خانه / آموزش سئو SEO / ۱۳ اشتباه رایج در سئو که باید از آن اجتناب کرد
13 اشتباه رایج در سئو که باید از آن اجتناب کرد
۱۳-اشتباه-رایج-در-سئو-که-باید-از-آن-اجتناب-کرد
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۱۳ اشتباه رایج در سئو که باید از آن اجتناب کرد

آیا اشکالات SEO باعث افت رتبه بندی سایت شما موتورهای جستجو شده است؟ برای پیدا کردن این مشکلات و راه حل های آن این مطلب را تا انتها بخوانید و در سایت خود بکار بگیرید.

مشکلات SEO یکی از رایجترین جنبه های انتشار محتوای وب سایت است. در طراحی سایت  با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال یا حتی اگر خودتان طراحی سایت انجام داده اید، باید از ابتدا به فکر سئو سایت خود در موتورهای جستجو باشید. اشتباهی که اکثر وب سایت ها آن را انجام  می دهند و سئو را به مرحله آخر موکول می کنند و متاسفانه این اشتباهات از چشم گوگل پنهان نیست و منجر به زیان های بسیار شدیدی خواهد شد و به ناچار باید ماه ها و یا حتی سال ها برای حل آن وقت بگذارید.

متداول ترین اشتباه هات SEO

۱٫ عنوان ضعیف

برچسب title یک تگ اصلی در HTML است . جالب است بدانید که هنوز افرادی وجود دارند که برچسب های عنوان خوب برای صفحات کلیدی سایت خود را نمی نویسند. موتورهای جستجو هنوز روی برچسب عنوان تکیه می کنند زیرا به عنوان یک صفحه “top level” در رابطه با محتوای صفحه عمل می کند.

۲٫ سرتیتر های ضعیف

سرتیتر ها در HTML به صورت H1 تا h6 برای عنوان مطالب و محتوا بکار می رود .هنگام ایجاد محتوا برای کاربران، این تگها به آنها کمک می کند تا بهتر ساختار و ماهیت محتوای صفحه را درک کنند. همانطور که با برچسب عنوان،  عنوان در بالای محتوای به عنوان یک برچسب برای کل صفحه عمل می کند، و دیگر برچسب های عنوان را از برچسب بخش های مختلف صفحه متمایز می کند.
توجه کنید که در یک صفحه فقط یکبار از H1 استفاده شود و ترتیب H2 تا H6 بصورت سلسله مراتبی در ساختار محتوا وجود داشته باشد.

۳٫ محتوای کم و ضعیف

یکی از رایج ترین انواع اینهاست که در سایت ها مشاهده می کنیم صفحات با محتوای بسیار کمی که فکر می کردیم مفید هستند. موتورهای جستجو دوست ندارند از آنها برای نشان دادن صفحات خجالتی استفاده کنند.  هنگامی که این درصد قابل توجهی از محتویات سایت شما را تشکیل می دهد، موتورهای جستجو به احتمال زیاد به عنوان یک سایت ضعیف در نظر می گیرند و ممکن است به عنوان یک نتیجه در رتبه بندی سایت شما قرار گیرند. شما باید محتوای یکتا ایجاد کنید و سعی کنی روزانه سایت خود را بروزرسانی کنید. بنابر این محتوای یک صفحه باید بیشتر از ۱۳۰۰ کلمه باشد.

۴٫ برش ضیف محتوا

شاید فکر کنید مشابه محتوای ضعیف است، اما واقعا کاملا متفاوت است. این زمانی است که بیش از حد بسیاری از صفحات بسیار شبیه به یکدیگر هستند. به عنوان مثال، اگر صفحاتی به نام «۱۰ نکته برای خرید یک خانه»، «۱۱ راهنمایی برای خرید یک خانه»، «بهترین ۱۰ راهنمایی برای خرید خانه» و «۱۰ چیز عالی برای خرید در خانه» را داشته باشید، این موارد صفحات احتمالا به طور قابل توجهی متفاوت از یکدیگر نیستند.

۵٫ هیچ راه خزیدن به بسیاری از صفحات وجود ندارد

ما هنوز سایتهایی را مشاهده میکنیم که مسیر خزیدن را به صفحات کلیدی در سایتشان حذف میکنند یعنی محتوایی ایجاد میشود ولی در هیچ جای سایت خود به آن لینک ندهید. بنابر این گوگل نمیتواند آن را پیدا کند، حتی اگر شما آن صفحات را در یک نقشه سایت یا Sitemap قرار دهید،بنابر این موتورهای جستجو ممکن است به آنها ارزش کمی دهند. اگر آنها به اندازه کافی مهم نیستند که شما  آنها را برای کاربران خود نشان دهید، چرا موتورهای جستجو آن صفحات را باید دنبال کنند؟

۶٫ معماری ضعیف سایت

ما بسیاری از سایت هایی را که ضعیف هستند سازماندهی می کنیم و بد برای هر دو کاربران و موتورهای جستجو بد است. اگر کاربران نمیتوانند آنچه را که دنبال می کنند پیدا کنند، درآمد شما از جستجوگرها کاهش خواهد یافت و موتورهای جستجو نیز ممکن است صفحات شما را رتبه بندی نکنند و یا در غیر این صورت. شما می توانید ۱۲ راهنمایی برای معماری سایت خود را که در مطالب آینده به آن اشاره می کنیم را دنبال کنید.

۷٫ مسائل سایت در موبایل

اولین شوک بزرگ گوگل در سال ۲۰۱۸ آمده است. در حقیقت، از این به بعد نتایج گوگل برای برخی از سایت ها تغییر خواهد کرد. اگر شما یک وبسایت پاسخگو دارید که در موبایل سازگار است، احتمالا لازم نیست نگران باشید، اما بسیاری از سایت هایی که زیر دامنه های تلفن همراه دارند، محتوای مشابه را در صفحه تلفن همراه خود نشان نمی دهند، یا لینک ها و / یا اطلاعات داده های ساخت یافته را حذف می کنند. هنگامی که گوگل این سایت ها را به  Mobile First تبدیل می کند، این سایت ها می خواهند ضرب و شتم شوند. شما می توانید در مورد سهم نسبی ترافیک موبایل و دسکتاپ خود در گوگل انالیتیکس بیشتر بدانید.

۸٫تعداد صفحات خیلی کم

بسیاری از ناشران سایت و افراد دارای سایت هایی هستند که واقعا کوچک هستند. این مخالف مشکل ۴ بالا است و نتیجه این است که سایت برای شرایط جستجوی رقابتی نیست که واقعا باید رقابت کنند.

۹٫ تگ های گمشده SEO

برچسب ها مانند NoIndex ، rel = canonical و rel = prev / next بسیار مهم هستند و توسط بسیاری از سایت ها به طور موثر برای حذف نگرانی ها با برش نازک محتوا  و / یا محتوای تکراری استفاده می شود. اما در بسیاری از سایت ها، این برچسب ها زمانی که باید باشند، اجرا نمی شوند.

۱۰٫ تعارض برچسب های SEO

این برچسب ها هنگامی که به درستی اجرا می شوند غیر قابل پیش بینی می شوند. به عنوان مثال، برخی از سایت ها از NoIndex استفاده می کنند و rel = canonical در همان صفحه، و نتیجه احتمالی این است که قاعده نادیده گرفته می شود. یا، آنها از rel = prev / next در یک دنباله پیوندی استفاده می کنند، اما تمام صفحات در دنباله از rel = canonical برای اشاره به صفحه اول در دنباله استفاده می کنند. قبل از استفاده از این برچسب ها یاد بگیرید که چگونه از آنها استفاده کنید.

۱۱٫ تبلیغات بیش از حد

بسیاری از سایت ها برای کسب درآمد از تبلیغات استفاده می کنند و هیچ چیز اشتباهی در این مورد وجود ندارد. این مسئله زمانی رخ می دهد که تبلیغات به گونه ای باشد از ارزش صفحات جلوگیری کند و کاربران را ناراضی کند. گوگل یک الگوریتم دارد که اگر در سایت خود بیش از حد تبلیغات بیشتری را در بالای صفحه قرار دهید و اگر آنها آن را ببینند رتبه بندی را پایین می آورد. علاوه بر این، این سایت ها به احتمال بسیار زیاد جذب لینک ها، اشاره ها و موارد دیگر هستند که به هدایت موتورهای جستجو قرار داده  می شوند.

۱۲٫ عدم ارتقاء وب سایت

آنچه که در سایت انجام می دهید بسیار مهم است، اما تلاش برای ارتقاء سایت شما بسیار مهم است. پیوندها عامل مهم رتبه بندی می باشند، اما مهم است که شما در مورد برند خود بروز و فعال باشید. اگر مردم در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند، در نهایت می تواند به افزایش نرخ تبدیل و نرخ بالای پیوند و رتبه شما کمک کند.

۱۳٫ وجود چندین دامنه روی یک سایت

در اغلب موارد سایت ها چندین دامنه را توسط شرکت های ثبت دامنه برای خود ثبت می کنند. برای سئو بهتر داشتن دامنه های .ir و .com و .net و .org بسیار خوب است به ویژه در بحث برندینگ ثبت دامنه های بین المللی با یک نام برای برند خود الزامی است. اما مشکل جایی است که دامنه ها همگی روی سایت اصلی تعریف شده اند و هر آدرس جداگانه سایت را نشان دهد و اینجاست که خودتان بزرگترین رقیب خودتان خواهی شد و محتوای سایت شما بدست خودتان کپی می شود و باید منتظر جریمه گوگل نیز باشید. . این یک مشکل مهمی است که باید حتما حل کنید و برای حل آن کافیست همه دامنه ها به یکی  از دامنه اصلی خود به صورت Redirect 301 هدایت کنید.

خلاصه

SEO اغلب مقرون به صرفه ترین راه برای افزایش ارزش و اعتبار وب سایت شما است. با این حال، بسیاری از کسب و کارها آن را به خوبی اجرا نمی کنند، که منجر به این اشتباهات رایج آنها در  SEO شده و در نتیجه کسب و کارشان در این باره رنج می برد و منجر می شود که هیچ گاه رشد نکنند و در بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود دچار ضعف جدی شوند. باید وقت خود را برای یادگیری راه مناسب برای انجام کارهای لازم که در بالا اشاره شد تنظیم کنید، و نتایج می تواند بسیار عمیق باشد!

عالی بود(2)جالب نیست!(0)