است:

 

  • حسابداری
  • بانکداری
  • حسابرسی

 

رشته دندانپزشکی

این رشته هم یکی از پرطرفدارترین رشته‌هایی است که در قبرس شمالی دانشجویان بسیاری را جذب می‌کند. همچنین بازار کار این رشته نیز در قبرس شمالی بسیار عالی است، زیرا در این رشته دارای کمبود نیرو هستند.

 

رشته کامپیوتر

 

رشته کامپیوتر نیز دارای طرفداران بسیاری بوده و درآمد آن ماهانه میانگین 3.310 یورو است. رشته‌های بسیار پرطرف‌دار در علوم کامپیوتر شامل موارد ذیل است:

 

  • طراح وب
  • توسعه دهنده وب
  • توسعه دهنده سیستم

 

رشته معماری

 

یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته‌های مورد علاقه افراد در دانشگاه‌های قبرس شمالی، رشته معماری است. رشته معماری نیز دارای درآمد میانگین 2 هزار یورو است.

 

و اما سایر رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های قبرس شمالی شامل موارد زیر است:

 

  • رشته مدیریت هتل با درآمد متوسط 4 هزار یورو
  • روانشناسی با درآمد متوسط 3.250 یورو
  • مهندس برق با درآمد متوسط 3 هزار یورو

 

ببینید: تحصیل در قبرس شمالی

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =