خانه / اخبار و تازه های سئو / فاکتور DwellTime در سئو به چه معنا است؟
DwellTime
DwellTime
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

فاکتور DwellTime در سئو به چه معنا است؟

آیا با فاکتور dwelltime در سئو آشنایی دارید؟

یکی از مهمترین کارهایی که یک سئو کار باید انجام بدهد، انجام آزمایش برای بدست آوردن فاکتورهای تاثیر گذار در نتایج گوگل است. دلیل این موضوع این است که گوگل همواره از الگوریتم های خود محافظت می کند و بخش زیادی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل برای افراد مختلف ناشناخته است. بسیاری از فاکتورهای سئو که گوگل در الگوریتم های رتبه بندی در نظر میگیرد، با فاکتورهایی که بعضا از طریق حدس و گمان و یا آزمایشهای مختلف بدست می آیند متفاوت هستند، اما از آنها تاثیر میپذیرند.

برخلاف تصویر بسیاری از افراد و همچنین مقالات اشتباهی که در زبان فارسی منتشر شده است، به دلایل مختلف میتوان ثابت کرد که گوگل از اطلاعات انالیتیکز در وبمسترتولز و الگوریتم رتبه بندی خودش استفاده نمیکند و ساختار معماری گوگل و سایر موتورهای جستجو به گونه ای است که نمیتوانند اطلاعاتی مانند bounce rate و time on site و… را از سایتهای اینترنتی استخراج کنند.

بنابراین نرخ پرش, تعداد بازدید صفحات سایت, زمان ماندگاری کاربر در سایت, رتبه الکسا و… هیچگونه تاثیر مستقیمی در سئو ندارند.البته این موضوع که عده ای میگویند زمان ماندگاری کاربر در سایت به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک میکند تا حدودی صحیح است. گرچه تاثیر آن تاکنون توسط گوگل مورد تایید قرار نگرفته و اثبات نشده است. اما این تاثیر به خاطر پارامتری به نام dwelltime هست که سایت moz آن را معرفی کرده و البته گوگل هیچگونه اطلاعیه ای در این باره منتشر نکرده است.

تعریف Dwelltime :

این فاکتور بر اساس زمانی که کاربر از نتایج گوگل به یک سایت مراجعه کرده و مجددا برای جستجو به نتایج گوگل بازگشته است محاسبه میشود، در واقع dwelltime زمانی است که کابر پس از مراجعه به یک سایت مجددا به گوگل مراجعه می کند. در واقع این فاکتور میتواند دقیقا همان تاثیر زمان ماندگاری کاربر در سایت را داشته باشد و البته همانطور که توضیح دادیم رسما تایید نشده است و ایرادات زیادی نیز در مورد آن مطرح میشود. به عنوان مثال اینکه گوگل دقیقا چگونه می تواند این فاکتور را محاسبه کند و اگر کاربر همزمان بر روی سه سایت کلیک کند و مجددا به نتایج گوگل بازگردد برای هر سه سایت فوق جریمه در نظر میگیرد؟ این موضوع که گوگل نمی تواند زمان ماندگاری کاربر در سایت را اندازه گیری کند، بدیهی است اما این روش که زمان ماندگاری بر اساس مراجعه مجدد به نتایج گوگل و جستجو مجدد عبارت کلمه کلیدی در نظر گرفته شود، کمی عجیب به نظر می رسد.

با این وجود این فاکتور توسط سایت موز، ارائه شده است و تا کنون گوگل هیچگونه اطلاعاتی در مورد آن نداده است و این فاکتور، جز فاکتورهای تایید شده گوگل نیست. ضمنا باید این نکته را در نظر گرفت که گوگل شدیدا به دنبال بهبود و افزایش تاثیر پارامترهایی در سئو است که با تجربه کاربری نسبت مستقیم دارند. به نظر شما فاکتور dwelltime چقدر در سئو سایت تاثیر دارد و این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

عالی بود(2)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =