پردرآمدترین شغل‌های حوزه تکنولوژی

۱۰. مهندس امنیت اطلاعات

محدوده کاری یک مهندس امنیت اطلاعات، حفاظت از اطلاعات و داده‌های یک شرکت در مقابل هکرها و اقدامات جاسوسی است. این شغل می‌تواند از راه‌اندازی شیوه‌های رمزنگاری شده قدرتمند تا پیدا کردن و پر کردن گپ‌های امنیتی در زیر ساخت‌های شرکت، متغیر باشد.

۹. مهندس توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات

یک مهندس توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات که اختصارا به آن DevOps Engineer گفته می‌شود، در زمینه ارائه کدهای مختلف در کمترین زمان تخصص دارد.

۸. آرشیتکت ارشد شرکت

یک آرشیتکت ارشد یا enterprise architect، طرح‌ها و برنامه‌های شرکت و سیستم کاری کارمندان را پایه‌ریزی کرده و سِرورها، نرم‌افزارها و دیگر دارایی‌های آی‌تی شرکت را مدیریت می‌کند. به عبارت دیگر، یک آرشیتکت شرکت، استراتژی کلی شرکت را پایه‌ریزی می‌کند.

۷. مدیرفنی برنامه

وظیفه یک مدیرفنی برنامه (technical program manager)  اجرای موفق پروژه‌های مختلف شرکت، آزمایش کُدها، ارتقای سطح کیفی محصولات و در کل پروسه توسعه شرکت است.

۶. آرشیتکت نرم‌افزار

یک آرشیتکت نرم‌افزار (software architect)، مسوول تنظیم برنامه‌ای کلی یا یک شیوه و استراتژی، برای طراحی و ساخت نرم‌افزارهای اصلی است. برای گرفتن شغل‌های مرتبط با این سِمت، باید در زمینه فنی و تکنیکال تخصص داشته باشید زیرا این شمایید که برای دیگر افراد تیم برنامه‌نویسان، هدف تعیین می‌کنید.

۵. مهندس برنامه‌ها

یک مهندس و آرشیتکت برنامه (applications architect) شخصی است که استراتژی برنامه‌ها یا به عبارتی اپلیکیشن‌های مرتبط حیطه کاری شرکت را انتخاب می‌کند. مثلا چه زمانی باید از ابزار‌های موجود استفاده کرد یا چه زمانی باید یک اپلیکیشن جدید ساخت. این افراد حتی گاهی پروتوتایپ‌های انحصاری خود را نیز توسعه می‌دهند.

۴. آرشیتکت زیرساخت

مهندس زیرساخت، مسوول سیستم‌های زیرساختی حوزه آی‌تی در یک شرکت است که شامل مواردی از جمله سِرورها، مراکز دیتاسنتر و پلت‌فرم‌ سیستم‌های پردازش ابری است.

۳. مدیر توسعه نرم‌افزار

یک مدیر توسعه نرم‌افزار، تیم مسوول برای توسعه و آزمایش سیستم‌های به‌خصوص یا برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های یک شرکت را رهبری و مدیریت می‌کند.

۲. مهندس انبار داده‌ها

وظیفه یک آرشیتکت انبار داده، مدیریت شیوه‌های ذخیره‌سازی انبوه داده‌های یک شرکت و آماده‌سازی آنها برای تجزیه و تحلیل است.

 ۱. مدیر مهندسی نرم‌افزار

مدیریت تیم‌های توسعه، تحقیق و آزمایش نرم‌افزاری یک شرکت، بر عهده مدیر مهندسی نرم‌افزار آن شرکت است. این سِمت، یکی از حیاتی‌ترین بخش‌ها در ایجاد یک شرکت و مدیریت بخش نرم‌افزاری آن محسوب می‌شود.

25 (2)

منبع : دنیای اقتصاد