خانه / برنامه نویسی / ۱۰ فریم ورک GUI زبان پایتون برتر برای سال ۲۰۱۹
gui for python
gui for python
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

۱۰ فریم ورک GUI زبان پایتون برتر برای سال ۲۰۱۹

زبان پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که فریم ورک های زیادی برای توسعه آن معرفی شده است. فریم ورک GUI یک تولکیت سودمند برای زبان پایتون می باشد.

همه افرادی که در این دنیای پر مشغله زندگی می کنند، می خواهند کارهای خود را به بهترین و سریع ترین نحو ممکن انجام دهند. وقتی یک برنامه نویس زبان پایتون هستید، برای شما بهترین فریم ورک ها فراهم شده است که نه تنها برنامه نویسی شما را سریعتر می کند، بلکه برای شما عملکردهای مختلفی نیز فراهم می کند که کمک شایانی در توسعه یک اپلیکیشن می کند.

فریم ورک GUI

یک فریم ورک GUI یک تولکیت کاربردی برای برنامه نویسی زبان هایی است که مخصوصا برای استفاده مجدد از کدها (کدهایی که برای توسعه و گسترش اپلیکیشن رابط کاربری نیاز هستند) طراحی شده است. فریم ورک های پایتون شامل برخی کلاس ها و تابع های از پیش تعیین شده می شود و بنیاد توسعه و گسترش برنامه را برای پلتفرم خاص فراهم می کنند.

۱۰ فریم ورک GUI برتر زبان پایتون برای سال ۲۰۱۹

فریم ورک های GUI به آسانی در دسترس هستند و بیشتر آنها رایگان و اپن سورس می باشند؛ اما تمام این فریم ورک ها نمی توانند انتظارات شما را برآورده کنند. در اینجا به لیستی از ۱۰ فریم ورک GUI زبان پایتون برتر برای سال ۲۰۱۹ اشاره شده است که به شما کمک می کند بر اساس اپلیکیشن مورد استفاده خود، GUI را توسعه دهید.

Kivy

Kivy یک فریم ورک GUI اپن سورس برای زبان پایتون می باشد. این فریم ورک کتابخانه رایگان دارد و همچنین کسب و کار پسند می باشد. Kivy یک پلتفرم چندگانه است و بیشتر پلتفرم ها مانند ویندوز، اندروید، لینوکس و غیره از آن پشتیبانی می کنند. این تولکیت این فریم ورک، شامل بیش از ۲۰ ویجت بسیار توسعه پذیر می شود. علاوه بر موارد گفته شده این فریم ورک بر OpenGl Es 2 ساخته شده است.

Pyforms

Pyforms یکی از بهترین فریم ورک های چند پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن GUI می باشد. از این فریم ورک در سری های ۲٫۷٫x و ۳٫x زبان برنامه نویسی پایتون پشتیبانی می شود. این فریم ورک در استفاده مجدد از کدها به شما کمک می کند و باعث می شود تا با حداقل تلاش نرم افزار را طراحی کنید.

PyQt

PyQt با ترکیب زبان پایتون و Qt کار می کند. Qt اپلیکیشن چند پلتفرمی زبان C++ است که ویژگی های بیشتری نسبت به توسعه ساده GUI دارد. شما می توانید تمام ویژگی های Qt را داشته باشید و به راحتی در زبان پایتون استفاده کنید.

WxPython

WxPython برای برنامه نویسی زبان پایتون، یک تولکیت GUI بسیار کاربردی فراهم می کند. آن یک فریم ورک چند پلتفرمی است که توسط سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس و غیره پشتیبانی می شود. این فریم ورک اپن سورس است و می توان از آن بدون هیچ هزینه ای استفاده کرد.

PyGUI

PyGUI یک فریم ورک چند پلتفرمی است که با پایین ترین نسخه زبان پایتون نیز سازگار است. رابط برنامه کاربردی برای PyGUI نسبتا ساده، کوچک و سبک وزن می باشد. رابطه برنامه کاربردی PyGUI بر حسب زبان پایتون سندیت می یابد که باعث می شود برنامه نویس به راحتی کتابخانه را شامل کند.

TkInter

ساده بگوییم که Tkinter مجموعه زبان پایتون و تولکیت TK GUI می باشد. آن یک فریم ورک اپن سورس است و بیشتر در UNIX و همچنین سیستم ویندوز در دسترس می باشد. Tkinter یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها برای ساخت یک GUI مبنی بر اپلیکیشن می باشد.

Libavg

Libavg یک فریم ورک GUI زبان پایتون است که به علت ساخت ULs تاچ مدرن مشهور می باشد. این فریم ورک از پیشتازان تاچ اصلی مانند Linux Xinput، ویندوز تاچ و غیره پشتیبانی می کند. Libavg اپن سورس است و تحت LGPL مجوز دریافت کرده است. این فریم ورک از تمام عناصر نمایشی که برای اپلیکیشن فشرده گرافیکی مانند تصویر، خروجی دوربین، متن، ویدیو و غیره لازم است، پشتیبانی می کند. Libavg یک فریم ورک چند پلتفرمی است که در لینوکس، Mac OS X و ویندوز اجرا می شود.

PySide

PySide یکی از فریم ورک های GUI زبان پایتون است که در سال ۲۰۰۹ تحت نظر LGPL انتشار پیدا کرد. این فریم ورک توسط نوکیا منتشر شد. یک فریم ورک چند پلتفرمی است و لینوکس، Mac OS X، ویندوز و Maemo از آن پشتیبانی می کند. اخیرا اندروید نیز به آن اضافه شده است. PySide یک مجموعه از Qt است که یک تولکیت GUI چند پلتفرمی و زبان پایتون می باشد.

Wax

Wax یک تولکیت GUI برای ساخت اپلیکیشن رابط کاربری گرافیکی می باشد. از Wax در بالای لیست wxPython نام برده شده است. مهمترین انگیزه Wax فراهم کردن ویژگی کامل و هک کردن های سریع در مقایسه با nWxPytho می باشد. Wax نسبتا ساده تر از WxPython به شمار می رود. این فریم ورک کاربرپسند است و برنامه نویس را بیشتر علاقه مند می کند.

مقاله مرتبط : 

 چرا پایتون بهترین گزینه برای مبتدیان است؟

Pci Simple GUI

Pci Simple GUI فریم ورک GUI برای زبان پایتون است که فقط بر روی نسخه Python3 کار می کند. این فریم ورک مبنی بر tkinter می باشد. Pci Simple GUIشامل فایل تک زبان پایتون می شود که نصب و وارد کردن آن را آسان می کند. این فریم ورک آسان است، به آسانی نوشته و استفاده می شود و بسیار قابل تطبیق به شمار می رود. Pci Simple GUI یک فریم ورک چند پلتفرمی است و بر روی Raspberry Pi نیز اجرا می شود.

نتیجه گیری

به طور کلی می توان گفت فریم ورک ها خیلی ضروری نیستند. آنها فقط ابزاری برای کمک به شما جهت توسعه اپلیکیشن می باشند. فریم ورک های زبان پایتون ویژگی های بسیار خوبی برای شما فراهم می کنند، برای مثال آنها به راحتی می توانند برنامه نویسی را سریع تر و بهتر کنند. از فریم ورک ها بیشتر برای استفاده مجدد از کدها در زبان برنامه نویسی استفاده می شود.

منبع : برنامه نویسان

عالی بود(1)غیر مفید(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *