خانه / آموزش سئو SEO / چگونه از تجربیات بد سئو اجتناب کنیم؟
چگونه از تجربیات بد سئو اجتناب کنیم؟
چگونه-از-تجربیات-بد-سئو-اجتناب-کنیم؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

چگونه از تجربیات بد سئو اجتناب کنیم؟

به‌عنوان یک آژانس بازاریابی و سئو، ما مجبور هستیم با طیف مختلفی از مشتریان در تعامل باشیم. از صنایع سنگین مهندسی گرفته تا موارد گسترده‌تر مانند سلامت و غیره. طبعا مشتریانی که به ما مراجعه می‌کنند، هرکدام شرایط و موقعیت‌های مخصوص به خود را دارند و نیازهای آنان نیز متفاوت است.

اما درحالی‌که تنوع صنایع و نیازهای متفاوت مشتریان، می‌تواند برای آژانس‌های سئو چالش‌برانگیز باشد، اما همیشه راهی برای کمک به آن‌ها در جهت موفقیت استراتژی‌ها و رویکردهای سئو وجود دارد.

صرف‌نظر از تفاوت‌های مشتریان و سابقه آن‌ها در زمینه بازاریابی دیجیتال، یک تجربه مشترک در میان تمامی آن‌ها وجود دارد که می‌تواند باعث نگرانی ارائه‌دهندگان خدمات سئو و مشتریان شود. تجربه بد سئو یا متضرر شدن به‌وسیله یک آژانس سئو. این موارد به چند دلیل می‌توانند هم برای ما به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات بهینه‌سازی وب‌سایت و هم مشتریان مشکل‌ساز باشد:

  • در ابتدا، متضرر شدن یک کسب‌وکار توسط یک مرکز سئو می‌تواند مشتری را از کوره به در کرده و او را به یک مشتری ناراضی و عصبانی بدل کند. زیرا او نتوانسته است به نتایج مورد انتظارش دست پیدا کند و حتی ممکن است منابع مالی هنگفتی را در این راه ازدست‌داده باشد.
  • ارائه یک تجربه بد سئو به مشتری، بیش از هر چیز دیگری می‌تواند به ضرر خود آژانس ارائه‌دهنده خدمات تمام شود. زیرا یک تجربه ناموفق مشتری، می‌تواند کل پروژه‌های موفق پیشین را تحت‌الشعاع خودش قرار داده و درنتیجه شانس یک مرکز برای دریافت پروژه‌های بیشتر را کاهش دهد.
  • رقم زدن یک تجربه بد سئو می‌تواند یک مشکل منحصربه‌فرد باشد و رهایی از آن تنها با ارائه تجربه‌ای خوب و بی‌نقص از سئو ممکن است.

شاید کمی سخت باشد که بخواهیم توضیح دهیم که چرا یک کسب‌وکار بعد از مواجه‌شدن با یک تجربه بد سئو و از دست دادن زمان، منابع مالی و امیدهایش برای رشد، باید به فکر همکاری با یک آژانس سئوی دیگر باشد. سوالاتی مانند «چرا باید درحالی‌که در قدم اول این‌چنین فضاحتی به بار آمده است، بازهم منابع بیشتری را روی سئو صرف کنم؟» و «چطور مطمئن شوم که تجربه بد قبلی تکرار نمی‌شود؟» ازجمله سوالاتی هستند که به‌وفور از زبان مشتریانمان شنیده‌ایم. البته نگرانی‌هایی ازاین‌دست نیز تا حدودی قابل‌قبول هستند. زیرا یک آدم عاقل، هرگز از یک سوراخ، دوبار گزیده نمی‌شود و مشتری مارگزیده قطعا دلش نمی‌خواهد تجربه‌های بد قبلی، مجددا برایش تداعی شود. اما روش‌هایی برای متقاعد کردن مشتریان این‌چنینی نیز وجود دارد که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

در مورد اشتباهات خود تامل کنید

به‌عنوان یک آژانس بازاریابی و سئو، ما هیچ‌وقت مشتریانمان را به خاطر تجربیات بد سئو سرزنش نمی‌کنیم، اما از آن‌ها می‌پرسیم که دلایل و چگونگی شکست قبلی را شناسایی کنند. مشتریانی که تجربه بدی از سئو داشته‌اند باید از خود بپرسند که: «آیا در مورد انتظاراتم با شفافیت عمل نکردم؟»، «آیا کاری وجود داشت که باید انجام می‌دادم ولی از آن آگاه نبودم؟» و «آیا سوالاتی وجود داشتند که من نمی‌دانستم و چه‌بسا می‌توانستند از بروز این مشکلات جلوگیری کنند؟»

با نگاهی دقیق و موشکافانه به موقعیت‌های گذشته، گاهی می‌توان اقدامات و قدم‌هایی که باعث تغییر استراتژی شما شده‌اند و یا می‌توانستند از بروز یک تجربه بد سئو جلوگیری کنند را شناسایی کنید. اگر تمامی اقدامات رخ‌داده را مدنظر داشته باشید و بتوانید آن‌ها را بهبود دهید، برای حرکت به‌سوی یک تجربه بهتر سئو آماده‌تر خواهید بود.

از اشتباهاتتان یاد بگیرید

بعد از شناسایی خلاءها و شفاف‌کردن موقعیت، می‌توانید از تجربیات به‌دست‌آمده برای حرکت به جلو استفاده کنید. ترفند این است از تجربیات بد سئو به‌دست‌آمده، به‌عنوان پلی برای موفقیت استفاده کرده و بدین منظور نیز باید آماده‌باشید. از تجربیات بد سئو در جهت تجدید قوا و ارزیابی مجدد اهداف خود بهره بگیرید. اهداف جدید شما چه مواردی بودند و اکنون در شرایط فعلی چه هستند؟ چه‌کاری باید در این زمان صورت بگیرید که درگذشته صورت نگرفته است؟ درگذشته به چه سوالاتی پاسخ داده نشده است؟ مجددا از تجربیات برای گسترش دادن فهم خود از چگونگی کارکرد سئو و شناسایی خلاءهای پیشین استفاده کنید.

به صورتی انتقادی در مورد راه‌حل‌های مشکلات خود تفکر کنید

معمولا بسیاری از کسب‌وکارهایی که از تجربیات بد سئو متضرر شده‌اند، این فرآیند را به‌طور کامل از استراتژی‌های خود کنار می‌گذارند و هرگز مجددا به سراغ آن بر نخواهند گشت. البته همان‌طور که گفتم، چنین رفتاری نیز تا حدودی قابل‌قبول است؛ زیرا قطعا هیچ‌کس نمی‌خواهد روی فرآیندی که آن‌ها را به شکست کشانده است، سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشد. اما باید این را نیز بدانید که تجربیات بد سئو می‌تواند توسط یک سئوی خوب جبران شود. برای مثال اگر به‌وسیله سئوی بد، وب‌سایت شما پنالتی شده و یا رتبه شما در موتورهای جستجو کاهش پیدا کرده است، یک سئوی خوب و بی‌نقص توسط یک آژانس معتبر می‌تواند تمامی این تجربیات را برای شما به فراموشی بسپارد.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)