خانه / مقالات مفید سئو / تحقیقات جامعه هدف قبل از ایجاد سئو
تحقیقات جامعه هدف برای ایجاد سئو
تحقیقات-جامعه-هدف-برای-ایجاد-سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تحقیقات جامعه هدف قبل از ایجاد سئو

در بررسی پیشرفته سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع مهم ارتباط موثر با جامعه هدف است.

چرا کمپانی ها و برندها روی سئو سرمایه گذاری می کنند؟ آیا این کار باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود؟ آیا رنک و رتبه بندی آن ها بهبود پیدا می کند ؟ آیا برند آن ها مشهور خواهد شد؟ این ها همه دلایلی هستند که باعث می شود برندها روی بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند اما موردهای مهم دیگری نیز وجود دارد.

سئو در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.

اما سئو چگونه این ارتباطات را ایجاد می کند؟ ایجاد ارتباط صحیح و به جا چگونه توسط سئو انجام می شود؟

قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.

بارها در مقاله ها و کنفرانس ها شنیده ایم که صحبت از استراتژی های کاربر محور سئو است اما واقعا ما چگونه سعی در معنی کردن این عبارت داریم. باید ارتباطات به گونه ایی باشد که کاربر از استفاده محتوای شما تجربه خوبی داشته باشد تا باز خواهان استفاده از آن باشد.

_ کاربر کیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

در دنیای سئو کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است. و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای فعالیت مورد نظر خود هستید.

وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم ، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به مشتری مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.

می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله سئو هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و سئوکاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است.

اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.

_ چگونه آغاز کنیم؟

گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد.

برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.

برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :

 

_ دموگرافیک یا جامعه شناختی

اطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.

برای انجام صحیح این فعالیت باید این موردها را به خوبی متوجه شوید :

۱_ آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و …

۲_ در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر

۳_ بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال

۴_ در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا …

۵_ سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا …

 

. این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

شناخت اطلاعات پایه ایی درباره جامعه هدف به شما کمک می کند که محتوای بهتر، عناوین بهتر و اطلاعات متا صحیحی استفاده کنید.

 

_ محرک های اجتماعی

بشر بوجود آورنده اجتماع است. در سال های گذشته هم تاثیر و رشد رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در زندگی بشر دیده ایم. البته انسان به عنوان یک شخص بیرونی دوست ندارد در گروه ها حاضر شود بلکه می خواهد نقش تعیین کننده ایی داشته باشد.

این سوال ها پرسیده شود :

_ افرادی که با آن ها در ارتباط هستید چه کسانی هستند و تاثیرات بین شماها چگونه است؟

_ برندهای تاثیر گذار کدام هستند؟

_ آن ها جزء کدام گروه و دسته هستند؟

_ بیشتر مایل به کدام یک از رسانه ها و شبکه ها هستند؟ ( تلویزیون ، اینترنت ، مجلات ، شبکه های اجتماعی )

 

. این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

شناخت فضاهای مورد علاقه مشتریان و بررسی مکان هایی که آن ها ارتباط خود را با شما از دست داده اند و استفاده از ترفندهایی که آن ها را پایبند برند شما کند می تواند تعیین کننده باشد.

 

_ هدایت القایی

در این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.

به این نقطه های کلیدی توجه کنید :

_ آن ها چه چیزی را می بینند؟

_ چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟

_ آن ها چه چیزهایی می گویند؟

_ آن ها چه کاری را انجام می دهند؟

_ چه چیزی را حس می کنند؟

_ چه چیزی را می شنوند؟

_ به چه چیزی فکر می کنند؟

 

. این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.

در نهایت مثل همیشه تاکید بر این داریم که کاربر(مشتری) را هدف اصلی خود قرار دهید و همیشه برای آنها تولید محتوا و یا محصول کنید. به گونه ای که بتوانید به هر صورتی توجه و رضایت آن ها را جلب نمایید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)