خانه / معرفی تکنولوژی های وب / مرورگر فایرفاکس در رقابت با مرورگر کروم
مرورگر فایرفاکس در رقابت با مرورگر کروم
فایرفاکس-در-رقابت-با-کروم
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

مرورگر فایرفاکس در رقابت با مرورگر کروم

همانطور که می دانیم کروم مرورگر بسیار معتبری است، و رقیب آن، فایرفاکس در تلاش است کروم را از صحنه خارج کرده و جای آن را بگیرد.

با استفاده از مرورگر Firefox (فایرفاکس) می توان تب های زیادی را همزمان باهم باز نگه داشت. طبق گفته Dietrich Ayala سازنده Mozilla، با استفاده از فایرفاکس می توان در یک زمان ۱۶۹۱ تب را با هم باز نگه داشت، اما نسخه ۵۴ این مرورگر بسیار کند عمل می کند و مقدار زیادی از حافظه سیستم را اشغال می کند، فایرفاکس ۵۵ و ۵۶ برای حل این دو مشکل گام های بزرگی برداشته اند.

طبق آزمونی که Ayala انجام داده، برای راه اندازی فایرفاکس ۵۴ و باز کردن چندین تب باهم، ۴ دقیقه زمان لازم است، اما در فایرفاکس ۵۵ این زمان به ۱۵ ثانیه کاهش یافته است.

و مهمتر اینکه، با باز بودن تب های زیاد در فایرفاکس ۵۴، این مرورگر بیش از ۲ گیگابایت از حافظه سیستم را اشغال می کند، درحالی که به وسیله فایرفاکس ۵۵ کمتر از ۰٫۵ گیگابایت از حافظه اشغال می شود. همانطور که در جدول دیده می شود، این مرورگر اخیرا پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است:

ترفندهای کوانتومی

مهندسان فایرفاکس در تلاشند تا با اجرای پروژه ای تحت عنوان “روند کوانتومی” فایرفاکس را بهینه سازی کنند و میزان رضایتمندی افراد نسبت به این مرورگر را تا حد زیادی افزایش دهند.

همانطور که گفته شد، کروم به دلیل استفاده از تعداد زیادی از منابع سیستم بسیار معتبر است، بخصوص با این مرورگر می توان تعداد زیادی تب را همزمان باز نگه داشت. Mozilla در تلاش است تا با بهبود مرورگر فایرفاکس کاربران زیادی را به خود جلب کند.

واضح است که همه افراد تمایل دارند مقدار کمتری از حافظه سیستمشان اشغال شود، حتی کسانی که تعداد کمی تب را در مرورگر باز می کنند.

طبق آمار Netmarketshare مرورگر فایرفاکس تنها ۱۲% بازار را به خود اختصاص داده است، در حالی که اینترنت اکسپلورر ۱۶٫۸% و کروم ۵۹٫۵% بازار را به خود اختصاص داده اند.

عالی بود(3)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =