خانه / آموزش سئو SEO / لینک بیلدینگ پیشرفته
لینک بیلدینگ پیشرفته
لینک-بیلدینگ-پیشرفته
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

لینک بیلدینگ پیشرفته

با استفاده از فهرست، روند لینک بیلدینگ را سرعت ببخشید

فرض کنیم که در صنعت باغبانی و گیاه شناسی فعالیت داریم و به همین خاطر دوست داریم وبلاگ ها و وبسایت های برتر در این حوزه را پیدا کنیم. در ابتدا تلاش می کنیم کلمه کلیدی “وبلاگ های مرتبط با باغبانی” یا عبارتی شبیه به این کلمه کلیدی را در موتورهای جستجوگر، جستجو کنیم.

مطمئناً این جستجو نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت، اما برای آنکه بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنیم باید کلمات کلیدی متفاوتی را آزمایش کنیم.

برای اینکه سرعت خود را افزایش دهیم، سعی کردیم فهرستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی تهیه کنیم. به همین منظور در موتور جستجوگر گوگل به دنبال عبارت “لیست وبلاگ های مرتبط با باغبانی” گشتیم.

 

 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، در میان چند مورد از نتایج اول، لیستی از وبلاگ های مرتبط با باغبانی وجود دارد که بیشتر افراد از این وبلاگ ها استفاده می کنند. این نوع جستجو نه تنها به شما کمک می کند، وبلاگ های مورد نظر خود را سریع تر پیدا کنید، بلکه یافتن وبلاگ های با کیفیت را نیز آسان تر می کند زیرا معمولاً این گونه فهرست ها با دقت بسیاری تهیه می شوند.

شاید با خود فکر کنید، نتایج موجود در تصویر به زبان انگلیسی است و آیا چنین نتیجه ای در جستجو به زبان فارسی یافت می شود. توصیه می کنیم که عبارت هایی نظیر همین کلمه کلیدی را به فارسی در گوگل جستجو کنید. مطمئناً نتایجی مشابه به دست می آید.

وبلاگ نویسانی را پیدا کنید که از ابزار Followerwonk استفاده می کنند

Followerwonk ابزاری عالی و کوچک است که به شما اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های بسیاری را بر روی اکانت توییتر خود انجام دهید. این ابزار توسط سایت MOZ توسعه یافته است و هم اکنون در دسترس همه قرار دارد. یکی از قابلیت های Followerwonk این است که به شما اجازه می دهد وبلاگ نویسان تاثیر گذار در حوزه کاری خود را به سرعت و به سادگی پیدا کنید.

این ابزار به شما امکان می دهد که کلیدواژه های مختلفی را در توئیتر جستجو کنید:

 

 

Followerwonk به صورت کاملاً پیشرفته جستجو می کند و نه تنها توئیت ها، بلکه قسمت Bio اکانت های توئیتر را نیز جستجو می کند. فرضاً اگر ما کلمه کلیدی “مُد و فشن” را در آن جستجو کنیم، با جستجوی Bio افراد، نتیجه تقریباً به شکل زیر شبیه خواهد بود:

 

 

بعد از دریافت نتایج جستجو، می توانید نتایج به دست آمده را به صورت یک فایل CSV استخراج کنید. این فایل به شما اجازه می دهد افرادی که در بیوگرافی خود آدرس سایت شان را مشخص کرده اند را نیز پیدا کنید. اگر چنین باشد، قادر خواهید بود به سایت یا وبلاگ آنها سر بزنید و در صورت نیاز با آنها در تماس باشید.

 

لینک بیلدینگ پیشرفته با استفاده از اینفوگرافیک

همانند نوشتن پُست مهمان در وبلاگ ها، ساخت لینک با استفاده از اینفوگرافیک نیز در چند سال گذشته در میان وبمسترها بسیار محبوب شده است. به طور کلی فرآیند لینک سازی از اینگونه تصاویر شبیه به دست آوردن لینک از محتوای متنی است که در فصل های قبل همین مقاله به آن اشاره کردیم. اما بهتر است بدانید در لینک سازی با استفاده از اینفوگرافیک می توانید با انجام چند کار جزئی، لینک های بیشتری به دست آورید.

در واقع، این تکنیک بر اساس این واقعیت شکل گرفت که برخی از افراد اینفوگرافیک های شما را (بدون اجازه) در سایت یا وبلاگ خود قرار می دهند، اما ممکن است در ازای آن به شما لینکی ندهند. این اتفاق بسیار رایج است. بنابراین اگر با چنین شرایطی روبرو شدید، بهتر است با صاحب سایت تماس بگیرید و از او بخواهید به سایت شما لینک بدهد.

برای اینکه بدانید چه سایت یا وبلاگ هایی از اینفوگرافیک شما استفاده کرده اند باید نام فایل خود را بدانید. به خاطر داشته باشید که شما بیشتر از آنکه به URL تصویر نیاز داشته باشید؛ به نام فایل Jpg یا PNG تصویر مورد نظر نیاز دارید. ما می توانیم با راست کلیک کردن بر روی اینفوگرافیک و انتخاب گزینه Copy Image URL به نام فایل دست پیدا کنیم.

 

 

حالا به Google Images بروید و به دنبال این نشانه بگردید:

 

 

بر روی آن کلیک کنید و سپس آدرس به دست آمده را در آن کپی کنید:

 

 

بر روی گزینه Search کلیک کنید. نتایج به دست آمده شبیه شکل زیر خواهد بود:

 

 

حالا  هر کدام از آدرس های به دست آمده را بررسی کنید تا مطمئن شوید لینکی به سایت شما داده اند. اگر چنین نبود یک ایمیل بنویسید و از آنها خواهش کنید لینک سایت را به عنوان منبع اصلی؛ اضافه کنند. سعی کنید متن ایمیل تان کاملاً دوستانه باشد. شاید توانستید با آنها دوست شوید و در آینده باز هم از ایشان لینک بگیرید. به همین دلایل روانشناسی است که این روش ها با عنوان لینک بیلدینگ پیشرفته شناخته می شوند.

آیا می خواهید درباره لینک بیلدینگ پیشرفته بیشتر بدانید؟

این راهنما اصول مورد نیاز برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ را به خوبی بیان می کند و هدف اصلی آن آموزش ساخت لینک به افراد مبتدی بوده است. اما فرآیند لینک بیلدینگ کمی پیچیده و وسیع است. برای آموزش های بیشتر می توانید منابع غیر فارسی زیر را مطالعه کنید:

منبع : نوین

عالی بود(4)غیر مفید(0)