خانه / امنیت فضای مجازی / مفهوم امنیت و تهدید های امنیتی
تهدید ها و نکاتی برای امنیت فضای مجازی
تهدید ها و نکاتی برای امنیت فضای مجازی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

مفهوم امنیت و تهدید های امنیتی

هر عاملی که به طور بالقوه بتواند باعث بروز حادثه ای خطر ناک بشود تهدید امنیتی گفته می شود. تهدید های امنیتی از عوامل زیر ناشی خواهند شد.

۱٫ تهدید های طبیعی

این تهدید ها ناشی از عواملی چون سیل و زلزله و… می باشند و انسان ها هم آن را به عنوان حقیقت پذیرفته اند. این گونه تهدید ها معمولا منجر به افشا ی اطلاعات می گردند و برای رفع آن ها می توان از خطوط ماهواره ای یا فیبر نوری بهره گرفت.

۲٫ تهدید های غیر امن

این تهدید ها از اشتباهات و خطا های سهوی و ناخود آگاه انسانی نشئت می گیرند که می تواند باعث افشا و یا نابودی اطلاعات گردد. مثلا شخصی ناخواسته اطلاعات کاربری خود را در اختیار شخص دیگری می گذارد و از طریق آن شخص می تواند به سیستم مورد نظر خود نفوذ کند.

مقاله مرتبط : 

۱۰ نکتهٔ کلیدی برای حفظ امنیت در WordPress

۳٫ تهدیدات عمدی

به فعالیت های برنامه ریزی شده ای می گویند که سبب فاش شدن و نابودی و یا تغییر در داده های شبکه با ایجاد اختلال در خدمات سرویس دهنده می شوند. برای جلوگیری از وقوع این تهدید های امنیتی می توان از خدمات امنیتی مانند محرمانه نگه داشتن اطلاعات، احراز هویت، تضمین صحت اطلاعات، غیر قابل انکار ساختن پیام ها و کنترل دسترسی بهره برد.

خدمات امنیتی چیست؟

پیاده سازی هر گونه مکانیزم و ارائه آن به کاربران به طوری که میزان خطرات را به حداقل برساند، خدمات امنیتی می گویند. عمده ترین خدمات امنیتی عبارتند از: محرمانه ماندن اطلاعات – احراز هویت – غیر قابل انکار ساختن پیام ها – کنترل دسترسی توجه داشتن به مباحث امنیتی از جمله مهم ترین عواملی است که می تواند در حفظ اطلاعات شما و فاش نشدن آن ها تاثیر داشته باشد، پس صرف هزینه در این زمینه نه تنها خوب است بلکه سبب آسودگی خیال بسیاری از کاربران شما نیز خواهد شد.

منبع : nopardazco

عالی بود(2)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *