خانه / بازاریابی / آشنایی با دیجیتال مارکتینگ داده‌محور
دیجیتال مارکتینگ داده‌محور
دیجیتال مارکتینگ داده‌محور
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ داده‌محور

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال داده‌محور، به زبان ساده، به علم استفاده از داده‌ها در بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود. حال اگر بخواهیم تعریف علمی‌تری از بازاریابی دیجیتال داده‌محور داشته باشیم، می‌شود گفت: «به استراتژی استفاده از داده‌های مشتریان برای بهینه‌سازی و هدفمند‌کردن پیام‌ها و خریدها از طریق کانال‌های ارتباطی با مشتریان، بازاریابی دیجیتال داده‌محور گفته می‌شود. این روند را می‌توان مهم‌ترین تحول اخیر در دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست.»

بازاریابی داده‌محور به‌معنی تصمیم‌گیری و ارائۀ پاسخ‌های عملی به این پرسش‌هاست که چه کسی، چه زمانی،کجا، چه پیامی را باید دریافت کند.

بیشتر بخوانید : 

صنعت های بزرگ که با دیجیتال مارکتینگ برگشت سرمایه‌ی بالایی دارند

مزایای بازاریابی داده‌محور

پیش‌بینی‌ها بیان می‌کند که داده‌ها دنیای ما را متحول خواهند کرد و این تحول درزمینۀ بازاریابی دیجیتال بسیار چشمگیر خواهد بود.

۱- برنامه‌ریزی برای فروش‌های کارآمدتر

فرایند فروش با استفاده از بازاریابی داده‌محور پیشرفته‌تر خواهد بود. با استفاده از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشین، بازاریابان دیجیتال قادر خواهند بود پیش‌بینی‌های دقیقی انجام دهند و بسیاری از فعالیت‌های اضافی را از چرخۀ فروش خود حذف کنند.

۲- هدف‌قرار‌دادن مخاطبان مناسب

اصولاً آگهی‌های تبلیغاتی و پیام‌های بازاریابی بهینه‌سازی می‌شوند تا افراد مناسبی آن‌ها را دریافت کنند. بازاریابی داده‌محور نقش بسیار مؤثری در این زمینه بر عهده خواهد داشت.

۳- ارسال پیام‌های مرتبط به مخاطبان

زمان ارسال پیام‌های انبوه به سیل عظیمی از مخاطبان به اتمام رسیده است. هم‌اکنون برندها برای ارسال پیام‌های بازاریابی خود باید اطلاعات دقیقی از مخاطبان در اختیار داشته باشند تا بتوانند پیام‌هایی متناسب با آن‌ها را در زمان طلایی (Golden Time) ارسال کنند. بازاریابی داده‌محور حلال این مشکل است.

منبع : nima.today

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =