خانه / تکنولوژی / هاست ایران یا خارج، مسئله این است
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (3 رای, میانگین: 3,33 از 5)
Loading...

هاست ایران یا خارج، مسئله این است

این روزها پلن های هاست داخل کشور یا همون هاست ایران توسط میزبان های داخلی ارائه میشه و برای خیلی از وبمسترها سواله که برای سئو، هاست ایران بهتره یا هاست خارج از کشور؟ برای همین خواستم تو این نوشته کامل این مسئله را براتون روشن کنم چون خرید هاست و دامنه یکی از مهمترین قسمت های سایت داری هست که در مورد دامنه قبلا صحبت کردیم و الان نوبت هاست رسیده.

اولا باید این را بدونیم که هاست داخل ایران و هاست خارج ایران یعنی چی؟

میزبان وب امکاناتی داره که در مکانی قرار داره و از اون منطقه محتوای سایت شما برای بازدیدکنندگان ارسال میشه. حالا وقتی میگیم هاست ایران یعنی کلا سرور و امکانات میزبانی در خود ایران هست و وقتی میگیم هاست خارج، یعنی خارج از مرزهای ایران مثلا در آلمان، آمریکا، کانادا و … قرار داره.

فقط توجه کنید که اگه شرکت ارائه کننده هاست شما در ایران هست لزوما دلیل نمیشه هاست ایرانه. مثلا سرویس هایی که شرکت نت افراز در حال حاضر ارائه میکنه هاست خارج از کشور هست نه داخل کشور و اون ها فقط فروشنده هاست خارجی هستند.

خوب حالا بریم سر مزایا و معایب هاست های داخل کشور و خارج کشور برای سئو سایت و در کل انتخاب یک هاست خوب:

مزیت کلی هاست ایران نسبت به هاست خارج از کشور بر میگرده به سرعت لود سایت برای بازدیدکنندگان داخل ایران. یعنی شما اگه بازدیدکنندگانتون از داخل ایران باشند، صفحات شما برای اون ها سریعتر بارگزاری میشه. توضیحش هم خیلی سادست، مثل اینکه شما بخواهید با ماشین از تهران برید شمال یا از اصفهان برید شمال؟ قطعا مسیر رسیدن از تهران به شمال کوتاه تره و بهتر.

 

 

دقیقا همین مزیتی که گفتیم، عیب هاست داخل ایران برای سئو سایت میشه. میگید چرا؟ چون وقتی سرعت بارگزاری برای کاربران داخل کشور خوب میشه، برای کاربران خارج از کشور که مهترین اون ها روبوت های موتورهای جستجو از جمله روبوت های گوگل هستند، بالا میره و دقیقا از اون جاییکه گوگل رو مسئله سرعت بارگزاری سایت حساسه، همین امر یک نمره منفی برای سئو سایت شما خواهد بود.

البته بحث قیمت هاست هم در این انتخاب مطرحه و هاست ایران قیمت بالاتری نسبت به هاست خارج از کشور داره و خودتون باید تصمیم گیری بکنید در این زمینه.

در آخر باید بدونید که اگه به فکر جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو هستید، اصلا سراغ هاست ایران نرید. ولی اگه نوع سایتتون به صورتی هست که زیاد کاری به موتورهای جستجو ندارید و بازدیدکننده ثابت خودتون را دارید، حتما هاست داخل ایران را انتخاب کنید. همچنین در انتخاب هر کدوم اون ها دقت کنید که هاستتون پشتیبانی قوی و خوبی داشته باشه، انتخاب یک هاست خوب فوق العاده مهمه!

عالی بود(1)غیر مفید(0)

4 دیدگاه

  1. واقعا همچین مطلب دقیق و مختصری ندیده بودم با اینکه خیلی گشتم
    ممنون ازتون ادامه بدید با همین روش

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  2. بسیار عالی
    لینکش رو شیر کردم

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  3. سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

    عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *