خانه / معرفی سایت / سئو یا دیجیتال مارکتینگ: روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟
سئو یا دیجیتال مارکتینگ: روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟
سئو یا دیجیتال مارکتینگ: روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

سئو یا دیجیتال مارکتینگ: روی کدام سرمایه گذاری کنیم؟

بسیاری از افرادی که با دیجیتال مارکتینگ آشنایی دارند شاید نام سئو را هم نشنیده باشند چراکه دیجیتال مارکتینگ را صرفا در سوشال مدیا و خدمات شبکه های اجتماعی می بینند. سئو یا بهینه سازی وبسایت برای گرفتن رتبه در موتور های جستجو (گوگل) یکی از اصلی ترین پایه های دیجیتال مارکتینگ است و بطور کلی نمی توان حجم بسیار بالای جستجوی افراد در این موتور ها را نادیده گرفت.

دیجیتال مارکتینگ چتری است که همه کارهایی که ما برای تبلیغ برند خود به صورت آنلاین انجام می دهیم زیر آن قرار می گیرند و سئو یکی از رایج ترین تکنیک ها یا استراتژی هایی است که برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شود. در این مطلب به بررسی تفاوت های عمده سئو و دیجیتال مارکتینگ می پردازیم و مشخص می کنیم که بهتر است روی کدام یک سرمایه پذاری شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه شاخه هایی می شود؟

 

دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار، به معنای استفاده از ابزارهای موجود در دنیای دیجیتال و اینترنت، برای معرفی و فروش محصولات و یا ارائه خدمات است. در واقع، در روش دیجیتال مارکتینگ ما به رسانه های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی وابسته هستیم. این روش بازاریابی مانند هر نوع روش دیگر، راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و تأثیرگذاری بر آنهاست. بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و … هر نامی که شما بر آن بنامید، به هر حال، این روش بازاریابی، برای هر نوع شغل و خدمتی، یک معامله بزرگ است.

از جمله شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سئو: بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو که خود می تواند شامل رپورتاژ آگهی، تولید محتوا، فعالیت های خارج از سایت و … باشد.
  • تبلیغات کلیکی: شامل تبلیغات بنری، همسان، ادز گوگل و … می باشد که به ازای هر کلیک و ورودی به سایت مقصد هزینه ای ریالی یا دلاری از شما دریافت می کنند.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (سوشال مدیا مارکتینگ): طراحی پیج های کاری و تبلیغات برای دریافت ورودی به سایت و بهبود نرخ تبدیل مشتریان
  • افیلیت مارکتینگ (بازاریابی وابسته): تلاش برای رشد و تبلیغ محصولات شرکت های تجاری مانند دیجی کالا، راست چین و … و دریافت درصدی سود به ازای هر خرید
  • ایمیل مارکتینگ: استفاده از بانک ایمیلی، دسته بندی مشتریان و استفاده از تکنیک های مارکتینگی برای بهبود بازدهی ایمیل ها

سئو SEO چیست؟

 

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، سئو به معنای بهینه سازی وبسایت برای دریافت رتبه در موتور های جستجو بخصوص گوگل با 92 درصد سهم بازار آنلاین است اما چرا شما در کسب و کار خود به سئو نیاز دارید؟

چرا در کسب و کار خود به سئو نیاز دارید؟

 

جدا از اینکه برای لید جنریشن و افزایش فروش به سئو و ورود کاربر به سایت نیازمند هستیم، برخی از دلایلی که اهمیت سئو سایت را پر رنگ تر از همیشه در دیجیتال مارکتینگ می کند عبارتند از:

  • بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغاتی که همواره باید ادامه داشته باشند.
  • با سئو خوب، طبیعتا رتبه خوبی در کلمات کلیدی صنعت خود دارید و این رتبه خوب، آگاهی از برند را افزایش می دهد.
  • اینترنت جایی است که همه چیز در آن شفاف است. شما کار رقیب خود را تجزیه و تحلیل می کنید، از آن درس می گیرید و از آنها پیشی می گیرید.
  • شما می توانید به صورت آنلاین 24 ساعته هفت روز هفته خود را تبلیغ کنید، بنابراین تبلیغات کسب و کار شما حتی برای یک ثانیه متوقف نمی شود.

سئو و دیجیتال مارکتینگ: تفاوت های اصلی

 

دیجیتال مارکتینگ چیست
دیجیتال مارکتینگ چیست
  • سئو یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است.

بازاریابی دیجیتال از چندین استراتژی و ابزار برای تبلیغات آنلاین برند استفاده می کند و سئو یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال موثر می باشد. بهینه سازی موتور جستجو در درجه اول بر رتبه بندی یک وب سایت متمرکز است. بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و … صورت می گیرد.

  • سئو می تواند رایگان باشد اما دیجیتال مارکتینگ نه!

بهینه سازی یک وب سایت، ترافیک ارگانیک را برای آن به ارمغان می آورد و از کلمات کلیدی مناسب برای رتبه بندی یک وب سایت در SERP گوگل استفاده می کند. هر چه رتبه وب سایت بالاتر باشد، می تواند ترافیک ارگانیک رایگان بیشتری داشته باشد و این فوق العاده است. اگر چه خود مفهوم سئو کاملا رایگان است، اما برای اجرای تکنیک های سئو نیازمند هزینه هایی هستیم که در نهایت ROI منطقی به همراه دارند.

  • شغل سئو اکسپرت و دیجیتال مارکتر

یک متخصص سئو فقط روی بهینه سازی وب سایت جهت دریافت رتبه بهتر کار می کند. هنگامی که وب سایت شروع به رتبه بندی کرد، شما هم به دریافت ترافیک ارگانیک رایگان به وب سایت خود می کنید. شما فقط باید هزینه نگهداری هاست و دامنه ماهانه یا سالانه وب سایت را پرداخت کنید.

وظیفه پوزیشن دیجیتال مارکتر یک فرآیند مداوم برنامه ریزی، استراتژی و اجرای تغییرات برای بهبود دید و شناخت برند از طریق رسانه های آنلاین است. اینجاست که آژانس های دیجیتال مارکتینگ وارد بازی می شوند.

 

در نهایت باید گفت باید به سئو به عنوان یکی از اصلی ترین پایه های دیجیتال مارکتینگ در کمپین ها توجه ویژه کرد. ترافیک ارگانیک یکی از بهترین منابع ورود کاربر و افزایش فروش به وبسایت است پس به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

عالی بود(3)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *