خانه / بازاریابی / ۱۰ شغل برتر کامپیوتری- برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر در سال‌های آینده
۱۰ شغل برتر کامپیوتری
۱۰ شغل برتر کامپیوتری
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

۱۰ شغل برتر کامپیوتری- برترین شغل‌های حوزه کامپیوتر در سال‌های آینده

آیا به دنبال مسیر شغلی ایده‌آل خود در حوزه فناوری هستید؟ آیا می‌خواهید بدانید کدام مشاغل کامپیوتری بیشترین متقاضی، بالاترین دستمزد و بهترین فرصت‌ها برای رشد و پیشرفت بعد از اتمام دوره آموزشی را دارند؟ پورتال اطلاع رسانی ITCareerFinder مقایسه‌ای از داغترین مشاغل فناوری دهه حاضر را ارائه داده تا راهنمای شما در انتخاب مشاغل در این حوزه باشد.
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این ۱۰ شغل حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات سریعترین رشد را خواهند داشت، حقوق و دستمزد بالایی دارند و میزان اشتغال‌زایی آن‌ها بالاست و می‌توانند فرصت‌های مناسبی را جهت ارتقاء و پیشرفت فراهم نمایند.

روش یافتن بهترین شغل‌ها در حوزه کامپیوتر در دهه جاری، بر اساس تجزیه و تحلیل‌های چهارجانبه شامل پیش‌بینی‌‌ها در رشد اشتغال از اداره آمار کار ایالات متحده، حقوق و دستمزد فناوری اطلاعات از Inded.com، نسبت لیست مشاغل به متقاضیان واجد شرایط در سایت‌های کاریابی و پتانسیل حرکت رو به بالا بر اساس مصاحبه‌ با کارشناسان استخدام و فناوری و همچنین روندهای استخدامی اخیر در IT   صورت گرفته است.

با ۱۰ شغل برتر حوزه کامپیوتر و IT در آینده آشنا شوید:

۱-توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل

پیش‌بینی‌های اشتغال توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل ( ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶)

رشد ۱۰ ساله: ۳۱ درصد ( بسیار سریعتر از حد میانگین)

دوره رشد ۱۰ ساله: ۲۵۵۴۰۰ شغل جدید

توسعه اپلیکیشن موبایل از جمله مشاغلی است که سریعترین رشد را در جهان تجربه می‌کند. از آنجایی که تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند دائم در حال تغییر شیوه‌های ارتباطی ما، انجام کسب و کار و دسترسی به اخبار و سرگرمی‌ها هستند.

تقاضا برای اپ‌های جدید و نوآوانه تلفن همراه به شکل باورنکردنی رو به افزایش است و این تقاضای روزافزون به یکی از بزرگترین خلاء‌ها در مهارت‌های IT تبدیل شده و نیازمند توسعه‌دهندگان ماهری است که بتوانند این جای خالی را پر کنند. از این رو فرصت‌‌های شغلی زیادی در این زمینه وجود دارد. پلتفرم‌های ( آیپد و آیفون) سیستم عامل اپل و اندروید همچنان بیشترین فرصت‌های شغلی را برای توسعه دهندگان موبایل فراهم می‌سازند.

۲- مهندس نرم افزار

پیش‌بینی‌ اشتغال مهندس نرم افزار (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶(

درصد رشد ۱۰ ساله: ۲۴ درصد ( بسیار سریعتر از حد میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۳۰۲۵۰۰ شغل جدید

تقاضای نیروی کار برای مهندسین نرم افزار همراه با پیشرفت فناوری و رشد همه جانبه نرم‌افزار افزایش خواهد داشت. برای مثال، استقبال سریع از فناوری‌های ابری موجب افزایش تقاضا برای مهندسین نرم افزار در حوزه برنامه‌ها کاربردی شده، کسانی که بتوانند برنامه‌های ابری مقیاس پذیر و امن بسازند.  همچنین با ادامه گسترش سیستم‌های کامپیوتری و نرم افزار در صنایع جدید و دستگاه‌های هوشمند، نیاز به توسعه سیستم‌های کامپیوتری که بتوانند این نوآوری‌ها را توانمند کنند، فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهندسین نرم افزار سیستم ایجاد می‌کند.

۳- طراح بازی‌های ویدیویی

پیش‌بینی‌ اشتغال طراح بازی‌های ویدیویی (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶)

درصد رشد ۱۰ ساله: ۳۰ درصد ( بسیار سریعتر از حد میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۲۷۰۹۰۰ شغل جدید

درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری صنعت بازی در دهه گذشته بیش از سه برابر بوده است. فراتر از بازار پررونق بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ها، افزایش محبوبیت، پردازش قدرت و قابلیت‌های گرافیکی دستگاه‌های تلفن همراه ، دنیای جدیدی از فرصت‌ها را در برابر طراحان بازی‌های ویدیویی، هنرمندان و برنامه‌نویسان گشوده است. بخصوص نیاز به طراحان بازی‌ها با تخصص توسعه تلفن همراه رو به افزایش است چرا که نحوه نمایش و اجرای بازی‌های ویدیویی دائم در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در حال تغییر است. ظهور فناوری‌ها و افزایش تقاضا برای اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) نیز به نفع طراحان بازی‌ها می‌باشد.

۴- متخصص امنیت فناوری اطلاعات

درصد رشد ۱۰ ساله : ۲۸ درصد ( بسیار سریعتر از حد میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۲۸۵۰۰

امنیت یکی از نگرانی‌های اصلی مدیران فناوری اطلاعات است و استخدام مدیران کارکشته در این زمینه به دلیل وفور، دامنه و پیچیدگی حملات سایبری همچنان رو به افزایش است. سال‌هاست که مدیران IT عنوان می‌کنند که به دنبال افراد حرفه‌ای و با مهارت‌ در حوزه امنیت اطلاعات هستند، اما یافتن این افراد به اندازه ی جستجوی یک استعداد خوب دشوار است.

بیشتر بخوانید : 

۱۰ قانونی که به شما در جستجو و پیدا کردن فرصت‌های شغلی کمک می‌کند

این نشاندهنده یک فرصت عالی برای متخصصان فناوری است تا مهارت‌ها و گواهینامه‌های امنیتی سایبری خود را ارتقاء دهند. مهارت‌های امنیتی کامپیوتر که متقاضیان زیادی دارند شامل: امنیت عملیات IT، امنیت دستگاه موبایل، مدیریت خطر، امنیت اطلاعات، امنیت شبکه و امنیت مجازی سازی/ ابر می‌باشند.

۵- تحلیلگر سیستم‌های کامپیوتر

پیش‌بینی‌ اشتغال تحلیلگر سیستم‌های کامپیوتر (۲۰۱۶-۲۰۲۶)

درصد رشد ۱۰ ساله: ۹ درصد (به اندازه میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۵۴۴۰۰ شغل جدید

از آنجایی که سازمان‌ها اطمینان خود را به فناوری افزایش می‌دهند، برای معماری سیستم‌های جدید نیاز به استخدام تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتر دارند. مراقبت‌های بهداشتی، یک صنعت مهم و کلیدی برای رشد شغلی تحلیگران سیستم است، چرا که  ابتکارات مالی در انجام کارهایی چون ثبت الکترونیکی اطلاعات پزشکی (EMR)، خدمات نسخه الکترونیکی و دیگر پروژه‌های نرم افزاری بهداشتی- محور که مستلزم سیستم‌های کامپیوتری سفارشی هستند، رو به افزایش است. وزارت کار ایالات متحده یک رشد ۴۳ درصدی را در استخدام تحلیگران سیستم در شرکت‌های مشاوره IT تخمین زده که به فرصت‌های شغلی  قراردادی و آزادکار زیادی در این موقعیت تبدیل می‌شود.

۶- توسعه دهنده وب

پیش‌بینی‌ اشتغال توسعه دهنده وب (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶)

درصد رشد ۱۰ ساله: ۱۵ درصد ( بسیار سریعتر از حد میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۲۴۴۰۰ شغل‌های جدید

هر ساله، تعداد قابل توجهی از کسب و کارها محصولات خود را به اینترنت می‌آورند. با افزایش خدمات و محصولات آنلاین، توسعه دهندگان و طراحان وب از فرصت‌های شغلی بیشتر برخوردار خواهند شد. ترویج شبکه‌های اجتماعی، تقاضا برای توسعه دهندگان وب را تقویت می‌کند، چراکه کسب و کارها به دنبال جذب نسل جدید مشتریان و تحریک جو رقابتی در این فضای رو به رشد هستند. وجود مهارت‌هایی همچون طراحی وب واکنش گرا، رابط کاربر (UI) و تجربه کاربری (UX) یک ویژگی فوق‌العاده در این موقعیت است، چون نمایشگرها باید تا حد زیادی با انواع دستگاه‌ها در اندازه‌های مختلف همچون ساعت‌های هوشمند سازگار باشند.

۷- تکنسین اطلاعات بهداشت

پیش‌بینی اشتغال تکنسین اطلاعات بهداشت (۲۰۱۶-۲۰۲۶)

درصد رشد ۱۰ ساله: ۱۳ درصد ( سریعتر از حد میانگین)

مراقبت‌های بهداشتی در سال ۲۰۲۰، مشاغل جدیدی را در حوزه کامپیوتر نسبت به هر صنعت دیگری ایجاد خواهد کرد. انگیزه‌ سرمایه‌گذاری در اقدامات ‌پزشکی که در جهت تصویب ایجاد پرونده‌های الکترونیکی سلامت متمرکز صورت می‌گیرند، منجر به استخدام بی‌سابقه تکنسین‌های اطلاعات بهداشت آموزش دیده در این فناوری‌های جدید می‌شود. شاید این شغل در ابتدا درآمد چندانی نداشته باشد ولی با رشد بازار مشاغل مربوط به فناوری‌های بهداشتی، به مراتب درآمد هم افزایش خواهد یافت.

۸- مدیر فناوری

پیش‌بینی اشتغال مدیر فناوری (۲۰۱۶-۲۰۲۶)

درصد رشد ۱۰ ساله: ۱۲ درصد ( سریعتر از حد میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۴۴۲۰۰ شغل جدید

رشد شغلی مدیران فناوری اطلاعات مستقیماً به نرخ رشد کارمندان IT بستگی دارد که این مدیران بر آن‌ها نظارت دارند. رشد رکورد شکن در مشاغل فنی از جمله شبکه سازی، توسعه موبایل، مهندسی نرم افزار، مدیریت داده، و محاسبه ابری- تا سال ۲۰۲۵ و فراتر از آن ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : 

شغل هایی که با داشتن مهارت‌های کدینگ پیدا خواهید کرد

این یعنی تقاضا بیشتر برای مدیران IT بااستعداد. این رشد تقاضا با وجود تمرکز بیشتربر روی امنیت اطلاعات، افزایش خواهد یافت؛ در نتیجه استخدام کارکنان حوزه امنیت سایبری نیز افزایش می‌یابد.

۹- مدیر پایگاه داده‌

پیش‌بینی اشتغال مدیر پایگاه داده (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶)

درصد رشد ۱۰ ساله: ۱۱ درصد ( سریعتر از حد میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۱۳۷۰۰ شغل جدید

کسب و کارها مقدار قابل ملاحظه‌ای اطلاعات دیجیتالی دریافت می‌کنند و همین امر نیاز به مدیران آموزش دیده  با مدرک پایگاه داده را جهت ذخیره، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و حفاظت این داده‌ها افزایش می‌دهد. بعلاوه، از آنجایی که پایگاه‌های داده زیادی به اینترنت و ابر وصل می‌شوند، امنیت داده‌ها  به یک فرایند بسیار پیچیده و حیاتی تبدیل شده است؛ مدیران پایگاه داده و توسعه دهندگان بخصوص کسانی که دارای مهارت‌های امنیت اطلاعات هستند، جهت محافظت از داده‌ها در مقابل هکرها و دیگر تهدیدات سایبری استخدام می‌شوند.

۱۰- مدیر شبکه

پیش‌بینی اشتغال مدیر شبکه (۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶(

درصد رشد ۱۰ ساله: ۶ درصد ( به اندازه میانگین)

حجم رشد ۱۰ ساله: ۲۴۰۰۰ شغل جدید

با توجه به این که سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری و به دست آوردن امتیازات رقابتی روی سیستم‌های کامپیوتری جدید و فناوری‌های شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنند، نیاز به مدیران شبکه هم افزایش می‌یابد. استقبال از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در فرهنگ سازمانی به معنی استفاده از اینترنت جهت انجام کسب و کارهای آنلاین و افزایش فرصت‌های شغلی برای مدیران شبکه و مجریان شبکه می‌باشد، کسانی که می‌توانند با استفاده از این فناوری‌های نوظهور به شکلی ایمن به کسب و کارها کمک کنند. داشتن مهارت‌ در محاسبات ابری نیز تاثیر بسزایی در چشم انداز شغل مدیریت شبکه دارد.

منبع : ماهنامه شبکه

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *