خانه / برنامه نویسی / شروع برنامه نویسی به صورت فریلنسری
فریلنسر، برنامه نویس مستقل
فریلنسر، برنامه نویس مستقل
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

شروع برنامه نویسی به صورت فریلنسری

بازار برنامه‌نویسی فریلنسری در حال حاضر خیلی گرم است. هم‌اکنون ۵۵ میلیون آمریکایی مشغول به کار فریلنسری هستند (بیش از یک سوم نیروی کار). طبق گزارش Union’s Freelancing در سال ۲۰۱۶ در آمریکا، از سال ۲۰۱۴ دو میلیون نفر به شغل فریلنسری افزوده شده‌اند، به دلیل پرداخت بیشتر، رضایت شغلی بیشتر، افزایش انعطاف‌پذیری و ایجاد فرصت‌های کاری، انتظار می‌رود این تعداد تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰% افزایش یابد.

فریلنسری، مستقل و درآمدی خوب

مهندس نرم افزار ۲۷ ساله، James Knight، (در مصاحبه‌ای با Bloomberg) می گوید: “من ترجیح می‌دهم سرنوشت خود را کنترل کنم، ریسک کنم و مزایای خواب و خوراک را نادیده بگیرم.” به نظر می‌رسد برنامه‌نویسی فریلنسری به عنوان بیشترین شغل مورد تقاضای گوگل و فیسبوک‌ است. به گفته Bloomberg، شرکت‌ها به توسعه‌دهندگان فریلنسر خوب (با مجموعه مهارت‌های مناسب) به میزان ۱۰۰۰ دلار در ساعت هزینه پرداخت می‌کنند.

اگر آماده‌اید که برنامه‌نویس فریلنسر شوید، و برای خود، هر زمان که خواستید، کار کنید یا به طور بالقوه فریلنسر تمام وقت شوید،توصیه میشود مقاله ما در زمینه فریلنسر تمام وقت را نیز مطالعه کنید.

موج سئو پیشنهاد می کند برای فریلنسری کار کردن در ایران از سایت پونیشا کمک بگیرید و می توانید راجع به پونیشا مقاله “پونیشا پذیرای ۱۸۰ هزار فریلنسر!” را بخوانید.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا شروع به کشف شغل‌ها کرده و تجارت خود را بسازید.

بر روی شبکه ارتباطی خود تمرکز کنید.

اگر شما مهندس نرم‌افزار هستید، احتمالا پیشنهادات شغلی هر روز (یا حتی وسط شب) به سوی شما روانه می‌شوند. لیستی از همه استخدام‌کنندگان، پلت‌فرم‌های مربوط به کار و افرادی که در شبکه ارتباطی خودتان که قبلا علاقه‌مند به استخدام شما بوده‌اند را تهیه کنید.

مطمئن شوید که این مخاطبان، و همچنین شبکه موجود خود را به دست آورده‌اید، تا در دسترس بودن خود را بر اساس یک قرارداد به اشتراک بگذارید. یک برنامه‌نویس فریلنسر در پلت‌فرم Hired توصیه می‌کند که LinkedIn را بررسی کنید تا ببینید که چه کسی در شبکه شما ممکن است فریلنسر باشد (و می‌تواند شما را به مدیر استخدام معرفی کند) یا تیم‌های برنامه‌نویسی در صنعت مرجح شما را راهنمایی کند. صندوق ورودی (inbox) شما، بانک اطلاعاتی شخصی شماست، مطمئن شوید تقاضا برای مهارت‌های خود را همان‌طور که می‌خواهید تولید کرده باشید.

به خودتان همانند یک برند نگاه کنید.

به عنوان یک فریلنسر، وظیفه شماست تا با ارزش‌هایی که فهرست کرده‌اید ارتباط برقرار کنید. Alex Cone، که یک فریلنسر است، توصیه می‌کند در رابطه با بازاریابی خودتان توسط توییتر، وبلاگ‌نویسی و غیره فعال باشید و به طور کلی پروفایل قدرتمندی از خودتان را به اشتراک بگذارید. ارتقاء خودتان کلیدی برای موفقیت فریلنسری است و می‌تواند روابط عالی را تسهیل کند (پس از تمام این‌ موارد، شما باید قبل از اینکه کسی هزینه‌ای را به شما پرداخت کند، ارزش خودتان را باور داشته باشید)، و مطمئن باشید که مهم‌ترین استراتژی بازاریابی خودتان را نادیده نگیرید، یعنی نمونه کارها.

برای خود صندوق اضطراری داشته باشید.

Carrie Smith توصیه می‌کند پول کافی برای ۶ ماه مخارج زندگی را ذخیره کنید. در حالی که به صورت تمام وقت کار می‌کنید، گاهی اوقات پروژه‌هایی را با توجه به موقعیت خود گرفته و به صورت شبانه کار کنید، مثلا پروژه‌هایی که می‌توانید در ساعات ۵ بعدازظهر تا ۹ صبح انجام دهید (زمانی که پهنای باند و زمان کافی دارید). به یاد داشته باشید که علاوه بر هزینه‌های معمول زندگی مثل اجاره، تلفن وغیره، فریلنسری با ملاحظات مالی بیشتری مثل مالیات، بیمه درمانی و پس‌انداز بازنشستگی همراه است.

خود را از خستگی کار در امان نگه دارید.

برنامه‌نویسان فریلنسر در معرض خطر بزرگی از خستگی قرار گرفته‌اند، زیرا انعطاف‌پذیری بی‌پایانی توسط کارشان (تنظیم زمان کارشان، تصمیم‌گیری برای ظرفیت کاری‌شان و غیره) حاصل می‌شود، همچنین به دلیل عدم وجود مدیر برای کمک به اولویت‌بندی شما یا وجود همکار خوبی که وقتی شما یک روز در مرخصی به سر می‌‌برید شما را همراهی کند، ممکن است بسیار خسته شوید. فقط خود شما مسئول مراقبت از خودتان و جلوگیری از خستگی مغزتان هستید و باید مراقب سلامتی خود باشید. دقیقا این کار را چطور باید انجام دهید؟ یکی از بهترین روش‌ها این است که در رابطه با میزان ساعاتی که به هر پروژه اختصاص می‌دهید، محافظه‌کار باشید. زمان بیشتری را نسبت به آنچه که نیاز دارید در نظر بگیرید. وقتی در مورد زمان و بودجه‌‌ با مشتری صحبت می‌کنید، مراقب باشید و آن‌ها را به صورت واضح بیان کرده و جدول زمانی خود را گسترش دهید.

برقراری روابط اجتماعی

فریلنسری یک تلاش انفرادی است، اما اجتماعی شدن بستگی به توانایی شما دارد. به طور حرفه‌ای، برقراری ارتباط از طریق شبکه در حوزه‌های صنعت، یا آنلاین در گروه‌های Slack یا subreddits، به شما کمک می‌کند تا مشتریان جدیدی را ملاقات کنید، ارتباط دوستانه‌ای با دیگر فریلنسرها برقرار کنید، و در صنعت خود به روز بمانید. اجتماعی شدن برای دوری از انزوا و تنهایی که در نتیجه کار زیاد، بدون هیچ همکاری، پیش می‌آید ضروری است. مطمئن شوید که گروه‌های فیس‌بوک را در رابطه با انجمن‌های مربوط به خودتان پیدا کرده‌ و در آن‌ها عضو شده‌اید. همه گروه‌های Slack فریلنسرها را جمع‌آوری کنید (ازجمله شرکت در AMAها بر روی Quora و Reddit).

منبع : گت ورک

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *