خانه / برنامه نویسی / نکاتی که باید از برنامه نویس سایت خود بخواهید
برنامه نویس وب سایت
برنامه نویس وب سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نکاتی که باید از برنامه نویس سایت خود بخواهید

برنامه نویس وب سایت شما ممکن است وب سایت شما رابه خوبی طراحی نکند، در این مطلب ۶ نکته معرفی میکنیم که حتما باید از برنامه نویس وب سایت خود آنها را بخواهید.

شما و یا برنامه نویس وب سایت شما یک وب سایت جدید طراحی کرده اید و درباره آن هیجان زده هستید، ساعت های زیادی را صرف انجام جزئیات بر روی وب سایت خود صرف کرده اید، پیدا کردن فونت مناسب برای وب سایت، بالا و پایین بردن هر یک از آیکون های وب سایت فقط به اندازه دو پیکسل و استفاده از رنگ های مختلف برای قسمت های متفاوت وب سایت. فکر می کنید مناسب ترین طرح برای وب سایت شما چیست؟

آیا این طرح بهترین گزینه برای وب سایت شما می باشد؟

شما یک جلسه را با برنامه نویس وب سایت خود تشکیل می دهید و درباره نحوه طراحی وب سایت با برنامه نویس وب سایت خود صحبت می کنید و نظرات خود را به او منتقل می کنید، به برخی از سوال های او پاسخ می دهید، برخی از سوال ها را از او می پرسید و … .

بیشتر بخوانید : 

روند توسعه وب در سال ۲۰۱۹

بعد از چند روز برنامه نویس وب سایت شما یک سایت کامل را به شما تحویل می دهد و همه چیز خوب به نظر می رسد، اما یک چیز جای خود نیست، طراحی وب سایت شما فوق العاده مناسب است ولی وب سایت شما بنا به دلایلی به سرعت بالا نمی آید، در واقع وب سایت شما خوب به نظر می رسد ولی در واقع خوب نیست، چه چیزی را فراموش کرده اید؟

تجربه شخصی در این زمینه

زمانی که من برنامه نویسی وب سایت را شروع کردم، یک وب سایت مشخص را برای خود ساختم اما تعجب کردم که چرا به خوبی کار نمی کند؟ در طول سال های طولانی من به عنوان یک برنامه نویس سایت ترفندهای بسیار زیادی در زمینه برنامه نویسی وب سایت یاد گرفتم که هر توسعه دهنده ای می تواند با استفاده از آن ها سرعت بالا آمدن وب سایت را افزایش دهد. سعی کنید دفعه بعدی که با برنامه نویس وب سایت خود جلسه گذاشتید این ۶ نکته را از او بخواهید:

انتقال اشیایی که در حرکت هستند بر روی لینک ها و دکمه ها

اولین نکته بسیار راحت و آسان است، میلیون ها راه مختلف وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها انیمیشن های خلاقانه و حرکت های صفحه وب سایت خود را به لینک های خود اضافه کنید. اما صادقانه بگوییم این کار باعث می شود تا وب سایت شما در مراحل بعدی کمی کدر به نظر برسد، ولی تاثیر بسیار زیادی دارد، بنابراین از برنامه نویس وب سایت خود بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

استفاده از Fades یا اسلاید ها به جای show و hide

این نیز یک راه آسان است که شما باید با برنامه نویس وب سایت خود درباره آن صحبت کنید، در هنگام استفاده از JQuery برای نشان دادن و یا پنهان کردن یک غنصر بهترین راه این است که آن را به حالت slide یا fade تغییر دهید و یا این که یک انتقال را به تمامی عناصر خود اضافه کنید که این کار به هیچ وجه تجربه جالبی نه برای شما و نه برای برنامه نویس وب سایت شما نخواهد بود.

فونت فلش

شما می دانید که چگونه زمانی که وارد یک وب سایت می شوید می توانید در بخشی از آن زمان رمان جدید و یا Helvetica قبل از فونت swanky نمایش داده می شود؟ دلیل این اتفاق آن است که متن مورد نظر ابتدا بر روی صفحه قرار می گیرد اما زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای بارگذاری فونت زمان بسیار زیادی را در دنیای برنامه نویسی صرف می کند، این موضوع در سال های اخیر خیلی شایع نبوده است.

مقاله مرتبط : 

ترندهای برنامه‌نویسی در سال ۲۰۱۹

اما اگر شما در این جا به آن بپردازید به راحتی می توانید آن را حل کنید. در واقع شما می توانید از برنامه نویس وب سایت خود بخواهید که وب سایت شما را با استفاده از پنهان کردن متن بارگذاری کند و متن را تنها زمانی نشان دهد که فونت بارگذاری شده است.

استفاده از page loaders

زمانی که شما یک سایت تصویری سنگین دارید و یا کاربران شما به آهستگی به وب سایت شما متصل می شوند ممکن است زمان بارگذاری صفحات وب سایت شما مدت زیادی به طول بینجامد، به عنوان مثال ممکن است چند ثانیه طول بکشد، این مدت زمان می تواند برای کاربران بسیار دردناک باشد که در حالی که به صفحات وب سایت و استایل ها، فونت و ویدیو و هر آن چیزی که در وب سایت شما به کار رفته است نگاه می کنند منتظر لود شدن وب سایت شما هستند.

چرا شما این مدت زمان را تبدیل به یک موضوع سرگرم کننده برای کاربر تبدیل نکنید؟ شما می توانید از برنامه نویس وب سایت خود بخواهید یک انیمیشن جالب و طنز طراحی کند و به عنوان page Loader از آن استفاده کنید. این انیمیشن در تمامی مدت زمانی که کاربر منتظر بارگذاری وب سایت شما می باشد برای او پخش می شود.

استفاده از فرم ها

حال ما به مهمترین نکته ای می رسیم که حتما باید آن را به برنامه نویس وب سایت خود منتقل کنید، اگر واقعا می خواهید که کاربران خود را علاقه مند به بازدید از وب سایت خود کنید یکی از بهترین روش ها برای این کار این است که از برنامه نویس وب سایت خود بخواهید از فرم های طنز و جالب در طراحی سایت شما استفاده کند. فرم ها در واقع یکی از بخش هایی در وب سایت هستند که به صورت مستقیم به کاربر در ارتباط می باشند و اجرای درست یک فرم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی وب سایت شما بگذارد. توجه داشته باشید اجرا درست این فرم ها برای برنامه نویس وب سایت کمی سخت است اما مطمئن باشید ارزش این کار را دارد.

Page transition

در نهایت یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش های برای بالا بردن سرعت وب سایت استفاده از انتقال صفحات AJAX می باشد که این مورد را نیز حتما باید از برنامه نویس وب سایت خود بخواهید، حتما تا به حال شده است که به وب سایت هایی مراجعه کنید و ببینید که صفحات آن به صورت کامل در حال انتقال هستند، آیا هر بار که یک صفحه جدید را بارگذاری می کنید تکان می خورند؟ استفاده از page transition یک روش فوق العاده کاربردی است که حتما باید آن را به برنامه نویس وب سایت خود توصیه کنید.

منبع : بلاگ برنامه نویسان

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دوازده =