خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / جزوه‌ننویس؛ یک دستیار آموزشی برای دانشجویان!
دستیار آموزشی برای دانشجویان
دستیار آموزشی برای دانشجویان
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 3,00 از 5)
Loading...

جزوه‌ننویس؛ یک دستیار آموزشی برای دانشجویان!

جزوه‌ننویس در واقع یک مارکت اختصاصی آموزشی است‌ که کار را با عرضه اپلیکیشن‌ها در حوزه دروس دانشگاهی شروع کرد‌. در این مارکت برای هر درس یک اپلیکیشن طراحی شده تا به صورت اختصاصی نیازهای دانشجویان در آن درس برطرف شود.
استــارتــاپ جزوه‌ننویس به نشانی jozvenanevis.com که توسط محمدعلی میلانی‌صدر ۲۲ ساله راه‌اندازی شده، یک دستیار آموزشی برای دانشجویان است. محمدعلی متولد تهران است و در رشته مهندسی برق در دانشگاه علم و فرهنگ تحصیل کرده است.

میلانی‌صدر بنیانگذار ۲۲ ساله می‌گوید تا پایان سال ۳۰ اپلیکیشن تولید خواهند کرد

«من از دبیرستان برنامه‌نویسی می‌کردم و در دانشگاه نیز در کنار درسم، برنامه‌نویسی انجام می‌دادم و یکی از درس‌های دانشگاهی را به ‌صورت اپلیکیشن درآوردم و برای عرضه در کافه‌بازار قرار دادم. پس از آن به این فکر کردم که اگر سایر دروس دانشگاه را نیز بتوانیم به صورت اپلیکیشن در‌بیاوریم و در یک مارکت آنلاین اختصاصی برای آموزش عرضه کنیم، کمک بزرگی به دانشجویان می‌شود.

ایده جزوه‌ننویس از همین جا شکل گرفت و تصمیم گرفتیم که این استارتاپ را راه بیندازیم. ما در استارتاپ ویکندی که در اسفند ۹۵ برگزار می‌شد، ایده را مطرح کردیم و عنوان تیم سوم را کسب کردیم. پس از آن در سال ۹۶ یک نسخه ابتدایی از کار که فقط شامل ۵ اپلیکیشن می‌شد، در ۱۶ آذر ۹۶ طی جشنی که در دانشگاه برگزار می‌شد، عرضه کردیم‌ و از نسخه فعلی که در واقع نسخه نهایی محصول است، در الکامپ امسال رونمایی شده است.»

در جزوه‌ننویس چه خدماتی را ارائه می‌دهید و آن را چطور تعریف می‌کنید؟

جزوه‌ننویس در واقع یک مارکت اختصاصی آموزشی است‌ که کار را با عرضه اپلیکیشن‌ها در حوزه دروس دانشگاهی شروع کرد‌. در این مارکت برای هر درس یک اپلیکیشن طراحی کردیم تا به صورت اختصاصی نیازهای دانشجویان در آن درس را برطرف کنیم.

هدفی که داریم این است که ‌یک مارکت در حوزه آموزش باشیم و به صورت تخصصی فروشگاهی برای ارائه نرم‌افزار آموزشی باشیم.

در حال حاضر چند درس را به صورت اپلیکیشن تبدیل کرده‌اید؟

در حال حاضر حدود ۱۶ درس را به صورت اپلیکیشن تولید کرده‌ایم که اکثرا در مقطع کارشناسی است و به طور کلی سعی کرده‌ایم که دروس پرطرفدار مانند ریاضی ۱ و فیزیک ۱ و از این دست را اپلیکیشن کنیم و علاوه بر این، از آنجایی که رشته تحصیلی من در حوزه برق بوده، اکثرا مباحث این حوزه را نیز تا‌کنون پوشش داده‌ایم ولی قصد داریم تا پایان امسال تعداد اپلیکیشن‌ها را به حدود ۳۰ اپلیکیشن برسانیم.

اپلیکیشنی که برای دروس تولید می‌کنید، چه ویژگی‌هایی دارد و دانشجویان چطور می‌توانند از آن برای آموزش استفاده کنند؟

در حال حاضر بیشتر مطالب آموزشی که در اپلیکیشن قرار داده شده است، به صورت متن است ولی در آینده قصد داریم امکانات صوتی و تصویری را نیز برای آموزش بهتر اضافه کنیم. از آنجایی که با دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه خواجه‌نصیر، دانشگاه علم و فرهنگ‌ خوارزمی و تهران ارتباطات خوبی داریم، موفق شده‌ایم به منابع آموزشی آنها دسترسی داشته باشیم و جزوه‌های درسی آنها را به همراه بخش‌هایی از کتب درسی ‌در اپلیکیشن قرار داده‌ایم.

همچنین سعی کرده‌ایم از جزوه‌هایی استفاده کنیم که سطح عامه‌ای داشته باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. بخشی هم برای سوال و جواب قرار داده‌ایم که اکثر سوالات مربوط به کنکور در این بخش قرار داده شده است.

علاوه بر این، برای دروس اختصاصی ماشین‌حسابی قرار داده‌ایم و یا قسمتی را برای یادداشت‌برداری و نوشتن فرمول‌ها قرار داده‌ایم. بخشی هم برای یادآوری امتحانات داریم که این موارد از جمله امکاناتی است که در جزوه‌ننویس در اختیار دانشجویان قرار داده شده است.

با توجه به سرمایه محدود استارتاپ ها باید آینده‌ای را برای تیم خود ترسیم کنند که فقط خودشان می‌بینند‌ و در واقع تیم‌سازی یکی از عمده چالش‌های ما بوده است

هزینه استفاده از خدمات چقدر است؟ و چه تعداد دانشجو تا‌کنون از این خدمات استفاده کرده‌اند؟

قیمت هر اپلیکیشن را ۴۹۰۰ تومان قرار داده‌ایم. مدل درآمدی ما ‌روی نصب فعال نیست، چراکه اکثر دانشجویان در آخر ترم اپلیکیشن را پاک می‌کنند و مدل درآمدی ما ‌روی میزان تراکنش است و از الکامپ امسال تا‌کنون حدود ۱۰۰تراکنش موفق داشته‌ایم.

در حال حاضر از نظر درآمدی به نقطه‌ای رسیده‌اید که هزینه‌های خود را پوشش دهید؟

این کسب‌وکار را با سرمایه شخصی خودم راه انداختم و نسخه‌های اولیه اندروید آن را نیز خودم نوشتم و اگر بخواهیم هزینه نفر‌ساعت را حساب کنیم، هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم‌ و پیش‌بینی می‌کنم تا انتهای سال با افزایش امکانات و اپلیکیشن‌ها بتوانیم به این نقطه برسیم و موفق شویم به ۳۰۰۰ تراکنش تا آخر سال برسیم، چون قصد داریم در سه دانشگاه ایونت برگزار و کار را معرفی کنیم.

برای جذب سرمایه اقدامی کرده‌اید؟

هنوز اقدامی نکرده‌ایم چراکه با ایده‌آلی که در ذهن داریم، فاصله داریم و علاوه بر این استارتاپ‌هایی را دیده‌ایم که بعضا با جذب سرمایه مجبور به تغییر KPI شده‌اند که این فضا برای ما مطلوب نیست و فکر می‌کنم بتوانیم به صوت بوت‌استرپ پیش برویم و نیازی به جذب سرمایه در شرایط فعلی نداشته باشیم.

مقاله مرتبط : 

نقش نوآوری و فناوری در فضای استارتاپی

در این مدت کشش بازار را چطور ارزیابی کردید و استقبال از کار چگونه بوده است؟

نامی را که برای محصول انتخاب کرده‌ایم، دانشجویان خیلی دوست دارند و استقبال خوبی از کار صورت گرفته است. در الکامپ سعی کردیم نظرات را دریافت و اعمال کنیم.

به طور کلی، حوزه آموزش مشکلات زیادی دارد و فکر می‌کنم با ارائه سرویس‌های اینچنینی، می‌توان تا حدی شرایط را تغییر داد. حدودا ۴ میلیون دانشجو وجود دارد که طبق آمار ۷۰ درصد مردم از گوشی اندورید استفاده می‌کنند و اگر این درصد را در ۴ میلیون اعمال کرد، می‌توان به عددی رسید که می‌تواند بازار هدف ما باشد‌ و فروش عمده ما در اوایل و اواخر ترم‌هاست.

رقیبی در این بازار شناسایی کرده‌اید؟

ما رقیب مستقیمی که کاملا مشابه محصول ما را ارائه دهد، شناسایی نکرده‌ایم ولی رقیب غیر‌مستقیم ما از نظر مارکت‌ فروش اپلیکیشن اندرویدی می‌تواند کافه‌بازار باشد و از نظر ارائه محتوای آموزشی سایتی مانند فرادرس می‌تواند باشد که ویدئوی آموزشی تولید می‌کند.

مهم‌ترین چالشی که تاکنون با آن روبه‌رو بودید، چه چیزی بوده است؟

یکی از چالش‌هایی که فکر می‌کنم اکثر استارتاپ‌ها دارند، این است که با توجه به سرمایه محدودی که دارند، باید آینده‌ای را برای تیم خود ترسیم کنند که فقط خودشان می‌بینند‌ و در واقع تیم‌سازی یکی از عمده چالش‌های ما بوده است که البته در حال حاضر موفق شده‌ایم که تیم خوبی را تشکیل دهیم.

منبع : مجله شنبه

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =