خانه / معرفی تکنولوژی های وب / تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک
مقایسه استاتیک و داینامیک
مقایسه استاتیک و داینامیک
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تفاوت سایت های استاتیک و داینامیک

سایت ایستا یا همان استاتیک به سایت هایی گفته میشود که به طور مداوم و پی در پی نیازی به تغییر اطلاعات ندارند و اینگونه سایت ها بیشتر برای سایت هایی مناسب است که تنها برای معرفی می باشند.
سایت های ایستا معمولا توسط HTML کدنویسی میشوند و امکان اتصال به پایگاه داده و ایجاد تغییر محتوا و یا ویرایش سایت به صورت آنلاین وجود ندارد و درکل ارائه خدمات به هر شکل آنلاین در این سایت ها دیده نمی شود.

بنا به مطالب گفته شده هزینه طراحی اینگونه سایت ها پایین تر از انواع دیگر است.
اگر شما بخواهید زمانی تغییراتی در سایت خود اعمال کنید حتما باید از شخص متخصص که به طراحی سایت تسلط دارد استفاده کنید زیرا هیچ پنل مدیریتی وجود ندارد و بابت انجام بروزرسانی و تغییر محتوا هزینه ای جداگانه از شما دریافت میشود.

بیشتر بخوانید : توسعه front-end وback-end کدام را باید یاد گرفت و چرا؟

به طور کلی به دلیل وقت گیر بودن و پر هزینه بودن اعمال تغییرات در سایت های استاتیک و عدم وجود امکانات مدیریتی استفاده از این سایت ها برای سازمان ها و شرکت هایی که میخواهند به طور مداوم اطلاعات درون سایت خود را تغییر دهند مناسب نیست.

سایت های پویا و یا داینامیک به چه سایت هایی گفته میشود ؟

سایت های پویا سایت هایی هستند که نیازمند تغییر اطلاعات به صورت مداوم هستند و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت طراحی می شوند و سایت های پویا دارای امکانت مدیریتی هستند و شخصی که هیچ اطلاعاتی راجع به طراحی سایت ندارد به راحتی با آموزش دیدن توسط طراح سایت می تواند محتوای سایت خود را تغییر دهد و یا اطلاعات را ویرایش کند.
هزینه طراحی اینگونه سایت ها بیشتر از سایت های استاتیک میباشد ولی هزینه هایی که برای بروزرسانی سایت و… در سایت های استاتیک وجود داشت را شامل نمیشود.

فواید سایت داینامیک:

۱٫ بدون هزینه بروزرسانی
۲٫ دارای پنل مدیریتی برای اعمال تغییرات توسط یک شخص معمولی
۳٫ ایجاد صفحات و نوشته های متعدد
۴٫ حجم پایین داده خصوصا برای سایت های بزرگ
۵٫ امکان بروز رسانی ۲۴ ساعته توسط شما
۶٫ مدیریت سئوی قوی.

مقایسه ی دو سایت داینامیک و استاتیک:

۱٫ هزینه های طراحی سایت های استاتیک نسبت به داینامیک کمتر است اما هزینه های نگهداری و بروزرسانی و پشتیبانی سایت های استاتیک از داینامیک بیشتر است.

۲٫ بروز رسانی محتوای سایت در سایت های داینامیک بسیار راحت تر از سایت های استاتیک میباشد و در سایت های داینامیک از طریق نرم افزار های مدیریت محتوا (CMS) به راحتی در هر زمان و هر مکان می توان عمل بروزرسانی و تغییر محتوا را انجام داد.

مقاله توصیه شده جهت مطالعه : تفاوت بین Frontend و Backend چیست؟

۳٫ یکی از روش های کسب رتبه در موتورهای جست و جو مانند گوگل پویایی و بروزرسانی مداوم سایت است پس سایت های داینامیک نسبت به سایت های استاتیک در موتورهای جست و جو رتبه ی بهتری را خواهند داشت.

۴٫ با توجه به اینکه سایت های داینامیک پنلی را در اختیار کاربران و مدیران سایت قرار میدهد هر کاربر و مدیر میتواند با کلمه عبور و نام کاربری مخصوص خود وارد پنل مدیریتی شود پس در نتیجه امکان توزیع مدیریت سایت بین چند نفر در این نوع سایت ها وجود دارد.

منبع : دکتر دیزاینر

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =