خانه / تکنولوژی / توسعه بلاک چین یکی از شغل های پردرآمد حوزه IT
توسعه بلاک چین
توسعه بلاک چین
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

توسعه بلاک چین یکی از شغل های پردرآمد حوزه IT

طبق گزارش کامپیوتر ورلد (Computer World) و شرکت مشاوره مدیریت Janco Associates در حال حاضر توسعه دهندگان بلاک چین از ۶ ماه پیش درآمد بیشتری دارند. طی ۶ ماه گذشته، درآمد سالانه توسعه دهندگان بیش از ۴ هزار دلار افزایش یافته است.

درآمد سالانه توسعه دهندگان بلاک چین بیشتر از درآمد توسعه دهندگان نرم افزار با میزان حقوق ۱۳۲ هزار دلار است. درآمد توسعه دهندگان با تجربه بلاک چین بیش از ۱۷۶ هزار دلار است.

در حوضه IT

در حوزه IT، دیگر شغل هایی که بیشتر از توسعه دهندگان بلاک چین حقوق دریافت می کنند دانشمندان داده، مدیران دیتابیس، معماران داده های برنامه ریزی منابع موجود و مهندسین داده های برنامه ریزی منابع می‌باشند. در سه ماهه دوم سال گذشته فقط مهندسین داده های ERP و مدیران دیتابیس ها درآمد بیشتری نسبت به توسعه دهندگان بلاک چین داشتند که این شرایط در سه ماهه سوم فقط مختص به مهندسین داده های ERP شد.

این اولین مطالعه ای نیست که نشان می‌دهد توسعه دهندگان بلاک چین یکی از پردرآمدترین شغل های حوزه IT را دارند. اکتبر سال گذشته درآمد مهندسین بلاک چین در آمریکا با متخصصان هوش مصنوعی برابر بود.

بیشتر بخوانید : 

بلاک چین های عمومی با خصوصی چه تفاوتی دارند؟

میانگین حقوق مهندسین بلاک چین در آمریکا بین ۱۵۰ الی ۱۷۰ هزار دلار است که آنها را با متخصصان سایر حوزه ها نظیر هوش مصنوعی در یک سطح قرار می‌دهد. این دو رده شغلی بیشترین درآمد را دارند در حالی که مهندس نرم افزارهای رایج میانگین درآمد ۱۳۵ هزار دلاری دارند.

افزایش تقاضا

به نظر می رسد دلیل این میزان درآمد و حقوق به توسعه دهندگان بلاک چین، افزایش تقاضا برای استفاده از استعداد آنها در حوزه مورد نظر باشد که باعث شده است تقاضا برای استخدام این افراد تا ۴۰۰ درصد افزایش یابد. هم چنین یکی از سایت های کاریابی به اسم گلسدور Glassdoor سال گذشته بیان کرد که موقعیت های شغلی مربوط به ارزهای دیجیتال و فناوری دفترکل توزیع شده تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید : 

ترکیب بلاک چین و اینترنت اشیاء ما را برای آینده آماده می‌کند

ماه گذشته سایت لینکدین (LinkedIn) گزارش داد که بیشترین رشد تقاضا طی سال ۲۰۱۸ را توسعه بلاک چین داشته است. لینکدین بیان کرد که موقعیت های شغلی برای مهندسین نرم افزار با قابلیت توسعه دفترکل های توزیع شده با استفاده از فناوری همتا به همتا طی سال ۲۰۱۸ تا ۳۳ برابر افزایش یافته است.

نکته ای جالب

نکته جالب این است که افزایش تقاضا برای مهندسان و توسعه دهندگان بلاک چین هنگامی رخ داده است که بعضی از شرکت های ارز دیجیتال اعلام تعدیل نیرو کرده بودند. این شرکت ها شامل کانسنسیس (ConsenSys)، شرکت توسعه ارز دیجیتال با مدیریت موسس اتریوم، جوزف لوبین است که تعدیل ۱۳ درصد از کارکنان خود را اعلام کرده بود. هم چنین شبکه اجتماعی استیمیت (Steemit) نیز جز این شرکت ها بوده است که کاهش ۷۰ درصدی کارکنان خود را گزارش داده بود

منبع: میهن بلاک چین

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *