خانه / بازاریابی / نکاتی در هنگام انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی
انتشار محتوا
انتشار محتوا
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نکاتی در هنگام انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی

در این پست از موج سئو به استراتژی محتوا در رسانه های اجتماعی اشاره ای خواهم داشت و به سوال های زیر پاسخ میدهم.

چرا برای رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیازمند استراتژی هستیم؟
به هنگام ارسال پست به چه چیزهایی باید فکر کنیم؟ (۴ نکته مهم در هنگام انتشار محتوا)
استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فروش محصولات و معرفی کسب‌وکار به نظرساده و راحت می باشد،برخی فکر میکنند که فقط کافیست چند کلمه‌ای بنویسند و منتشر کنند و در انتظار مشتری‌های جدید باشند.

اما در واقع کمی بیشتر از اینهاست. هرکدام از پست‌های شما باید بخشی از استراتژی شبکه های اجتماعی شما باشد. انجام کارها در رسانه‌های اجتماعی همانند برگزاری یک میهمانی‌ می باشد. به عنوان یک میزبان، باید تمام توان و انرژی خود را به کارگیرید که میهمانان از حضور در میهمانی لذت ببرند و محیط را دوستانه نگه دارید. کسی از یک میهمانی کسل کننده که سکوت در آن حکم‌فرماست، خوشش نمی‌آید. میزبان بودن در میهمانی نیازمند یک برنامه منسجم و ذهن آزاد است و باید به خواسته‌ها و نیازهای میهمانان توجه بسیاری کرد.  اگر می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی تاثیر گذار باشید باید به این موارد توجه داشته باشید.

۴ نکته هنگام انتشار محتوا

هنگامی‌که در رسانه‌های اجتماعی پستی را منتشر می‌کنید، باید به ۴ مورد توجه بسیاری داشته باشید : مخاطبان ، محتوا ، زمان‌ بندی و گفتگو

مخاطب شناسی در فضای آنلاین

مخاطبان خود را بشناسید و در میان آن‌ها حضور پیدا کنید:

مخاطبان و فالوورهای شما چه علاقه‌مندی‌هایی دارند؟
کجا زندگی می‌کنند؟
کجا می‌روند؟
و چه موضوعات و صفحاتی را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند؟

نوع محتوا در رسانه اجتماعی

محتوا باید راحت و قابل فهم باشند. رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط مخاطبان‌ و مشتریان با شماست. از رسانه‌های اجتماعی صرفا برای فروش محصول استفاده نکنید. می‌توانید از آن برای بیان داستان کسب‌وکارتان، برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان و حتی به تصویر کشیدن حس خوب مشتریان بعد از خرید یا بعد از استفاده از محصول‌تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : 

دانش تولید محتوا

مخاطبا‌ن‌تان را از پشت صحنه بر روی صحنه بیاورید. خبرها و رویدادها را نشر دهید و تصاویر خوبی منتشر کنید. نظر مردم را درباره رویدادهای مختلف جویا شوید. رعایت چنین مواردی سبب وفاداری مخاطبان‌تان می‌شود. توجه کنید که مرز میان ماندن مخاطبان در جزیره کسب‌وکارتان و ترک آن به باریکی یک تار مو است؛ به همین دلیل زمان‌بندی ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

زمانبندی داشته باشید!

ایرادی ندارد گاهی بدون برنامه ریزی قبلی، پستی را منتشر کنید و یا دو پست در فاصله زمانی کم منتشر کنید اما تلاش کنید که همانند ضربان قلب به یک تعادل در انتشار پست های‌تان برسید. نه مخاطبانتان را با پست‌هایتان بمباران کرده و نه بیش از اندازه سکوت کنید. بهتر است در هر روز حداقل ۱ یا ۲ پست در هر رسانه‌ای منتشر کنید البته در ساعاتی باشد که مخاطبانتان بیشترین فعالیت را دارند؛ مثلا ساعات نزدیک به ناهار و یا آخر شب باشد البته این ساعت‌ها ممکن است با توجه به مخاطبان شما متفاوت باشد پس بهتر است اول آن‌ها را خوب بشناسید.

با مخاطبان تان گفتگو کنید

سعی کنید در رسانه های اجتماعی با مخاطب خود محترمانه گفتگو کنید، حتی نظرات منفی را منتشر کنید و تمامی دیدگاه ها را پاسخ دهید از پاسخ به هیچ دیدگاه مثبت و منفی دریغ نکنید

در آخر به یاد داشته باشید که مخاطبانتان را بشناسید. سوال بپرسید، بحثی را شروع کنید و منتظر پاسخ و دیدگاه باشید.

منبع : مدیااد

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *