خانه / آموزش سئو SEO / راهکار های افزایش رنک الکسا
افزایش رنک الکسا
افزایش رنک الکسا
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

راهکار های افزایش رنک الکسا

چطور میتونم رتبه الکسا سایت خودم را بهبود ببخشم؟ آیا راهکارهایی برای بهبود رتبه الکسا وب سایت وجود دارد؟ آیا اصلا این رتبه مهم هست؟ اینها سوالاتی هستند که در ذهن تمام وبمستران وجود دارد. قطعا وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند برایشان سخت است که به سرعت بازدید بگیرند و رتبه الکسا سایت را افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد رتبه الکسا و راهکارهای بهبود و ارتقا آن با شما صحبت کنیم.

الکسا و رتبه الکسا چیست؟

الکسا شرکتی است که توسط سایت آمازون و موسس قدرتمند آن Jeff Bezos راه اندازی شد و وظیفه آن حفاظت از داده های ترافیکی وب سایت ها است. این شرکت بیشتر به خاطر اطلاعات رتبه وب سایت خود که Alexa Rank نام دارد، معروف می باشد. رتبه جهانی الکسا مشخص می کند که چه اندازه سایت شما در دنیا مشهور است و رتبه محلی الکسا، شهرت در کشوری که دامنه در آن ثبت شده را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : همه آنچه باید در رابطه با وب‌سایت الکسا بدانید

از کجا می توانید رتبه الکسای خود را دریافت کنید؟

در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا می توانید برای سایت شخصی خود رتبه الکسا را پیدا کنید. اگر به طور مداوم رتبه الکسای سایت خود را چک می کنید، می توانید به مرورگر خود افزونه هایی مانند Alexa Traffic Extension یا SEOQuake را اضافه نمائید. در این صورت به سرعت می توانید رتبه هر سایتی که بازدید می کنید را ببینید.

آیا رتبه الکسا مهم است؟ چرا همه باید به آن اهمیت بدهند؟

رتبه الکسا ابزاری بسیار مهم برای بازاریابان است. زیرا قدرت تبلیغ سایت را نشان می دهد. هر چه این رتبه کمتر باشد سایت ترافیک بیشتری دریافت می کند، در نتیجه آن تبلیغات به افراد بیشتری ارائه می شوند. دامنه هایی که رتبه الکسای آنها پایین تر است با ارزش تر از دامنه هایی هستند که رتبه الکسای بالاتری دارند. نمره پایین الکسا می تواند CPC ای که از طریق شبکه تبلیغاتی دریافت می کنید را افزایش دهد و یا حتی به شما کمک کند بهترین تبلیغ کنندگان بومی را در سایت خود وارد کنید. بنابراین، کاهش رتبه الکسا فوائد بسیاری برای کسب و کار شما خواهد داشت.

چه عواملی رتبه بندی الکسا را تحت تاثیر قرار می دهند؟

بر اساس وبلاگ سایت الکسا “نحوه ارتقاء رتبه الکسا”  به شرح زیر می باشد:

هر روز، الکسا میانگین تعداد بازدیدکنندگان و صفحات بازدید شده را در طول سه ماه گذشته برای هر سایت تخمین می زند. سایتی که بازدیدکنندگان و صفحات بازدید شده آن بالاست رتبه ۱ را به خود اختصاص می دهد.

البته متغیرهای بسیاری هستند که بر الگوریتم رتبه الکسا اثر می گذارند از جمله:

ترافیک سایت هایی که از نوار ابزار الکسا استفاده می کنند. این ابزار تخمینی باورنکردنی از تعداد بازدیدکنندگان سایت ارائه می دهد.
تعداد صفحاتی که بازدید می شوند.
زمانی که هر بازدیدکننده صرف دیدن سایت می کند.
نرخ دفع و نرخ کلیک
کیفیت و تنوع بازدیدها
تعداد لینک های ورودی به سایت ( بک لینک ها)
آمار کامنت ها، لایک ها و انتشار از طریق شبکه اجتماعی
سرعت بارگذاری سایت که مانع از ترک سریع سایت توسط کاربر می شود.
UX/UI سایت

آیا سئو بر رتبه الکسا اثرگذار است؟

در واقع تا این لحظه هیچگونه ارتباط مستقیمی بین سئو و رتبه الکسا پیدا نشده است! البته قطعا ارتباطی میان آن ها وجود دارد و در اکثر مواقع رتبه پایین الکسا بر میزان بالای ترافیک دلالت دارد، مگر در موارد نادر و خاص. سایت هایی که رتبه الکسای آنها زیر ۱۰k است دارای تعداد قابل توجهی بازدیدکننده از صفحه نتایج موتور جستجو می باشند. این نشان دهنده تاثیر سئو بر رتبه الکسا می باشد. یعنی هرچه سئو سایت شما قویتر باشد و با کلمات بیشتری در موتور جستجو در صفحه اول قرار بگیرید و بازدیدکننده بیشتری وارد سایت شما شود، رنک الکسا شما بهتر خواهد شد. البته هیچ الزامی بر این موضوع نیز وجود ندارد و ممکن است با ورودی بالاتر، رتبه الکسا شما بدتر از سایت رقیب باشد!

برای اینکه جزء ۱۰۰۰۰۰ سایت برتر از نظر رتبه الکسا شوید، چه تعداد بازدید نیاز دارید؟

الکسا و آنالیزهای گوگل تعداد مختلفی را پیشنهاد داده اند. برای مثال، ۲ سایت که جزء ۱۰۰۰۰۰ سایت برتر هستند و ترافیک یکی از آنها ۳۰هزار نفر در ماه (رتبه الکسا: ۹۷,۳۴۰) و  دیگری ۵۰هزار نفر در ماه (رتبه الکسا: ۹۶,۲۱۵) بازدیدکننده دارند. برای همین است که در بالا قید کردیم ارتباط مستقیمی بین سئو و رتبه المسا وجود ندارد و این رتبه بیشتر به نوار ابزار الکسا مرتبط می شود!

در ذیل به چند عدد مشخص برای یک ماه ترافیک اشاره شده است:

  • رتبه بالای ۱۰۰۰۰۰: ۱۰۰ الی ۱۵۰ بازدید برای افرادی که نوار ابزار الکسا نصب کرده اند.
    رتبه بالای ۵۰۰۰۰: ۲۵۰ الی ۳۰۰ بازدیدکننده در روز
    رتبه بالای ۲۰۰۰۰: ۴۰۰ الی ۵۰۰ بازدید برای افرادی که نوار ابزار الکسا نصب کرده اند.
    رتبه بالای ۱۰۰۰۰: ۷۰۰ الی ۸۰۰ بازدید کننده در روز
    رتبه بالای ۵۰۰۰: ۱۴۰۰ الی ۱۶۰۰ بازدیدکننده در روز

روش های قدیمی برای ارتقاء رتبه الکسا

مردم در گذشته برای ارتقاء سریع رتبه الکسا از روش های زیر استفاده می کردند:

نصب نوار ابزار الکسا بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ
پست گذاشتن مستمر در وبلاگ (این یکی از محبوب ترین فاکتورها برای موتور جستجو است که منجر به بالا آمدن سایت شما در گوگل می شود.)
تولید محتوای منحصر بفرد که در گوگل به خوبی رتبه می گیرد و از تکنیک های قوی سئو استفاده می کند.
نوشتن بازخورد در الکسا در مورد سایت
قرار دادن ویجت الکسا در سایت
ثبت سایت در الکسا
هر چند این روش ها به ارتقاء رتبه بندی الکسا کمک می کنند اما بسیار وقت گیر بوده و لزوماً بر امتیاز و رتبه شما تاثیر مهمی نمی گذارند. لیستی که در ادامه ارائه شده است به شما نشان می دهد که چگونه در عرض چند روز رتبه الکسای سایت خود را کاهش دهید.

راهکارهای واقعی برای ارتقاء رتبه بندی الکسا

محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای بنویسید. اگر می خواهید مورد توجه وب مسترها قرار گیرید، باید محتوایی بنویسید که همانند سئو، دیجیتال مارکتینگ و … خوانده شود. برای مثال اگر در مورد مادران می نویسید در مورد نوزادان، کالسکه، تهیه غذای کودک و … صحبت کنید.

آیا می دانید هوش مصنوعیبعنوان سومین عامل رتبه بندی سایت ها شناخته می شود؟

محتوا را در هر جای ممکن نظیر فیس بوک، تویتر، پینترست و ردیت به اشتراک بگذارید و بازدید دریافت کنید. علاوه بر آن می توانید از تبلیغات فیسبوک برای دریافت ترافیک اجتماعی بیشتر  استفاده کنید.
بک لینک های باکیفیت دریافت کنید و برای ارتقاء دامین آتوریتی در سایت های دیگر پست میهمان بگذارید. با افزایش اعتبار دامنه، برای رتبه بندی محتوای خود، زمان بیشتری خواهید داشت. تقویت دامین آتوریتی سایت شما را بالا می آورد و و رتبه الکسا را نیز ارتقا می بخشد.
به طور مداوم مقالات قدیمی خود را به روز رسانی کنید و با آخرین تغییرات سئو همگام باشید . مقالات قدیمی ممکن است منجر به افت ترافیک سایت شما شوند!

چرا یک محتوای خوب برای بهبود رتبه الکسا مهم است؟

هر بار که یک محتوای جالب می نویسید، فرصتی مناسب برای رتبه بندی پست وبلاگ در گوگل خواهید داشت و بازدیدکنندگان بیشتری به سمت خود جذب خواهید کرد. در واقع با نوشتن یک پست عالی، شما به هواداران، مشتریان و حامیان خود پیام می فرستید. این افراد بدون اینکه به آنها یادآوری کنید مجدداً به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید : 

۷ گزارش تحلیلی الکسا از رقبا برای بهبود استراتژی محتوا

چگونه می توانید یک محتوای خوب بنویسید؟

یک محتوای خوب با جستجوی کلمات کلیدی قوی شروع می شود. اگر آنچه که شما می نویسید چیزی نیست که مردم برای آن جست و جو می کنند، هیچ کمکی به افزایش ترافیک سایت شما نخواهد کرد!

یک محتوای خوب از ویژگی های زیر برخوردار است:

به سوالات کاربران پاسخ می دهد.
تعداد کلمات آن ۲۰۰۰ کلمه است.
شامل هر آنچه که مخاطب می خواهد در مورد موضوع بداند می باشد.
به راحتی می توان آن را خواند و با استفاده از داده ها و تجربیات درک نمود.
با UI و UX خوب ارائه می شود.

نتیجه گیری

دو روش برای ارتقاء الکسا وجود دارد: یکی از طریق محتوایی که سئو آن در سطح بالا است و دیگری از طریق ترافیک جعلی حاصل از نصب نوار ابزار الکسا و یا سرویس ارتقاء الکسا. توصیه می شود در استفاده از راهکارهای کلاه سیاه برای افزایش رتبه احتیاط کنید زیرا آنها در طولانی مدت به کسب و کار شما آسیب خواهند زد. بهترین روش برای بهبود وضعیت الکسا، تولید محتوای شگفت انگیز و ارتقاء کسب و کار از طریق این محتوا می باشد.

منبع : ۳eo

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *